np-ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Niskapoimu-ultra olisi parin viikon päästä viikolla 12 ja risat. Tehdäänkö se emättimen kautta vai mahan päältä? Tarviiko olla täysi vai tyhjä rakko? Jostain luin, että joku olisi jo näillä viikoilla pystynyt sanomaan sukupuolen, voiko olla mahdollista? Sain aika huonot ohjeet kun varasin ultraa, joten täältä löytyy varmaan kokeneempia..

Jos tuo on ensimmäinen ultrasi, se tehdään sisäultrana, eli emättimen kautta. Vessassa pyydetään käymään ennen ultraa, jos tarvetta siihen tuntee. Toimitus ei ole kivulias, eikä oikeastaan tunnu juuri miltään. Sukupuolta ei yleensä kerrota, vaikka jokainen kokenut kätilö/ultrahoitaja sen kyllä yleensä näkee. Johtuu siitä, että tyttövauvan häpyhuulet voivat olla turvoksissa ja näyttävät pojan vehkeiltä tai toisin päin.. Kivekset ja munasarjat kun ovat tuossa vaiheessa suunnilleen samoilla kohdilla. Nauti vauvasi näkemisestä, näyttää jo ihan oikeelta ihmiseltä nimittäin!!

Minulle tehtiin np ultra viikolla 12+2 ja se tehtiin vatsan päältä. Sukupuolesta kun kysyttiin niin sanottiin ettei sukupuolta voi vielä nähdä, koska sukupuolielimet alkavat kehittymään vasta noilla viikoilla.

Minulle on tehty kaikki ultrat vatsan päältä, myös ensimmäinen rv 7+5 ja hyvin on joka kerta näkynyt. Kuulema äidin lihavuus tai laihuus voivat vaikuttaa tähän, eli mitä hoikempi, sen paremmin näkyy vatsanpäältä, mutta en tiedä sitten.

En tohtinut kysyä vielä np-ultran yhteydessä sukupuolta, vaikka mieli teki. Ajattelin, ettei sitä voida millään vielä sanoa ""varmuudella"". Kysyin lääkäriltä, että näkyykö sitten rakenneultrassa sukupuoli, kun haluaisin sen tietää ja hän sanoi, että kyllä. Luultavasti olisi sanonut siis, jos olisi varmuudella nähnyt, kumpi juuri np-ultrattu sintti oli.

Toista odotan ja kaikki ultrat on tehty vatsan päältä. Rakko tulisi olla täynnä. Jos kumminkin vaikea havaita vatsan päältä, niin tekevät emättimen kautta ja silloin pyytävät käymään vessassa.

Sehän siinä hankalaa on, kun ainakin mulla (kävin yksityisellä) ultrattiin sekä että. Eli ensin koitettiin vatsan päältä, mutta koska rakko ei ollut rittävän täynnä (se oli tosi täynnä, mutta ajat 1,5h myöhässä, joten kesken odottelun oli _pakko_ käydä vessassa. Sitten huitaisin puoli litraa vettä naamaan, mutta se ei ihan ehtinyt mennä läpi), ei näkynyt kunnolla. Näin ollen täti haki sen ala-anturin ja sorkki sillä varmaan parikymmentä minuuttia. Sillä välin ehtikin rakko täyttyä, ja ei kyllä ole ikinä ollut niin tuskainen pissahätä kuin siinä tilanteessa :) Kun lääkärinhuoneesta tullessa olisi pitänyt maksaa, mä vaan syöksyin sen maksutiskin ohi vessaan.

Mutta eiköhän tämä ollut aika harvinainen tilanne, kunnallisella puolella on varmaan aika selvät sävelet, että mitä kautta ultrataan. Kannattaa varmaan soittaa ja varmistaa asia tai sitten mennä sinne varuilta rakko täynnä ja kysyä joltain vastaanottovirkailijalta. Sittenhän ehtii vielä käydä vessassa.

meillä ainakin luki jo neuvolassa saadusta lapusta jossa oli tiedot ajanvarausta varten että tehdään sisäkautta. Puhelimessa ajanvaraus nainen vielä sanoi että ei tarvitse valmistautua mitenkään, kunhan tulee vaan... näin Lohjalla

Olin tänään juuri kunnallisessa np-ultrassa (rv 13) ja ultrattiin sekä vatsan päältä että emättimen kautta. Päältä tehdyssä itseasiassa näkyi paremmin, vaikka yleensä sisäkautta tehdyssä pitäisi näkyä paremmin. Oli kuulemma liian täynnä rakko, en kyllä ymmärrä miten mahdollista kun kävin 2 min ennen aikaa vessassa! Ei sieltä ilmeisesti saa kaikkea tiristettyä;)

Rv 13 viikolla tehdyssä np-ultrassa ei voi vielä nähdä sukupuolta!

Minäkin kävin yksityisellä. Aikaa varatessa kukaan ei puhunut pissaasioista yhtään mitään. Ja hyvin näkyi, vaikka olin aika vasta käynytkin pissalla. Tämä siis Oulussa Gynekossa. (Joka on ainakin minusta todella hyvä paikka)