Nuorten äitien synnytykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en nyt sentään ole ihan noin nuori mutta aattelin kertoa kuitenkin :) olin 16v kun esikoinen syntyi.. ja täytin sitten saman vuoden joulukuussa 17 ja nyt viime sunnuntaina syntyi toinen prinsessa perheeseemme ja olen 18 ja täytän joulukuussa 19.. no synnytykset sujui hyvin! :) ja nyt tällä toisella kerralla olinkin sairaalassa vain vajaan vuorokauden yhteensä.. koska ekasta kerrasta jäi "sairaala kammo" :( en saanut siellä nukuttua yms.. ja nyt päätin että jos kaikki sujuu hyvin niin lähden heti kotiin ja onneksi pääsinkin.. nyt olen saanut hyvin levättyä ja imetyksen aloiteltua rauhassa kun esikoinenkin on ollut mummulassa hoidossa.. eka synnytys käynnistyi supistuksilla rv40+3... se kesti 13 tuntia ja sain kerran epiduraalin ja lämpöpusseja kivunlievitykseksi ja ilokaasua kokeilin myös mutta se ei ollut mun juttu!! kahdeksan tikkiä tuli silloin koska vauva oli yli 4 kiloa ja kovin harteikas.. paranin kuitenkin hyvin.. nyt tämä toinen synnytys menikin tod. nopeasti! mutta neiti päättikin tulla maailmaan jo 37 viikolla.. ja kesto oli vain 5 tuntia.. päivällä lähdin sairaalaan kun lapsivesi meni ja illalla vauva jo syntyikin kuuden aikaan.. suihkussa oli pitkän ajan ja lämpöpusseja sain.. en muuta kivunlievitystä tällä kertaa.. repeämiä ei myöskään nyt tullut.. eli hyvät kokemukset on molemmista!! sairaalassa olosta ei sitten voi sanoa kyllä samaa...

olin 19 vuotias ja kai se ihan hyvin meni, paitsi että kätilö sanoi ettei ole ikinä kenenkään kuullut kiroavan niin paljon ku kirosin. lisäksi kätilö sanoi että olin helppo potilas kun en vinkunu ja valittanu synnytyksen jälkeen ja että ei henkisesti huomaa että synnytin, olin tosin aika mahdoton tapaus siellä salissa ku uhkasin tappaa ensiksi kaikki ja varsinkin sen joka kokeili sitä kohdun suuta. kapulaa meinasivat suuhun työntää ;) onneksi huumorilla ottivat ja jälkeenpäin naurettiinkin. toivotettiin tervetuloa uudestaan mutta sanoin että ei kiitos, tämä oli tässä hyvää loppuelämää vaa itsekullekkin.

Olen liian vanha tähän vastaamaan, mutta vastaan silti.
Hyvin on menneet. Ekan synnytin 17-vuotiaana, toisen 19-vuotiaana. Tällä toisella kertaa en ehtinyt saamaan kuin ilokaasua, mutta se riitti hyvin. Olin helppo synnyttäjä, en osannut edes vaatia mitään puudutuksia itselleni. Joskus vielä uudestaan, ehdottomasti. Mutta ehkä ei vielä ensi vuonna, onhan minulla 20-vuotta aikaa synnytellä vielä. :D

mäkin olen liian vanha joo, vastaamaan,mutta mulla ei kovin hyvin menny,tai kivuttomasti joo :D "synnytin" lapseni hätäsektiolla viikolla 28. ollessani 17. raskausmyrkytys, mutta vauva voi alusta asti hyvin ja nyt on onneline tasapainen normaali taapero.

Yhteistyössä