Nolo kauppareissu lapsen kanssa, lapsi toi....

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
ov
banaanin ja sanoi, että ostetaan tämä myös. Sanoin, että nyt en ole varma onko rahaa kaikkiin ostoksiin, joten vie banaani takaisin hyllyyn. Silloin lapsi heitti banaanin kaaressa lattialle ja kun karjaisin, että nyt banaani takaisin hyllyyn, niin tenava pyyhälsi nauraen karkuun. Siinä sitten aikani sain suhata kaupassa ees'taas että minne tenava meni. No sitten tenava vielä alkoi kinuamaan jätskiä, sanoin, että sitä en osta, kerta olit noin typerä. Hän vain jatkoi mankumista ja vinkumistaan, jätin lapsen jätskitiskin luo + menin kassalle maksamaan ostokset. Meni aikansa, mutta kyllä lapsi sitten tuli vihdoin ja viimein kaupasta ulos. Sanoin autolla lapselle, että tänään ei sitten mennä uimaan järveen, kun käyttäydyit noin huonosti kaupassa. Siitäkös lapsi nosti pahaisen parun, mutta se meni pian ohitse.
 
ap
Melkein 6v, mutta hän on ikänsä ollut melko usein aika mahdoton julkisilla paikoilla.
trt, no ei nyt joka kerta tarvitse tenavalle banaania kaupasta ostaa, kun banskuja löytyy kotoakin.
 
halipupu harmaana
Oliko kallis banaani jos ei sitä voinut ostaa ja kiva sille, joka sen lattialle heittämisen jälkeen ostaa. Itse olisin laittanu lattialle heitetyn banaanin kyllä kärryyn, koska se menee pilalle moisesta käsittelystä ja illalla lapsi olisi saanut sen iltapalaksi syödä eikä muuta.
 
mun mielestä teit ihan oikein.. tällä kertaa haluttiin vain 20 snt banaania, seur kerran haluaa kans koska muistaa että ed kerralla sai.. Eihän aina voi saada sitä mitä haluaa, oli kyse 20 snt ostoksesta tahi 100 euron..
 
noh
Mun mielestä ap teki ihan oikein. Ei joka kerta voi kaupasta aina ostaa jotain. Olkoonkin kyse vaikka banaanista (joita ap:n kotona kuulemma oli). Itselläni samanmoinen lapsi ja ikäkin täsmää. Osaa olla tosi hankala julkisilla paikoilla ja luulee, että siellä en osaa komentaa, mutta osaanpas =)
 
trt
Meinasinkin vaan, ettei se yksi banaani nyt voi maksaa kovin paljoa. Ja ennemmin olisin sen banaanin ostanut lapselle kuin karkin tai jäätelön.
Ja olisitko voinut selittää lapselle, että banaaneja on kotona, ei tarvii nyt ostaa. Olis saattanut ymmärtää paremmin kuin sen selityksen rahojen riittämisestä kaikkiin ostoksiin. Eli oliko oikeesti sit edes rahat ihan niin tiukilla jos kuitenkin olisit voinut ostaa mahdollisesti jäätelön... ;)
 
huh
meillä 3v aloitti jo kaupan ulkopuolella hirveän mesoamisen, huutamisen, riitelyn. pulloja palautteassa meno vaan yltyi ja ääni koveni, joten kannoin huutavan,kiljuvan,potkivan mukulan ulos kaupasta ja annoin miehen tehdä yksin ostokset. niin joku s..tanan mummo tuli mulle sössöttämään että olisit nyt voinut edes yhden namun sille ostaa, kun tekee niin pahaa tuommoista huutamista kattella, ja alkoi minua ripittämään kun olen niin tunteeton ja mitä pahaa siitä on jos nyt yhden namun ostais. siis kun edes oltais namu hyllylle asti edes päästy!!!! mutta 3x tämän tehtyäni kauppa reissut menneet paremmin kuin hyvin ja ja tyttö nyt 8v. ei aina tarvi ostaa kaikkee mitä lapsi haluaa.
 
juu-u
Ymmärrän ettei banaania ostettu, mutta miksi jäätelön ostamattomuutta piti perustella huonolla käytöksellä. eiko pelkkä ei jäätelöä olisi riittänyt. Turhaan yritetään lapsen itsetuntoa latistaa toitottamalla hänen huonouttaan.
 
miuu
mä en ostanut lapselle ananasta vaikka sitä mankuikin. :snotty: perustelin sillä, että kärryissä on jo tarpeeksi hedelmää. oikea syy oli se, että minusta on tosi inhottavaa leikata ananasta.

minusta ap toimi silleen kuin normi äippä toimii. ei sitä aina ehdi ja jaksa miettiä perustelujaan ja käytöstään loppuun asti. sellaista tää elämä välillä vaan on.
 
vv
Miksi pitää pikkulapselle perustella jotain sillä ettei ole rahaa? Varsinkaan jos se ei edes ollut oikea syy. 6- vuotias varsinkin vetää tuollaisesa ihan omia johtopäätöskiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Ymmärrän ettei banaania ostettu, mutta miksi jäätelön ostamattomuutta piti perustella huonolla käytöksellä. eiko pelkkä ei jäätelöä olisi riittänyt. Turhaan yritetään lapsen itsetuntoa latistaa toitottamalla hänen huonouttaan.
Samaa mieltä tästä. Miksi jäätelön ostamatta jättämistä perustellaan eri tavalla kuin banaanin? Mielestäni ap teki ihan oikein kun ei ostanut banskua tai jädeä, jos rahat tiukalla ja banskuja kotonakin. Banaanin olisin tosin varmaan itse ostanut, vai oliko kauppaostokset todella kiinni 20 sentistä?
 

Yhteistyössä