Noista "huijariruinaajista" vielä.

23.01.2009
77
0
6
Minä en tiedä kuinka suhtautua toisaalta tälläiseen, mutta satun tietämään erään multihuijarin, joka on huijannut esim. huuto.netissä ja suomi24 populaa. Siis myynyt olematonta tavaraa. Ja ihan muuten tuhansien eurojen edestä. (Itse yksi huijatuista, tyhmä minä.)
Mutta nyt tämä ihminen on siirtynyt tännekkin, ei kyl ole huijannut ketään (varmaankaan) vielä koska tuntuu olevan ihka uusi. (Ellei sitten ole vaihdellut nimimerkkiä.)
Mutta hän on tuolla ainakin lahjoitus/otetaan vastaan-palstan puolella tulevana yksinhuoltajana vailla vauvan vaatteita.
Voihan hän ollakkin ja varmasti onkin raskaana, mutta jos ihminen on järjestelmällisesti kusettanut jo puolta suomea, niin pistää vähän mietittymään.
Enemmän mietityttää se että hän on nyt tännekkin eksynyt, ettei vaan täällä sitten porukka joudu huijatuksi enempi. Siis kun kyseessä on ihan oikeasti ammattihuijari.
Miksi täällä ei voisi olla jotain mustaa listaa mistä näkisi jos joku olisi huijauksen uhri?

Minä nyt toivon ettei teistä joudu kukaan tämän huijarin uhriksi jos hän on siirtynyt tännekkin "ammattiansa" harjoittamaan...
Äh, ärsyttää.

Nyt ja vastaisuudessa jotta voimme kitkeä huijarit täältä.
Tehkä rikosilmoitus kun olette joutuneet huijatuksi (AINA).
Silloin on ylläpidon konkreettisesti helpompi toimia.

Tuos on joku joka tarvii kaikenmoista ja sen tunnus on melkein sama kun mun huutistunnus!!!!
Apua. joku luulee pian että mä kerjäilen täällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En mä tota tarkottanut.... vaan sitä toista (lahjoitetaan osio)...
Voihan vietävä tota linkinkin heppua!!! Sille on nytkin vastailtu ja mä oon tainnu huutaa siltä josku jotain :(

Liberon sivuilla tais just vierailla samainen nainen..keroti kans tarinaa yh-äitiydestä ja raskaudesta..ja toisella nickillä se ei ollutkaan enää yh..mutta siitä tehtiin kyselyä moderaattoreille ja selvis,että kyseessä ihan sama hlö..

se tais kerjätä mm. vaunuja siellä..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Mites teet rikosilmotuksen kun poliisilaitoksella sut nauretaan pihalle ja sanotaan että summa on nii pieni :| . Ja kuitenkin täällä myös liikkuu juttua että te ette sittenkään tee mitään jos rikosilmotuksen on tehny. Minusta täällä on kirppari osiolla erittäin löysä moraali. Voin eri foorumia käyttävänä sanoa tämän ääneen...Ei ne asiat enkelihymiöillä korjaanu ellei niihin puututa. ja niitä huijaria on aina. Mutta siihen pitää pyrkiä että ne kitketään. Vai nostattako kädet pystyy ja tuumaatte että antaa kaikkien kukkien kukkia.... :o

Että jatkakaa vaan tätä rataa nii ei sielä kukaan kohta käy.

Mä olen myös pillipullan tavoin ihmetelly kirppisosion moraalia, siis kaikin tavoin. Tuntuu että se moderaattorin tehtävä on siellä annettu joillekin ihan toisille tehtäväksi kuin alkuperäisille moderaattoreille :whistle:

Joo. Yrittäkää pliis ymmärtää, että me emme voi ihan tuosta vain alkaa mitään radikaaleja 'rangaistuksia' jakelemaan ilman että meillä/ylläpidolla jostakin olisi niin pitävää näyttöä väärinkäytöksistä jolla voisi jotakin esim käyttökieltoa harkita.

Petteri nettituottajammehan on lupaillut kirpan uudistuksen olevan aika lähellä jo, hän myös lupaili uuden kirpan olevan käyttäjäturvallisempi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Joo. Yrittäkää pliis ymmärtää, että me emme voi ihan tuosta vain alkaa mitään radikaaleja 'rangaistuksia' jakelemaan ilman että meillä/ylläpidolla jostakin olisi niin pitävää näyttöä väärinkäytöksistä jolla voisi jotakin esim käyttökieltoa harkita.

Petteri nettituottajammehan on lupaillut kirpan uudistuksen olevan aika lähellä jo, hän myös lupaili uuden kirpan olevan käyttäjäturvallisempi. =)

Anna esimerkki, mikä on tämmönen pitävä näyttö? Riittääkö kasvotusten näkö jolloin on huijattu?

Meillä on tuo asia tuolla toisaalla käsittelyssä tämän päivän(kin) aikana ja yritämme saada asiaan selvyyttä. Jospa saisimme rauhan sinne kirpan puolelle lähiaikoina, sekunnissa nämä eivät selkiä, koska ylläpitokaan ei ihan joka minuutti päivystä juuri tällä palstalla.

Hmmm, näistä asioista on toitotettu marraskuusta asti (ainakin), juu ei sekunnissa valmistu ei mutta onhan tässä ollu jo hieman aikaakin :whistle: MÄ ihmettelen sitä että jos toistuvasti joku ihminen töpeksyy jotain, kerrasta toiseen sama ihminen, miksei häntä oteta yv:n kautta ripille asiasta? Ylläpidonhan pitäs kuitenkin tässä kohtaa olla se kingi, eikä sen huijarin :whistle: Kun tuntuu että huijari vie ylläpitoa sata nolla kun lehmä lieassa :whistle:

tämä huijari asia on ollu tapetilla pitkään. että aikaa on ollut miettiä ja toivottavasti saatte asiaan selvyyden. Tilanne kun on se ettet uskalla enään keltään ostaa yhtään mitään. Ja se on harmillista.

Alkuperäinen kirjoittaja pillipulla:

Mites teet rikosilmotuksen kun poliisilaitoksella sut nauretaan pihalle ja sanotaan että summa on nii pieni :| . Ja kuitenkin täällä myös liikkuu juttua että te ette sittenkään tee mitään jos rikosilmotuksen on tehny. Minusta täällä on kirppari osiolla erittäin löysä moraali. Voin eri foorumia käyttävänä sanoa tämän ääneen...Ei ne asiat enkelihymiöillä korjaanu ellei niihin puututa. ja niitä huijaria on aina. Mutta siihen pitää pyrkiä että ne kitketään. Vai nostattako kädet pystyy ja tuumaatte että antaa kaikkien kukkien kukkia.... :o

Että jatkakaa vaan tätä rataa nii ei sielä kukaan kohta käy.

On erittäin epäkohteliasta ruveta meitä moderaattoreita ruveta syyttämään.
Me teemme parhaamme minkä voimme ja meillä on lupa toimia.
Me EMME johda keskustelupalstaa tai päätä kuka voidaan kunnolla heivata pihalle.
Sen tekee ylläpito ja se on oikea osoite heittää ne valitukset.
Se on tässä asiassa sanottu niin monta kertaa kun olla ja voi.
Me emme myöskään voi sille mitään jos joku poliisi nauraa, me EMME ohjaa heidän käytöstä.
Me hoidamme meidän työmme niiden valtuuksien puitteissa mitkä on annettu.

No mun käsittääkseni moderaattorit on ne osoite, jolle asia ohjataan ja he kertoo asian eteenpäin ylläpidolle, eikös? Joten sitten täytyy myös kestää ne valitukset joita palstalaisilta mahdollisesti tulee, eihän ne ole teille henk.koht. tarkoitettu vaan sille ylläpidolle jonka toivotaan tekevän jotain. Vai olenko mä ihan hakuteillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No mun käsittääkseni moderaattorit on ne osoite, jolle asia ohjataan ja he kertoo asian eteenpäin ylläpidolle, eikös? Joten sitten täytyy myös kestää ne valitukset joita palstalaisilta mahdollisesti tulee, eihän ne ole teille henk.koht. tarkoitettu vaan sille ylläpidolle jonka toivotaan tekevän jotain. Vai olenko mä ihan hakuteillä?

Tuolla on palaute osio jossa on ylläpidon osoitteet joihin voi laittaa palautetta.
Kyse on siitä että meitä vaaditaan suorituksiin joihin emme kykene emmekä saa tehdä.
Suorin ja nopein yhteys ylläpitoon on palaute osio vaikkakin moderaattorit nikin kautta voi mennä tieto mutta hitaammin kuin sähköpostitse.

Tuolla on palaute osio jossa on ylläpidon osoitteet joihin voi laittaa palautetta.
Kyse on siitä että meitä vaaditaan suorituksiin joihin emme kykene emmekä saa tehdä.
Suorin ja nopein yhteys ylläpitoon on palaute osio vaikkakin moderaattorit nikin kautta voi mennä tieto mutta hitaammin kuin sähköpostitse.

Eli asia jää paikalleen junnaamaan niinkuin aina. Hassua on se että te aina hehkutatte miten teihin voi ottaa yhteyttä mutta tosipaikan tullen, kun aletaan vaatia tuloksia, te pesette kätenne. Lue. otetaan nokkiinsa jatkuvista valituksista.

Eli asia jää paikalleen junnaamaan niinkuin aina. Hassua on se että te aina hehkutatte miten teihin voi ottaa yhteyttä mutta tosipaikan tullen, kun aletaan vaatia tuloksia, te pesette kätenne. Lue. otetaan nokkiinsa jatkuvista valituksista.

Ei ei ja vielä kerran ei (toistaa taas itseään tai sitten et halua käsittää asiaa oikein).
Asian eteneminen ei ole meistä m-o-d-e-r-a-a-t-t-o-r-e-i-s-t-a kiinni vaan ylläpidosta (ja me emme ole ylläpito) .Ja me moderaattorit olemme tehneet parhaamme asian suhteen minkä voimme jos ei ymmärrä niin ei.
Ja meihin voi ottaa yhteyttä (kuten tuossa modenikin kohdalla lukee se toimii ns.virka aikaan että kiireellisimmissä tapaukissa suoraan yp tai sitten johonkin nikeistä suoraan).
Ja kyse ei ole nokkiin ottammisesta eikä käsien pesemisestä vaan siitä että yrittää selkeyttää jotakin asiaa selkeästi.
Ja siitä että palstalaiset ymmärtäisivät miten asiat oikeasti toimivat. Kaikki EI tapahdu sekunnissa nappia painamalla.