K
Kylpijä
Vieras
Suositelkaa kylpylää tyttöporukalle Etelä-Suomesta. Mielellään sellaista mistä sais hemmotteluhoitoja eikä olis mikään vesipuisto =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin tai sitten on olemassa oikeesti fiksuja ihmisiä jotka osaa hoitaa asiat niin ettei muutaman koronnousu aiheuta mitään erityistoimenpiteitä.
Se katsos kannattaa miettiä elämää pitemmällekkin kun tälle viikolle.
Ja ei en ole rikas, vaan olen järkevä rahankäyttäjä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylpijä;23249424:Suositelkaa kylpylää tyttöporukalle Etelä-Suomesta. Mielellään sellaista mistä sais hemmotteluhoitoja eikä olis mikään vesipuisto =)
Okei sori, siis enpäs tiennyt kuka niitä elatusmaksuja saa, te vai miehesi exä.
Mutta saatte te varmaan lapsilisääkin, missäs se näkyy, ja kuinka monelta lapselta?
Joka tapauksessa teille jää 1500-850-300+lapsilisät eli teille jää vielä 450 +ne lapsilisät, ja kotihoidontuki (ja varmaan saisitte sit sitä lisääkin siihen), ja jos asutte helsingissä saatte kuntalisää, vantaallakin muistaakseni on, espoossa en oo varma.
No edelleen valintoja, 500 ruokakauppaan? vähemmälläkin selviää jos tahtoa riittää. Ja niin minne jäi ne kuntalisät, niitä maksetaan jokaisessa pk-seudun kunnassa.
No en mä vieläkään tajuu miten lapsien liikuttaminen 50 kilsaa on kauhee ongelma, pk-seudulta pääsee junalla ja bussilla joka paikkaan, ja äitikin voi osallistua lapsen siirtoon, ei se pelkästään etävanhemman osa ole. fifty fifty.
Ei oo yksiselitteisiä, mutta siis sanottakoon että mä asun reunuskunnassa, josta on alle 30 kilsaa h:gin keskustaan, asuminen täällä on edukkaampaa. Sillä maksetaan suunnilleen saman kokoista omaksi tässä samalla kun olen kotona lapsen kanssa. lyhennykset, korot ja vastike, ovat vähemmän kuin tuo sinun 850 euroa, joten on sillä merkitystä mitä valitsee.
Muistaakseni maksamme suunnilleen samankokoisesta asunnosta kuussa asumismenoja noin 600 euroa.
Ja ne kuntalisät, riippuen kunnasta nekin tekevät jo paljon.
Good for you =)
Alkuperäinen kirjoittaja Kylpijä;23249424:Suositelkaa kylpylää tyttöporukalle Etelä-Suomesta. Mielellään sellaista mistä sais hemmotteluhoitoja eikä olis mikään vesipuisto =)
Jotta sua oikeen ärsyttäis, niin mä en edes joudu kituuttamaan. Kohtuullistan vaan vähän sitä mitä tarttee missäkin elämän vaiheessa olla.
Esim. En tarvitse 200 neliötä ympärilleni, eikä lapseni kaikki vaatteet tarvitse olla uusia, käytettykkin käy. Omia vaatteita on kaapit täynnä, ei tartte ostaa kauheesti uusia, muokata voi myös vanhoja.
Itsetuntokin on kohdallaan, usko tai älä, ahdasta mieltä saa kyllä etsiä mun seurassa ollessa, näsäviisas en ole, vaan totean vain tosiasiat.
Valintoja, jos on tehnyt huonoja, niin silloin ei kannata syyttää muita asioita siitä että ei voi tehdä jotain mitä niin kovasti tahtoisi. Ilmeisesti tämä jolle alunperin vastasin, oli kuitenkin halukas olemaan kotona, mutta väitti sen olleen mahdotonta.
Jotta sua oikeen ärsyttäis, niin mä en edes joudu kituuttamaan. Kohtuullistan vaan vähän sitä mitä tarttee missäkin elämän vaiheessa olla.
Esim. En tarvitse 200 neliötä ympärilleni, eikä lapseni kaikki vaatteet tarvitse olla uusia, käytettykkin käy. Omia vaatteita on kaapit täynnä, ei tartte ostaa kauheesti uusia, muokata voi myös vanhoja.
Itsetuntokin on kohdallaan, usko tai älä, ahdasta mieltä saa kyllä etsiä mun seurassa ollessa, näsäviisas en ole, vaan totean vain tosiasiat.
Valintoja, jos on tehnyt huonoja, niin silloin ei kannata syyttää muita asioita siitä että ei voi tehdä jotain mitä niin kovasti tahtoisi. Ilmeisesti tämä jolle alunperin vastasin, oli kuitenkin halukas olemaan kotona, mutta väitti sen olleen mahdotonta.
Good for you =)
Et voi kertoa paljonko kuntalisää saat? Kertooko tää siitä, että et ehkä kertonutkaan kaikkia tulojasi![]()
Enpä jaksanut koko ketjua lukea, mutta kai se sitten on itsekeskeisyyttä, jos tahtoo turvata lastensa tulevaisuuden myös taloudellisesti, tuoda ruoan pöytään ja vaatteet päälle. Nykyisillä kotiäidin tuilla ei juurikaan tätä mahdollisuutta anneta...
Et voi kertoa paljonko kuntalisää saat? Kertooko tää siitä, että et ehkä kertonutkaan kaikkia tulojasi![]()
Ei kerro, vaan siitä, etten jaksa kanssasi jankutta. Ihan rehellisesti en tiedä, paljonko vuonna 2002 helsingissä on maksettu kotihoidontukea ja kuntalisää. Mutta, jotta sinä saat pointtisi perusteltua, niin kaiva netistä ihmeessä sekin tieto. Eiköhän se jostakin googlamalla löydy =)
Ei kerro, vaan siitä, etten jaksa kanssasi jankutta. Ihan rehellisesti en tiedä, paljonko vuonna 2002 helsingissä on maksettu kotihoidontukea ja kuntalisää. Mutta, jotta sinä saat pointtisi perusteltua, niin kaiva netistä ihmeessä sekin tieto. Eiköhän se jostakin googlamalla löydy =)
Et jaksa jankuttaa.. joo-o..
Et vaan voi myöntää![]()
Et jaksa jankuttaa.. joo-o..
Et vaan voi myöntää![]()
Onkohan vuonna 2002 edes vielä kuntalisää tunnettu...?
Ja myöntää mitä? Että se töihin meneminen on ollut hvyä ratkaisun?
Jos sinun pitää hirveästi toisen ihmisen ratkaisusta etsiä vikoja ja syyllistää, niin pakostikin tulee mieleeni, että et ole omaasi tyytyväinen.
Minä olen omaan ratkaisuuni tyytyväinen ollut. Ei ole siis tarvinnut miettiä ja ihmetellä muiden ratkaisuja, kun oma elämä on kunnossa.![]()
Suomessa on alle 3-vuotiaista hoidossa n. 50%, joka on hyvin pieni prosentti eurooppalaisessa vertailussa. Eli ap:n havainto on väärä.