Vaikka suoraan sanoen pidän sua aivan täysin vaahtoavana seinähulluna, olen samaa mieltä kanssasi
Siksi kirkko irti valtiosta, puhdasoppiset saa olla tyytyväisiä, kuten myös kaikki muutkin ihmiset. Kirkon ei tarvii vihkiä homopareja kun se on opin vastaista, mutta silloin kirkko ei voi olla kiinni valtiossa. Mä oon sitä mieltä myös että naispappeutta ei ois saanu hyväksyä ja kirkon tulisi vajota siihen todelliseen oppiinsa, sillon nähtäis ne tosiuskikset ja loppuis koko pelleily tulkintojen kanssa. Kirkko yrittää liiaksi olla järkevä, asia, mitä se ei missään todellisuudessa ole. Se sanelee ehdot ja joko niitä noudattaa tai ei. Ei välimuotoja. Mutta valtionkirkkona se ei voi jatkaa eikä toimia lain yläpuolella. Sittenhän kaikki ok.
Todellisuudessa se ei vaan mee niin. Kun ihmisillä on niitä tulkintojaan ja kaikkisanoo et MUN usko on oikee, jumala puhuu mulle ja et voi toisin todistaa.
Yleensä ihminen joka uskoo näkymättömien henkien puhuvan ja antavan ohjeita, vaatien ja pelotellen ikuisella tulimerellä, ihminen joka puhuu näille hengille ja rakentaa elämänsä henkien sanoman ympärille on ihminen, joka on suljettu pois yhteiskunnasta. Tai uskovainen.