Nolo ongelma syömisen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahmatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahmatti

Vieras
Älkää kiitos vittuilko, mua hävettää ja nolottaa jotenkin niin etten kehtaa kellekään tästä puhua. En edes miehelleni jolle kerron muuten aina kaiken, enkä edes parhaille ystäville... Neuvolassakaan en kehdannut mainita asiasta.

Mulla on jostain yläasteesta asti ollut enemmän tai vähemmän ongelmaa syömisen kanssa. Yhden kerran kauan sitten oon oksentanut tahallani mutta en sen enempiä kertoja. Melkein aina oon tuntenut itteni vähän liian lihavaksi. Nyt jälkeen päin kuvia katsellessani huomaan kyllä olleeni melko laihakin yhdessä välissä. Silloin kävin lenkillä paljon, saatoin myös välillä olla kauan syömättä ja pahimpina aikoina pelkäsin purkankin lihottavan ja ihorasvan imeytyvän läskiksi. Joo tiedän nyt, että tuo oli aivan sairasta. En kellekään puhunut siitä ikinä.

Nyt mulla on vaan semmonen ongelma, että yritän kyllä syödä terveellisesti, mutta välillä esim jotain ruokaa tekee mieli niin hirveesti että mä vaan syön ja syön. Esim joskus voin ottaa vaikka monta leipää. En kuitenkaan mitään 10kpl sentään mutta ehkä 4. Tai hapankorppuja, niitä voisin syöä vaikka kuinka paljon. Ja onglema on siis että jos päätän että otan vaan yhden tai 2 , niin en voi välttämättä lopettaa vaan pitää ottaa lisää ja lisää... Nytkin odotan että mies tulee kaupasta kotiin ja hävettää jo kun koitan keksiä selitystä mihin kaikki juuri ostamani suolakeksit on hävinnyt...

Pelottaa että tämä voi haitata vauvaa (21. viikko nyt) ja onko jollain vinkkejä mitkä tähän auttaa? Mua niin hävettää koko asia... :(

niin ja jossain välissä lihosin , raskauden alussa bmi oli tasan 25 eli paljoa ei kannattais lihota :(
Liikun jonkin verran mutta en nyt mitenkään kunnolla urheile. Silloin tällöin uin ja lenkkeilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

juu arvelinkin että joku tämmönen voi olla (ite oon terveydenhuoltoalalla) mutta en tiiä mikä tähän auttaa jne, pääsenkö tästä ihan ite eroon ilman että tarvii muille kertoa?
Ja hankalaa kun vaikka tiiän miten muita voisin ehkä auttaa jolla ois tämmönen ongelma, niin en jotenki osaa ajatella mitä mun itse nyt pitäs tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

juu arvelinkin että joku tämmönen voi olla (ite oon terveydenhuoltoalalla) mutta en tiiä mikä tähän auttaa jne, pääsenkö tästä ihan ite eroon ilman että tarvii muille kertoa?
Ja hankalaa kun vaikka tiiän miten muita voisin ehkä auttaa jolla ois tämmönen ongelma, niin en jotenki osaa ajatella mitä mun itse nyt pitäs tehdä...

Miksi pitäisi selviytyä kaikesta yksin ja omin avuin? Parempi ottaa ongelmalta luulot pois, kun se on vielä kohtalaisen pieni, eikä antaa muuttua vaikeammaksi.

Miksi pitäisi selviytyä kaikesta yksin ja omin avuin? Parempi ottaa ongelmalta luulot pois, kun se on vielä kohtalaisen pieni, eikä antaa muuttua vaikeammaksi.[/quote]

PEESI !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi pitäisi selviytyä kaikesta yksin ja omin avuin? Parempi ottaa ongelmalta luulot pois, kun se on vielä kohtalaisen pieni, eikä antaa muuttua vaikeammaksi.

PEESI !!!![/quote]

mutta mua HÄVETTÄÄ niin etten kehtaa kertoa kellekään ja olisin vaan tyytyväinen jos saisin tän ongelman pois niin ettei kenenkään tarvisi tietää :(
Tai mitä ne neuvolassa tekee? Mitä jos ne aattelee että mulla on muutakin vikaa päässä niin etten voi pitää vauvaa tms? Ok ei nyt ehkä niin rankasti mutta jotain ne varmaan aattelee? :(

öö neljä leipääkö ahmimista? Oliskohan ihan vaan lisääntynyttä energiantarvetta. Ja miksi satunnainen ahmiminen olisi muka jotenkin epänormaalia? Sehän kuuluu lähes kaikkien normaalipainoisten ihmisten elämään.

Jos ihminen on normaalipainoinen tai vain vähän ylipainoinen, niin minusta ei voi olla BED.iä. Bulimikko voi olla normaalipainoinen, mutta kyllä se selkeä painonnousu kuitenkin tarvitaan BED:iin. Entä os olet vaan jotenkin täydellisyyteen ja syyllisyyteen taipuvainen ihminen.

joo mutta tää ei oo mitään satunnaista vaan jokapäivästä ja mun paino on aina heitelly hirveesti. Ensin oon laihduttanu ja sit koko laidhutus on tyssännyt siihen että oon ruvennu ahmimaan jne.
Nyt mulle on raskauden aikana tähän mennessä tullut jo melkeen 8kg lisää!
Ja ei, ei se 4 leipää välttämättä mitään tee mutta jos oon päättänyt etten ota enempää kuin 2, niin en välttämätt ä pysty olla ottamatta enempää.
Ja joskus kyllä menee yli aika pahasti, saatan siis syödä vaikka kuinka paljon eri ruokia.

Miehenikin on joskus huomauttanut että miten pystyn syödä niin paljon tai että miksi mulal on koko ajan nälkä (jos olen siis syönyt vaikkei olisi edes nälkä). Vaikka yleensä muiden seurassa en syö niin paljon. yksin enimmäkseen.

Haluun vaan päästä tästä eroon. Enkä tosiaankaan haluu et tää painonnousu jatkuu samaa tahtia...

Lliian tiukka laihdutus ainakin tekee tuollaista. Toki kannattaa olla selkeä tavoite aina laihduksessa, mutta siihen pitäisi päästä sellaisella ruokavaliolla, ettei tarvitse nälässä kitua. Mitään häpeämistä sinun tilanteessasi ei ole eli kyllä voit apua hakea, jos siltä tuntuu. Muista kuitenkin pitää säännölliset ruokailuajat, ettet esimerkiksi jätä aamulla syömättä siksi, että on tullut syötyä ylimääräiset leivät illalla.

Yhteistyössä