Nokkosihottuma raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Onko kukaan kärsinyt nokkosihottumasta raskauden aikana? Mulla nokkosihottuma tulee aina joskus ihan yhtäkkiä, ja normaalisti siihen auttaa allergialääkkeet (esim. zyrtec). Raskaanaollessa niitä ei saa syödä, eli kutina on jotain aivan järkyttävää.. Mitenhän sitä vois hillitä ilman noita lääkkeitä?!

Mulle tuli nokkosrokko ihan uutena tuttavuutena raskauden viimeisen kolmanneksen aluksi. Olipas kaamea tunne, kun ehti peittää lähes koko kehon ennenkuin tajusin mennä lääkäriin. Sain lääkkeeksi Cetiriziniä ja kahdeksan päivän pillerit auttoivat ja uusintaa ei ole onneksi näkynyt. Pilleripaketissa sanotaan, että ei raskaana oleville, mutta kyllä siihen poltteluun ja kutinaan oli joku tolkku saatava. Peruslääkäri ja gynekologi neuvottelivat yhdessä ja päätyivät tuohon pilleriin.

sormiin mulla tuli nokkosihottumaa muutamia päiviä ennen synnytystä- allergialääkettä otin lääkärin ohjeen mukaan tupla-annoksen(loratadin ratiopharm) ja eloconia noihin ihottuma kohtiin.

niin ja pakkasessa mulla oli jääpussi, jolla noita kohtia haudoin- kun kutina oli niin kamala!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä