Iltaa, odottajat ja tervetuloa uudet osallistujat! Kivaa kun joukko kasvaa.
Nyt me sitten keskustellaan täällä
vaunuista vaikka joku aika sitten vielä tuntui kovin kaukaiselta aiheelta... Meille tuli pikapäätöksellä Mutsyt (oliko jollain ne harkinnassa?)- ihan näppituntumalta ja nyt melkein kauhistuttaa, että tuliko kuitenkin liian leveät (siis malli Slider, joka on niitten leveämmästä päästä...). Mutta niitten taittosysteemi on ihan superhelppo, menevät kokonaisuudessaan pieneen tilaan ja vaan tuntuivat omilta (=ovat vihreät, tooosi tärkeä ominaisuus). Ihan hirveesti ei kyllä vietetty aikaa vertaillen eri vaunuja eikä varsinkaan houkutellut vaunukauppojen kiertäminen...
Vauvasektorille on tarjolla paljon värikästä muovia, olen antanut itseni huomata. (Ainakaan minusta et
Nurva valitettavasti saa irti tarvelistaa, itsekin sellaista kaipaisin - vähän vaikuttaa siltä, että lista vaihtelisi aika paljon riippuen siitä, keneltä kysytään. Ei ehkä kannata kysyä kaupan tädiltä
)
Samirja - todellakaan ei herättänyt mitään mielenkiintoa Stockan äitiysvaatevalikoima siinä kivasti tungettuna lastenvaatteiden ja härveleiden väliin. Muutenkin tunnen oloni myös vauvaosastolla itseni kovin orvoksi. En vaan kykene kuvittelemaan mitä ja miten paljon esim. vaatteita pitäisi hankkia ja minkälaiset olisivat kivoja. Paitsi Beibamboon vaatteita kävin kyllä näpräämässä Kiseleffillä ja siellä oli jotain oikein sympaattisia ranskalaisia luomujuttuja kanssa. Ekat vaatteet tulevat kirpparilöytöjen lisäksi varmaan vuokrattuina...
Ootko
Samirja päässyt pitkälle kestovaippa-asioien googlailussa? Meillä on nyt vain nuo kahdet äitiyspakkauksen mallit ja vähän ehkä harkinnassa, että ihan aluksi käytettäisiin kertiksiä ja sitten kun osataan yleensäkään vaihtaa vaippaa :ashamed: niin siirryttäisiin kestoihin.
Amanda, mulla alapaineet saattavat huidella vähän yli 90 neuvolassa mitatessa, mutta yleensä kun olen itse käynyt mittaamassa, niin ovat olleet maltillisemmin 80 tienoilla tai vähän ali. Kävin tänään pissaamassa purkkiin, joten huomenna saadaan lisätietoa proteiineista. Muuten on ollut taas ihan ok olo, enkä missään vaiheessa ole nähnyt tähtiä eikä turvotustakaan ole, että siinä mielessä ei kai tarvitsisi pelätä raskausmyrkytystä. Mutta mistä noista tietää
Sairasloman kunniaksi kävin tänään töissä osallistumassa yhteen palaveriin, säätämässä verokorttia jne... Vähän tuli sellanen fiilis, etten vältsyyn viitsisi vähään aikaan (esim. pariin vuoteen) näyttää siellä naamaani
Hauskaa
myymeli että liikkeet alkavat jo tuntua.
Amanda mulla ei ainakaan tuntuneet liikkeet mitenkään pitkäkestoisina eivätkä voimakkaina noilla viikoilla - paitsi satunnaisesti joku potku saattoi olla isompikin. Just puhuttiin neuvolatädin kanssa aiheesta ja se sanoi taas samaa - istukka vaimentaa tuntemuksia, temperamenttierot vaikuttavat aktiivisuuteen... Olen yöllä muuten vaan hereillä ollessani huomannut, että jumppatuokiot saattavat mennä ohi yöaikaan nukkuessa, koska ei niihin heräis.
Nukkumisesta yleensäkin: rauhoittavat hormonit tekevät tehtävänsä. Juuri tajusin, etten ole nukkunut yhtenäisiä öitä varmaan pariin kuukauteen, mutta en silti hermostunut asiasta. Heh, harjoittelua. Käyn vähintään 2 kertaa yössä vessassa ja välillä nouseminen on aika tuskasta. Mä en enää pysty nukkumaan selälläni ja kyljen kääntäminenkin saattaa herättää - tai jos tulee nukuttua pitkään samassa asennossa, niin sitten puuduttaa aika ikävästi. No, jos ei tartte olla päivisin töissä ja saa nukkua päiväunia, niin kaikki menee kuitenkin ihan mukavasti.
Onpa tylsää
Samirja, ettet päässyt laulukurssille. Vähän ihmettelin myös sitä, että ne tosiaan järjestää kaikki kurssit samaan aikaan - varmaan tilavaraukset on helpompi tehdä niin, mutta mulla esim jää jooga väliin kurssikerroilla. Keskiviikko on todella vähän liian suosittu päivä.
Amanda, oliko siinä kasvatustiedekurssissa kokonaan netissä suoritettava vaihtis? Enpä huomannut - kuvittelin siis että osalla luennoista pääsisi istuskelemaan koviin penkkeihin! Ja itse asiassa en ole ihan varma, kuinka monelle luennolle pääsen mukaan - loppuajasta saattaa olla ihan uusia häiriötekijöitä, joten lapsuuspuoli voi mennä ohi
Mutta saapa nähdä, millaisia eväitä näistä alkuvuoden opinnoista jää käteen. Jännää!
Kaikki pk-seutulaiset tai täällä vierailevat - voisi nähdä reaalimaailmassakin. Me asustellaan Länsi-Helsingissä. Kunhan kelit tuosta vähän kohentuvat (noin heinäkuun lopulla varmaan
) niin kenties voisi esim. vauvapikniköidä? Sitä ennen joutuu varmaan tyytymään sisätiloihin.
Lallaa ja Inkkari 32+0 POKS
ps. Mun kiukkuiluni ei muuten kohdistu mieheen vaan vähän ulomalle kehälle - esim. lähisukuun, joka ei kaikilta osin suostu nielemään ei-ristiäisiä-ilmoitusta (mitäs kyselivät etukäteen) ja muuhun ulkomaailmaan, joka ei suostu olemaan järkevä ja kohtuullinen ja jajaja aargh.