nukahtamisongelmiin vinkkejä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Oisko kellään antaa vinkkejä mitä ihmettä teen... Mullon kaksvuotias pikkutyttö joka on aina ollut huono nukahtaan. Sain nukahtamisen kuntoon tossa ennen joulua, mutta meillä sitten tuli miehen kans ero ja me lapsen kans muutettiin pois, nyt nukahtamisongelmat on iskeny taas. Muualla (isän luona ja mummolassa jne) nukahtaa edelleen tosi hyvin mutta ei minun kans. Eilenkin meni KOLME tuntia siitä kun sänkyyn vein että neiti nukahti. Mitä ihmettä teen väärin. Olen kokeillut jos jonkinnäköistä konstia ja temppua, mut nyt kyllä jo alkaa turhauttaa kun melkein kaksi vuotta meni että sain nukahtamisen reilaan ja nyt olen taas lähtöpisteessä... miten muut laittaa kaksvuotiaat nukkuun...? antakaa vinkkejä ja neuvoja ja mitä vaan mitä voisi kokeilla... :ashamed:

meillä en ole kummankaan lapsen kanssa noudattanut ns. oma sänky ohjetta vaan olen antanut lasten nukahtaa milloin syliin milloin vanhempien sänkyyn milloin vanhemman viereen. kuitenkin kumpikin lapsi nukahtaa edelleenkin omaan sänkyyn niin että toivotan hyvät yöt ja lähden pois eli ei tarvitse vieressä vahtia kunnes nukahtavat, vaikka monesti sain täsät kuulla ettei se tule koskaan onnistumaan tuollaisilla lasten nukahtamistottumuksilla.
Kun lapset olivat pieniä (nyt 4 ja 6) koin että lapsella on noilla konsteilla turvallinen mieli nukahtaa ja se on tärkeintä. eli meillä lapselle luettiin iltasatu tai kuunneltiin satukasetti iltasatuna joko niin että lapsi oli omassa sylissä (vaikka sitten sohvalla) tai vanhempien sängyllä vieressä ja näin "nukahdettiin yhdessä". kunlapsi nukkui kunnolla hänet kannettiin sylistä omaan sänkyyn omaan huoneeseen tai vanhempien sängystä viimeistään silloin kun itse mentiin nukkumaan. ei tarvinnut "taistella tuntikausia" nukkumisen suhteen.

voimia sinulle lapsesi kanssa

Viereen ipana mullla nukahtaaki, mennään sänkyyn, luetaan iltasatu ja vähän aikaa jutellaan, sitten nukkumaan, Näin ennen toiminu mut ei toimi enää minun kans, isänsä kans kyllä ja mummolassa :/

Viereen ipana mullla nukahtaaki, mennään sänkyyn, luetaan iltasatu ja vähän aikaa jutellaan, sitten nukkumaan, Näin ennen toiminu mut ei toimi enää minun kans, isänsä kans kyllä ja mummolassa :/

minulla ensimmäinen lapsi nyt 5 ja puoli vuotias
ja olen huomannut hänen kanssaan erittäi monista kerroista kun olen itse omalla stressaamisella hakannut vain päätäni seinään. mm. kuivaksi opettamisen kanssa yritin ja yritin, stressasin ja stressasin,mm. "iikk kesä loppuu kesken ennen kuin saan sen kuivaksi" ja kuukausi tolkulla oltiin siinäkin suossa kunnes joku ulkopuolinen ymmärsi sanoa miulle että lakkaa stressaamasta ja yrittämästä kyllä se oppii kun aika tulee ja kun mie ite annoin luvan itselleni siihen ettei haittaa vaikka lapsi ei opisikaan vielä kuvaksi niin huopsista heikkaa se oppikin ihan itse kolmessa viikossa kun lopetin "temppujen tekemisen" ja minä olen niin tyhmä että törmään lapsen kohdalla samaan ongelmaan aina uudelleen ja uudelleen. luon itse sen ongelman hirvittävällä stressaamisella. yritän sanoa että voi olla että jännität koko nukahtamis tilannetta ja olet jo ennakkoon asennoitunut että "apua tässä menee taas monta tuntia" voimia sinne! :hug: :hug: