Noniin arvon palsta.. nyt on kuva lapsesta istuimessaan, eli uskaltaako tätä lasta kuljettaa tässä istuimessa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä katsoisin miten kyseinen istuin on pärjännyt turvallisuustesteissä ja sillä perusteella valitsisin istuimen.

Meillä on Gracon duologic II:t. Perusteluina isofix kiinnitys ja suhteellisen kohtuullinen hinta.

En ostaisi mitään istuinta ilman testeihin perehtymistä etukäteen.
Olen kyllä hyvinkin perillä asioista. Tuo istuin on ollut niitä harvoja pärjänneitä ja mulla ei tosiaan ole autoa, joten helppo kiinnitettävyys eri autoihin oli yksi kriteeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä kyllä mieluummin kuljetan E:tä vieläkin selkä menosuuntaan, mutta eihän sullakaan ollu omaa autoa(muistaakseni? :D), niin toi on varmaan paljon helpompi kiinnittää muitten autoihin, eli ymmärrän ostoksen... Aika jännä idea tuo suojapalkki :)
joo mä luulen et väärin asentamisen riski on melkonen, jos joka kerran saa asentaa selkä menosuuntaan-istuimen milloin mihinkin autoon.
E:n istuin on käytännössä aina mun isän autossa... Pari kertaa siirtäny sen mummin vanhaan autoon, mutta en kyllä jaksais kokoajan olla sitä laittamassa sisään ja ulos. Ja tosi hankala kantaa mukanaan, iso ja kömpelö ja tosi monta osaa. Nyt ne vyöt millä kiinnitetään lattiaan on aina isän autossa, selkätuki ja itse istuin autotallissa. Menee jo rutiinilla. Siskon autolla jos meen niin E istuu serkkunsa istuimessa.

Meidän reissun aikana E istui pari kertaa jopa ihan vaa mun sylissä kun ihan mahdotonta raahata istuimia mukaan tuollaselle reissulle =/ Oli helpompaa kaukaloaikoina. Siskon nuorin istuu sen takia vieläkin kaukalossa, kun se on niin kätevä siirrellä.

Mä kyllä mieluummin kuljetan E:tä vieläkin selkä menosuuntaan, mutta eihän sullakaan ollu omaa autoa(muistaakseni? :D), niin toi on varmaan paljon helpompi kiinnittää muitten autoihin, eli ymmärrän ostoksen... Aika jännä idea tuo suojapalkki :)
joo mä luulen et väärin asentamisen riski on melkonen, jos joka kerran saa asentaa selkä menosuuntaan-istuimen milloin mihinkin autoon.
E:n istuin on käytännössä aina mun isän autossa... Pari kertaa siirtäny sen mummin vanhaan autoon, mutta en kyllä jaksais kokoajan olla sitä laittamassa sisään ja ulos. Ja tosi hankala kantaa mukanaan, iso ja kömpelö ja tosi monta osaa. Nyt ne vyöt millä kiinnitetään lattiaan on aina isän autossa, selkätuki ja itse istuin autotallissa. Menee jo rutiinilla. Siskon autolla jos meen niin E istuu serkkunsa istuimessa.

Meidän reissun aikana E istui pari kertaa jopa ihan vaa mun sylissä kun ihan mahdotonta raahata istuimia mukaan tuollaselle reissulle =/ Oli helpompaa kaukaloaikoina. Siskon nuorin istuu sen takia vieläkin kaukalossa, kun se on niin kätevä siirrellä.
Mun toi halpiskaukalo on ollut alusta asti tosi kapea hartioiden kohdalta ja luulen, ettei ainakaan enää syksyllä paksumpien vaatteiden kanssa mene. Se on sitä paitsi partsilla ollut varmaan kuukauden ja on ihan siitepölyn peitossa :D

Mun toi halpiskaukalo on ollut alusta asti tosi kapea hartioiden kohdalta ja luulen, ettei ainakaan enää syksyllä paksumpien vaatteiden kanssa mene. Se on sitä paitsi partsilla ollut varmaan kuukauden ja on ihan siitepölyn peitossa :D
Mä en itse kässää miten M enää mahtuu siihen kaukaloon :LOL: Ei se varmaan talvella enää mene, ku taas kaikki toppaukset tulee päälle... Mutta nyt mahtuu siihen ihan hyvin ja 13kg astihan se on hyväksytty. On sille toinen istuin jo odottamassa, ne ei vaa jaksa luopua kaukalokäytöstä ku sen saa siihen nukkumaan ja sit voi nostaa ulos autosta jne.

Onks teillä muuten mitään jussisuunnitelmia?

Mä en itse kässää miten M enää mahtuu siihen kaukaloon :LOL: Ei se varmaan talvella enää mene, ku taas kaikki toppaukset tulee päälle... Mutta nyt mahtuu siihen ihan hyvin ja 13kg astihan se on hyväksytty. On sille toinen istuin jo odottamassa, ne ei vaa jaksa luopua kaukalokäytöstä ku sen saa siihen nukkumaan ja sit voi nostaa ulos autosta jne.

Mä muuten luulin näkeväni sun siskon yks päivä sellossa, mutta ne kaikki lapset ei kyllä olleet tutun näkösiä :eek:. Ehkä se ei sitten ollutkaan se.

Me mennään jussiks mun tädille vissiin. Mitäs te meinaatte?

Mä muuten luulin näkeväni sun siskon yks päivä sellossa, mutta ne kaikki lapset ei kyllä olleet tutun näkösiä :eek:. Ehkä se ei sitten ollutkaan se.

Me mennään jussiks mun tädille vissiin. Mitäs te meinaatte?
:LOL: Sillä on pari kaverinsa lasta hoidossa, aika pitkälti sun tyttöjen ikäset tyttö ja poika, ja sillä saattaa olla mukanaan 11v siskopuolikin :D Että on hyvin voinu olla sisko :) Se vaa keräilee näitä lapsia katraaseensa...

Mennään varmaan mökille mutta aika tylsäks voi mennä... Sisko lapsineen menee miehensä mökille, niin E tulee olee ainoa lapsi paikalla ja en tiedä kuin paljon mua kiinnostaa roikkua siellä äidin ja tätien seurassa :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Harvoin kehun palstalaisten lapsien ulkonäköä, mutta sulla on todella kaunis tyttö :)
Kiitos paljon :)

Pienempää eräs palstalainen (musta vielä!) sano rumaks pystyturvaksi viimeks kun laitoin kuvan.. |O
"...musta vielä!" Siis kommentti on vakavasti otettava, kun sen sanoo musta.

Tuohan on tosi turvallinen istuin! Pärjännyt testeissä loistavasti, ja USA:ssa etenkin! Kun taas joku laittoi Gracosta niin sehän on USA:n halpamalli. Meillä vaan niistä pyydetään ihan taju hintaa...

Harvoin kehun palstalaisten lapsien ulkonäköä, mutta sulla on todella kaunis tyttö :)
Kiitos paljon :)

Pienempää eräs palstalainen (musta vielä!) sano rumaks pystyturvaksi viimeks kun laitoin kuvan.. |O
"...musta vielä!" Siis kommentti on vakavasti otettava, kun sen sanoo musta.
no siis tunnetusti täällä monenlaiset avohoitopotilaat päästelee anonyymisti höyryjä ja haukkuu kaikki maan ja taivaan väliltä, mutta musta nimimerkki on jo oma palstapersoonansa, joskus jopa jäljitettävissä oikeaan ihmiseen nimimerkin takana, joten onhan siinä eroa ;D

vieras
Jos ap todella olis halunnut kuulla mielipiteitä ja arvioita tuosta istuimesta niin hän olisi tehnyt sen ennen ostopäätöstään. Nyt hän sen sijaan kalastelee huomiota kakaralleen.

Makuja on monenlaisia :x
Mä en kyllä suoraan sanottuna ymmärrä kuka ilkeää haukkua lapsen ulkonäköä. Jos ei miellytä, niin eikö olis parempi olla sanomatta mitään? Mulle hän on joka tapauksessa sievä ja ihana lapsi, etkä saa mua loukkaantumaan mikä lienee tarkoitus.

Yhteistyössä