Nykyinen mies ei siedä ajatusta exästä, saati yhteistä aikaa tämän kanssa. Nykyinen vaihtoon?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
kyllä mulle on ollu ihan selvää että exä on mun elämässä mukana lapsen vuoksi ja muutenkin. paljon koettiin yhdessä ja ystävinä pysytään. en kuuntelis nykyiseltä mitään mussutusta tästä, koska lapsi menee tässäkin asiassa ykköseksi. ja ennen kuin nykyinen esitellään lapselle, esitellään hänet eka exälle. näin myös toisin päin, haluun tietää kuka mun lapseni kanssa aikaa viettää.
Ihana kuulla, että meitä on enemmänkin... Koska näissä asioissa on aika pitkälti kyseessä juurikin lapsista ja mielestäni aikuisten tulisi kyetä aina ensisijaisesti ajattelemaan niitä lapsia, omista kiukutteluistaan sitä vastoin voisi koittaa hiukan tinkiä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei sentään !:
Kyllä tuo kuulostaa aika oudolle mielestäni. Vaadit kyllä nykyiseltä kumppaniltasi melkoisia hyväksymisiä. Miksi ihmeessä erosit, jos noin paljon haluat exäsi kanssa aikaa viettää ??????

En ikimaailmassa hyväksyisi moista, enkä usko, että ihan hevillä löydät miestä joka moista menoa ymmärtää !
Todella outoa...siis TODELLA. Ihan kuin yrittäisitte esittää ettei tässä olla erottukaan tai jotain. Ymmärrän että lasten takia on pakko olla jonkin verran tekemisissä, mutta minkä ihmeen takia sun täytyy juuri yhtäaikaa mennä sukulaisiin ????
Kuulostat ihan nykyiseltä mieheltäni :)

Minulla on muitakin läheisiä ystäviä, joidenka kanssa suhde ei onnistuisi, mutta ystävyys sitäkin paremmin. Ei tällä ole eron syiden kanssa mitään tekemistä.

päivien viemää
Kyllä tuo kuulostaa aika oudolle mielestäni. Vaadit kyllä nykyiseltä kumppaniltasi melkoisia hyväksymisiä. Miksi ihmeessä erosit, jos noin paljon haluat exäsi kanssa aikaa viettää ??????

En ikimaailmassa hyväksyisi moista, enkä usko, että ihan hevillä löydät miestä joka moista menoa ymmärtää !
Todella outoa...siis TODELLA. Ihan kuin yrittäisitte esittää ettei tässä olla erottukaan tai jotain. Ymmärrän että lasten takia on pakko olla jonkin verran tekemisissä, mutta minkä ihmeen takia sun täytyy juuri yhtäaikaa mennä sukulaisiin ????

Peesaan tätä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko tuossa tosiaan uudelle miehelle tilaa?
Ei niin paljoa, kuin mitä hän haluaa. Mutta en minä ole mikään teinityttö enää, joka voi täysin omistautua miehelle, vaan tässä on niin paljon muitakin asioita.
Lapsia ei voi ohittaa ja siinä vaiheessa aikuisten oman tilan on joustettava. Olisiko nykyisesi parempi tapailla lapsetonta naista jos ei hyväksy entistä elämää ja lasten tuomia tosiasioita? Tai jos vaan tapailette ettekä virallisesti seurustele? Onnistuuko jos olette vain ystäviä nyxän kanssa vai onko se joko tai?
Tätä minäkin olen hänelle nyt jutellut... Että ehkei tämä lapsellinen arki vain sovi hänelle sitten, koska se tuo mukanaan tiettyjä asioita, joista ei eroon pääse, enkä haluakaan. Haluan lasten isäsuhteen pysyvän hyvänä, koska ero on muutenkin lapsille tarpeeksi raskas ja suuri asia.

Ehkäpä on parempi että tapailee ja seurustelee vain sellaisten kumppanien kanssa joilla ei ole lapsia entuudestaan. Silloin on vähemmän myös sitä menneisyyttä...
En oikein ymmärrä miksi aina pitäisi olla huonoissa väleissä exän kanssa??

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vaan:
Mutta älä kuitenkaan sitten tulevaisuudessa laita niitä miehiäs "kiertoon" koko ajan. Ei ne lapses tykkää jos aina äitillä uusi mies. (Suutuit tietysti tästä...)
En minä suutu, koska ei tuollainen kosketa minua lainkaan. Siis koko aihe.

Mä ymmärrän miestäsi hyvinkin. Kun aattelen itseäni samankaltaseen tuilanteeseen, en hyväksyis semmosta, et mun mies viettäs noin paljon aikaa ex vaimonsa kanssa (miehelläni ei siis ex vaimoa ole, mutta JOS olis). Kavereita voi olla exän kans, ja lasten takia se on jopa suotavaa et exään on hyvät välit. Mutta itse henkilökohtasesti en hyväksyis noin kiinteää suhdetta exän kans.

vieras2
ihan käsittämättömiä kommentteja! en yhtään ihmettele että tutkimuksia löytyy jossa lapset suorastaan kärsii avioerosta, jos tätä mieltä ollaan ettei lapsen isän kanssa voi edes sukuloimassa käydä :eek:

vieras2
Yhtä jäin minäkin miettimään, että miksi on sukuloitava exän kanssa vielä? Jos välit on pysyneet niin voisihan sinne mennä itsekseen lapsien kanssa ilman miestä?
ja mä mietin miksei siellä voi käydä exän kanssa yhdessä? :)

ei sentään
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Ehkäpä on parempi että tapailee ja seurustelee vain sellaisten kumppanien kanssa joilla ei ole lapsia entuudestaan. Silloin on vähemmän myös sitä menneisyyttä...
Kysyn TAAS : onko VAIN kaksi tapaa : 1. = huonot ja riitelevät välit
2. = ollaan paljon yhdessä ja sukuloidaan yhdessä ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ei mulle ainakaan tule muuta vaihtoehtoa kuin ero mieleen. Se, että nykyinen miehesi ei pysty ymmärtämään sun ja exän kanssakäymistä on mun mielestä aika epäilyttävä piirre miehessä, jos ajatellaan tulevaisuutta. Mennyttä ei kuitenkaan voi pyyhkiä pois, varsinkaan jos on yhteisiä lapsia.
Aika pitkälle olen samaa mieltä. kyseessä kuitenkin lasten isä ja on lastenkin etu, että teillä on hyvät välit.
Ymmärrän kyllä, että nykyinen voi olla mustasukkanen teillä on kuitenkin vahva historia yhdessä ja saattaa kait pelätä että menette takaisin yhteen.
Hankala tilanne, jos teillä ei kerran exän kanssa ole mitään, niin täytyy varmaan yrittää saada uusi miesystävä ymmärtämään se, jos et ole valmis muuttamaan tilannetta niin et kai voi kuin luopua jommasta kummasta exän kanssa sukulaisilla kyläilyistä yms tai uudesta miehestä. Minusta on kyllä pikkasen erikoisen kuulosta että exän kanssa kyläilet entisillä sukulaisilla, oletkohan täysin irrottautunut kuitenkaan suhteesta...? Mutta ite tiedät parhaiten tunteesi.
Minun puolen sukulaisilla siis, ja ex tulee mukaan, koska hänellä on ollut suuri kynnys mennä paikkoihin eron jälkeen itsekseen. Ja koska vuosikaudet on yhdessä kuljettu, niin en näe syytä miksei niin voisi tehdä nytkin?

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
että miksi ihmeessä sun täytyy käydä exäsi kanssa sukuloimassa ????? Ei toi ole normaalia, enkä yhtään ihmettele, jos sun nykyinen mies ei tätä hyväksy
No ohhoh! Pitääkä aikuisen ihmisen hyväksyä toisen aikuisen ihmisen ystävyys suhteita?? Jos me miehen kanssa erotaan niin aivan varmasti tapailen miehen sukulaisia senkin jälkeen. Vuosien satossa näistä kun on tullut myös minulle läheisiä ja rakkaita ihmisiä! No, toivottavasti ei erota koskaan ja toivottavasti tunteet (miehen sukulaisten kanss ) on molemminpuolisia :whistle: ;)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no ei sentään:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Mukavaa huomata että on muitakin joilla x;n kanssa hyvät välit. Välillä musta tuntuu että katotaan joka taholta niin kieroon kuin vaan voi olla jos puhun x:n perheestä kuin ystävistä konsanaan. Sitähän he kyllä ovatkin.
Ollaan vuorotellen toisillamme kylässä ja heitin vanhin lapsi on usein meillä vkl.

Ja eikohän se ole myös yhteisille lapsille parenpi että aikuiset ovat väleissä keskenään.
Juuri näin! Koska tuntuu että yleinen mielipide on se, että ex-miehen kanssa on riideltävä ja jatkuvasti on oltava nyrkit pystyssä. Myös puhevälien tulisi olla olemattomat... Ihanaa, kun aikuiset aina ajattelevat niitä lapsia...
joko riitelet ja tappelet tai sitten olet jatkuvasti tekemisissä ??
On niitä kuule ihan järkeviäkin tapoja olla sovussa, minä olen todella vähän exäni kanssa tekemisissä, mutta koskaan emme riitele. Enkä todellakaan ymmärrä miksi mun pitäisi hänen kanssaan esim. käydä sukulaisissa ???????
Tähän sopii vastakysymys, että miksipä EI voisi olla usein tekemisissä, koska se on selvästi lapsille paras vaihtoehto, että isäsuhde säilyy normaalina? Miksi ei? Normien takia? Muiden ihmisten takia? Minä en piittaa paljoakaan yleisestä mielipiteestä, jos sitä vastassa on lasteni hyvä olo :)

lueppa uudelleen
että miksi ihmeessä sun täytyy käydä exäsi kanssa sukuloimassa ????? Ei toi ole normaalia, enkä yhtään ihmettele, jos sun nykyinen mies ei tätä hyväksy
No ohhoh! Pitääkä aikuisen ihmisen hyväksyä toisen aikuisen ihmisen ystävyys suhteita?? Jos me miehen kanssa erotaan niin aivan varmasti tapailen miehen sukulaisia senkin jälkeen. Vuosien satossa näistä kun on tullut myös minulle läheisiä ja rakkaita ihmisiä! No, toivottavasti ei erota koskaan ja toivottavasti tunteet (miehen sukulaisten kanss ) on molemminpuolisia :whistle: ;)

Kyse EI OLLUT siitä etteikö sukulaisissa edelleen käydä, VAAN siitä, että siellä YHÄ eron jälkeenkin käydään exän kanssa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei sentään:

Kysyn TAAS : onko VAIN kaksi tapaa : 1. = huonot ja riitelevät välit
2. = ollaan paljon yhdessä ja sukuloidaan yhdessä ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä
Ei tietenkään. Tapoja on monia. Ap:n tapa ei ole siltikään väärä! Sitäpaitsi ihmettelen kyllä jos ex-miehestä ja entisestä elämästä täytyy olla mustasukkainen ja ahdistua. Kyllä multa ainakin moinen mies lähtisi kiertoon....

vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
ihan käsittämättömiä kommentteja! en yhtään ihmettele että tutkimuksia löytyy jossa lapset suorastaan kärsii avioerosta, jos tätä mieltä ollaan ettei lapsen isän kanssa voi edes sukuloimassa käydä :eek:
Öööö... Jos ollaan ennenkin siellä yhdessä käyty, en näe mitään syytä miksei voisi käydä eron jälkeenkin?

juurikin näin
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä ymmärrän miestäsi hyvinkin. Kun aattelen itseäni samankaltaseen tuilanteeseen, en hyväksyis semmosta, et mun mies viettäs noin paljon aikaa ex vaimonsa kanssa (miehelläni ei siis ex vaimoa ole, mutta JOS olis). Kavereita voi olla exän kans, ja lasten takia se on jopa suotavaa et exään on hyvät välit. Mutta itse henkilökohtasesti en hyväksyis noin kiinteää suhdetta exän kans.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ajatteletko siis, että sinun mielihalusi/mustasukkaisuutesi on tärkeämpää kuin mahdollisten lasten hyvä olo? :( Surullista.

Musta taas toisinaan jopa tuntuu,ettei mun ukkoa vois vähempää kiinnostaa mun mies puoliset ystävät joista pari on myös mun exiä...

Luulis kuitenkin et jokainen sen tajuu,että ihmisellä on ollut elämä ennen kuin ollaan tavattu ja jos on edellisestä suhteesta lapsia,ni lasten isä saattaa olla ( toivottavasti ) on osana lapsen/lasten elämää..
Ja tottakai lasten äidillä on oikeus käydä entisten appivanhempien luona lasten kanssa jne..miksi niitä pitäis eron jälkeen hylkiä..varsinkin jos niistä on pitänyt ja pitää..
En käsitä..

Vieras
Yhtä jäin minäkin miettimään, että miksi on sukuloitava exän kanssa vielä? Jos välit on pysyneet niin voisihan sinne mennä itsekseen lapsien kanssa ilman miestä?
Siis kyse on nyt lähinnä minun sukulaisistani, joissa voin kyllä itseksenikin käydä, MUTTA en näe mitään syytä, miksei siellä voisi yhdessä käydä, koska kaikki pitävät toisistaan ja ennenkin on yhdessä käyty. Miksei voisi? Toisten ihmisten mielipiteidenkö takia?

Alkuperäinen kirjoittaja lueppa uudelleen:

Kyse EI OLLUT siitä etteikö sukulaisissa edelleen käydä, VAAN siitä, että siellä YHÄ eron jälkeenkin käydään exän kanssa yhdessä.
Ihmettelen silti miksei voi käydä vaikka yhdessäkin sukuloimassa?

jaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja ex:
Öööö... Jos ollaan ennenkin siellä yhdessä käyty, en näe mitään syytä miksei voisi käydä eron jälkeenkin?
Mutta ymmärrä miestäsikin.

Muuten, onko hänellä exä ja lapsia ?? Veikkaanpa ettei ole, koska yleensä juuri ne joilla on uusi mies jolla ei ole lapsia ovat niin hirmu ymmärtäväisiä olevinaan, koska mitään ei tartte käytännössä toteuttaa.

Yhteistyössä