Vieras
Tämähän olisiki ihannetilanne Mutta nykyinen on ilmoittanut ettei hän halua edes nähdä ex-miestäni, vaan luikkii aina karkuun. Olen ehdottanut, että pitäisiköhän heidän koittaa tutustua edes hieman, muttei se nykyiselle sovi.Alkuperäinen kirjoittaja ex/nyx:Minulla meni asiat aikoinaan näin.
Minä jäin lapsemme kanssa asumaan entiseen taloomme ja mies muutti omaan kotiinsa.
Ex näkee yhteistä lastamme säännöllisesti joka toinen viikonloppu sekä aina viikolla kun työt ym. sen sallivat.
Tietenkin aikoinaan kun lapsi ole vielä pieni niin tapaamiset määräytyivät aika paljon lapsen rytmin mukaan ja nykyään koulu/läksyt ym asiat tietenkin mut toisella tavalla.
Eli meillä on aina ollut hyvät välit ex:n kanssa, mutta myös kunnioitus toistemme elämää kohtaan.
Lapsi on aina saanut olla isänsä kanssa niin paljon kuin mahdollista, mutta se ei ole koskaan vaatinut minun läsnä oloa.
Ja ex myös käy minun vanhemieni luona sekä veljelläni ( ollaan hänen lastensa kummeja ) mutta myös nekään vierailut eivät minua kaipaa. Minä myös vierailen ex:n sukulaiseten luona ( synttäreillä ym. ) mutta osaan sinne mennä nykyisen kanssa. Ja jos satumme kaikki samaan aikaan kylään niin ei siinä kolmatta maailman sotaa synny.
Niin minulla kuin myös ex:llä on uudet kumppanit ja ei heidän ole koskaan tarvinnut olla meille ns. ex:ille mustasukkaisia koska olemme toistemme elämässä aina lapsemme vuoksi, mutta osaamme myös kunnioittaa toistemme uutta suhdetta ja myös antaa sille tilaa.
Lapsemme ei koskaan ole jäänyt toiseksi/ulkopuoliseksi ym. vaan me vanhemmat olemme aina olleet hänelle läsnä.