Normaalipainon ylärajoilla ihminen on tuhti, ihan fakta vain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anian"

Vieras
Olen nyt seurannut täällä vellovaa painokeskustelua ja päätin nyt vähän valaista teitä. Elikkäs, puhutaan nyt ihan vain esteettisestä näkökulmasta tällä kertaa. Ihminen, joka on normaalipainon ylärajoilla, bmi tyyliin 24, on kyllä tuhti, eikä missään nimessä hoikka. Hoikka EI ole sama kuin normaalipainoinen. Normaalipainoinen voi olla myös pullukka, ja varmasti onkin jos bmi 24! Ja hoikka ei ole sama kuin luuviulu tai anorektikko.

Ja turha nyt lässyttää lihaksista ja niiden painosta, sillä te normaalit kuntoilijat, jopa aktiivikuntoilijat, ette vaan voi saada niin paljoa lihasmassaa, että olisitte normaalipainon ylärajoilla vain lihaksikkaassa kunnossa. Ammattiurheilijatkaan eivät ole! Tavallisen tallaajan bmi:n olleesa esim. 24, kropassa on paljon rasvaa.

No tätä minä olen miehelleni ja ystävälleni yrittänyt sanoa, mutta kun nuo vaan väittää, että hoikka olen edelleen ja turha puhua minkään tyyppisestä pyöreydestä. Mutta sinä todistit, jotta olen itse oikeassa ja syytä on pistää pudottaen painoaan.

Entäs sitten jos on persevä/rintava? Miksei niitä ihmisiä ikinä oteta näissä huomioon? Tottakai joku 24 bmi:n omaava on "tuhti tai pullukka" (sinun sanojasi lainaten), jos on esim täysin lauta... Mut sit taas, jos on tissiä vaikka muille jakaa, niin kyllä ne PAINAA!

Niin? Ei ole sun päätettävissä jos joku haluaa painonsa olevan painoindeksi ylärajoolla.

Mä en tajua ihmisiä joita noin kovaa risoo muitten ihmisten paino. Olisko parempi keskittyä ihan vain siihen omaan elämään.

Niin? Ei ole sun päätettävissä jos joku haluaa painonsa olevan painoindeksi ylärajoolla.

Mä en tajua ihmisiä joita noin kovaa risoo muitten ihmisten paino. Olisko parempi keskittyä ihan vain siihen omaan elämään.

Ei riso kenenkään paino, kerroin vain totuuden yleisesti: ylärajoilla on tuhti, se on fakta. Ottamatta kantaa siihen, että saako olla vai ei. Kai nyt jokainen saa olla mitä haluaa. Sä et taida olla kovin hyvä erottamaan asioita toisistaan..

[QUOTE="anian";22576373]Ei riso kenenkään paino, kerroin vain totuuden yleisesti: ylärajoilla on tuhti, se on fakta. Ottamatta kantaa siihen, että saako olla vai ei. Kai nyt jokainen saa olla mitä haluaa. Sä et taida olla kovin hyvä erottamaan asioita toisistaan..[/QUOTE]

Sä et voi väittää tuota faktaksi vain sen takia, että se on sun mielipide.

Joo, mä olen normaalipainon ylärajoilla, ja kyllä mulla on laardia reisissä ja takamuksessa, sekä vatsamakkarat ja jenkkakahvat. Sou? :D Ei pitäisi olla terveyshaitta joten en viitsi hirveästi asiasta strssata, on sitä tärkeämpiäkin asioita. Mieskään ei ole valittanut. :)

Taas eräät ei tajunnu pointtia

Kyllä mä tajuan pointin. Mun mielestä se vaan on epäolennainen. Mikä siinä hoikkuudessa on niin ihanteellista, ihminen on luultavasti paljon onnellisempi kun unohtaa sen ikuisen vaa'an ja peilin kyttäämisen ja keskittyy tärkeämpiin asioihin. Tosin silti on mielestäni tärkeää yrittää pysyä suunnilleen normaalipainon rajoissa, ihan terveyssyistä. Sama perustelu siinäkin, elämään saa enemmän sisältöä elämällä sen terveenä. :)

Onko hän mielestäsi tuhti?
dia71803_228x500.jpg

Samaa mieltä, ainakin omalta kohdaltani. Ollessani normaalipainon ylärajoilla oli kyllä ylimääräistä niin reisissä, pehvassa kuin vatsassakin. Enkä voi kyllä sanoa ettei olisi terveyshaitta ollut, vyötärönympärys kun oli silloin yli 80cm joka tarkoittaa kohonnutta diabetesriskiä.

Enkä kyllä edes normaali, vaatekoko alkaa olla jo 42. Kun painoindeksini on välillä 20-22, olen omasta mielestäni hoikka, alle 20 painoindeksillä alan olla liian luisevan näköinen. Näin se vain on.

Itse taas painoideksini ylärajoilla en mielestäni ollut ollenkaan tuhdin näköinen, vaan ihan normaali. Tai sitten mulla oli silmissä vikaa. olin mielestäni silloin pehmeän naisellinen ja kurvikas, ja mielestäni suurin osa naisista jolla BMI on noin 25, näyttävät naisellisilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No, omalla kohdal voin sanoa et näytän normaali bmi:n ylärajoilla edelleen aikana no paksulta. Mul on meinaan normaali bmi:hin matkaa enää 3kg ja vyötärönympärys ei ole lähellekkään 80 cm rajaa. Mul on omenavartalo, eli läskit kertyy vatsaan. Mä kyl muistin silloin parikymmentä kiloa sitten, et näyttäisin melko normaalilta nois kilois, mut muistin väärin tai sit mun keho on muuttunut näiden vuosien varrella.

Yhteistyössä