*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Unico ja Pikkumangusti, kiitos symppauksesta ja tsemppauksesta. Joo, ei ollut tuolla lääkärillä kauheasti psykologista silmää. Täytyy varmaan kysyä sillä psykologikäynnillä, että päättääkö tuo ihminen jatkossa mun asiassa vai voiko pyytää jotain toista erikoislääkäriä. Kovasti tsemppiä sinulla Pikkumangusti omaa käyntiäsi varten, älä unohda siellä omaa itseäsi ja omia tunteisia ja pidä puolesi! Tule sitten kertomaan miten meni!

No niin, iltateelle miehen kanssa ja istutetaan yrttien siemeniä ruukkuihin. Huomenna eka kerta perhevalmennusta.
 
Millainen limatulppa tai sen kappaleet on koostumukseltaan..? Epäilen että tänään olis pönttöön pudonnut pala limatulppaa, mutten ole varma. Oli sellainen geelimäinen klöntti, ei kyllä ainakaan valkkaria voinut millään olla.

Mies on jo parantunut taudistaan ja itsellä on olo ihan normaali. Ehkä selvisin säikähdyksellä. :) Oon kyllä tilannut synnytyksen ensi viikolle, että onhan tässä vielä aikaa. :LOL: On se hurjaa kun toisaalta odottaa pienen syntymää, toisaalta pelottaa siitä alkava elämä. Vaikka tätäkin lasta on toivottu tosi kauan ja raskauden aikanakin on saanut valmistautua henkisesti suureen muutokseen, niin silti nyt alkaa jännittää se kohta alkava ihan uudenlainen elämä ja se suuri vastuu. Kai se kuuluu asiaan.

kevätesikko 38+1
 
oo, kevätesikolta varmaankin irtoilee limatulppaa! musta tuntuu, että se voi olla monenlaista koostumukseltaan. varmaan sitä kohta tulee lisää.

ja jos nyt pelottaa, niin odotas sitten synnytyksen jälkeen. mulla ainakin se maidonnousu sai aikaan sellaisen hormonipuuskan ja hirveät pelkotilat, että oksat pois. se oli sellaista onnen ja epätoivon vlillä käyntiä parin päivän ajan. onneksi se menee pian ohi!
 
Hui, Kevätesikko! :D Ehkä se oli limatulppaa! Jos alkaa enemmän tulla niin sitten ei varmaan tarvi arvailla. Mutta joskus kai valkkarikin voi olla vähän "könttimäistä". Joka tapauksessa, ei sulla kauaa enää mene! Ja toivotaan tosiaan ettet sairastu! Meillä oli muuten Helmiä odottaessa sama juttu, että kun mulla oli viikkoja 39+5 niin mies alkoi oksentaa... Mä lähdin sit äidin luo karkuun, en tosiaan halunuut sitä tautia mulle ja pelkäsin koko ajan että synnytys alkaa ja joudun sinne yksin. No, ei onneksi alkanut, mies ehti parantua eikä se tautikaan tullut mulle. Ja itseasiassa epäiltiin myöhemmin syyksi Hesen kananuggetteja kun siinä oli kuulemma ollut raaka kohta keskellä (ja silti se yksi söi sen.. huoh.). Mutta toivottavasti sulla yhtä hyvä tuuri että säästyt itse!

Ja muistan myös tuon vastuun ajattelun, että vaikka meilläkin oli tosi toivottu raskaus ja odotettu lapsi niin silti ihan loppuvaiheessa välillä tuli mieleen, että oonkohan mä miettinyt tän jutun nyt ihan loppuun asti.. ;) Nyt en ole vielä varmaan oikein sisäistänyt ollenkaan, että vielä tänä vuonna meillä onkin noita pieniä sitten yhden sijasta kaksi... Että saa nähdä mikä loppupaniikki mulle iskee :) Mutta nyt tuntuu kyllä kun tuota yhtä ajattelee, että siihen vastuuseen ikäänkuin kasvaa pikkuhiljaa. Alussa jännitin turhastakin, mutta silti meni ihan ok. Nyt osaa jo vähän relatakin.

Olipa ikävä lääkärikäynti Mekkalalla! Miten ihmeessä vielä PELKOpolilla voi olla noin kauhistuttava lääkäri!!? Käsittämätöntä!

Kiitos Piip Fuzzi-neuvoista, uskoisin että me ei kyllä käännetty niitä reunoja kunnolla :ashamed: Pitää ehkä antaa niille vaipoille uusi mahdollisuus sitten seuraavan kanssa... Tilasin muuten just neljä lisää niitä NaturalBaby-AIO-vaippoja, tuo on ollut tosi hyvä! Ja mietin, että jos mulla olisi noita helpompia vaippoja vähän enemmän, niin voisin ehkä viedä sinne päiväkotiinkin niitä. He ovat siis sanoneet, että käyttävät kyllä kestoja jos me halutaan, mutta en oo jotenkin viitsinyt vaatia heiltä mitään harsotaitosten tekoa. Mutta olisi hienoa jos taas saataisiin täyskestoileva typykkä :D

Nyt taas opparin tekoon, sain vähän uutta puhtia siihen kun mies oli niin ihana :heart: Lupasi auttaa sen teossa (katotaan yhdessä sitä iltaisin ja hän kun työssään toimii projektinjohtajana niin on kuulemma vähän samanlaista puuhaa, antoi mulle selkeät tavoitteet joita pitkin on helppo edetä ) ja sitten kun saan tuon valmiiksi niin kuulemma päästään matkoille :)

Mukavaa sadepäivää!
Kvartti 19+0 (jösses, sehän on siis jo 20. viikko!!)
 
niin, niitä hymyjä on meillä tullutjo aika kauan, noin neljän viikon ajan. eilen siis kuvittelen kuulleeni naurun, ja niin äitikin luuli kuulleensä, kun poika oli hetken hänellä sylissä. mutta ei ola nyt ihan varmoja.

hymyt tulevat levainä ja tiheään. :heart: aika usein juuri kun on tissi suussa, jos satun katsomaan silmiin. :) sitten se maito valuu pitkin suupieltä...
 
Oiii, Kevätesikkoa viedään kohta! :heart: Hurjaa! Sulla on viikkoja nyt lähes niinkuin Hernis syntyi, vedet meni 38+1 illalla ja vauva oli kainalossa 38+2 aamuyöstä. :)

Ja ihan samanlaisia ajatuksia oli mulla myös loppuraskaudesta. Pelotti se tuleva vaikka kuitenkin odotti sitä syntymää.

Meilläkin on ensimmäisiä hymyntapaisia nähty. Tosin taitaa vielä olla tahattomia. Mutta juuri tuota piipin kuvailemaa tissi suussa -hymyilyä meilläkin on käynyt. Aamuisin vielä yleensä, siinä kun katsoo silmiin niin tyttö vetää leveän hymyn ja maidot on pitkin poskia. :D
Niitä ensimmäisiä nauruja odotellessa, ne on kyllä varmasti ihanaa kuultavaa. :)

Kvarttikin
hivuttautuu puoleen väliin jo! :eek: Miten tää aika voi mennä näin nopeasti. :eek:

Mä yritän pikkuhiljaa oppia siirtyyn tuonne vauvapuolelle. Kummasti vaan tää pino aukeaa automaattisesti kun koneelle tulee. :D

- Hapsis ja Julia-hernis
 
Unico: olin sairaalassa 5 yötä. Vauvelilla laski paino vähän liikaa ja imetyksen kanssa oli ja on edelleen ongelmia. :|

Otin tuon imetyksen ongelmallisuuden takia yhteyttä sitten paikalliseen tukiryhmään, saa nähdä alkaako jossain vaiheessa sujumaan paremmin..

hapsis: Hieno nimi Herniksellä! =)

Kevätesikko: kyllä varmasti jännittää jo! Jännää kun mulle tehtiin sektio rv:lla 38+5 ja olet jo pian siinä päivässä!

Eilen tuli sairaalasta epiriisi kotiin, siinä luki että "ei suostunut alatiesynnytykseen perätilassa". Hassua miten toikin tuntu niin pahalta kun lähinnä sovittiin lääkärin kanssa ettei kannata ehkä alatiesynnytystä yrittää lantion mittojen takia esimerkiksi. Mutta onneksi rakkaus pientä vaavia kohtaan vaan kasvaa päivä päivältä ja tervekin Möykkyliini on. :heart:
Ristiäiset ollaan aateltu pitää 19.6.

Omena ja Möykkyliini 1vko ja 6pvää
 
Voi kevätesikko, meinaatko sä mennä mun edelle :D
Mullakin illalla nukkuun mennessä vähän supisteli, ja samoten tänään kampaajalla. Että nyt alkaa näemmä tulemaan niitä hiljalleen enemmän ja enemmän!

Mulla on ollut samanlaisia tuntoja, että apua, miten sen vauvan kanssa pärjää ja osaa hoitaa ja olikos tämä nyt loppuun asti ajateltu juttu :eek: Mutta näyttää olevan sama homma monella muullakin, että ehkä se on ihan normaalia ;)

Nyt pitää mennä levähtämään. Eilen kävin n. 2 km kävelemässä, ei tuntunu kovin kivalle. Uudenlainen selkäkipukin on ilmestynyt, tuli eilen karsinan siivouksen yhteydessä sekä kävellessä. Että kai täälläkin jotain tapahtuu, hiljalleen... :whistle:


Odessa80 38+2
 
Hei kaikille.
Ja onnea Unicolle ja Omenalle vauvojen syntymästä :flower:

Mekkala tuo pelkopolin lekuri kuullostaa kyllä tosi ammattitaidottamalta. Toivottavasti saat parempaa kohtelua ensi kerralla.

Itse alan uskomaan että olen raskaana kun ruokailumieltymykset ovat muuttuneet täysin ja nyt tekee mieli vaan "terveellistä" ruokaa ja kahvi ei maistu. Ja aamuisin on pahoinvointia. Ensi viikolla on eka ultra.

Amelie 7 +2


 
Omena, toivottavasti alkaa helpottaa. täällä syödään illalla monta tuntia (parasta aikaakin).

kevätesikko jännitystä ilmassa...

toukka kävi ulkona tänään vaunuissa. Ite ihan puhki 10min lenkin jälkeen, hmm... juu on mulla hyvä kunto :( mut siitä se lähtee.

ai juu tuli tänään ne liivitkin :) minkäköhän laisia ne muun malliset liivit on? noi tuntu kyllä tukevilta.
 
Nostetaanpa, kun täällä ollaan tiputtu, hui kamala, toiselle sivulle ;-)

Katsotaan mitä muistan kommentoida, alkaa käydä aivojenkin päälle tämä raskaana olo.

Unico, mullakin kesti yli viikon ennen kuin saapuivat kotiine ne rintsikat. oon käyttänyt niitä siitä asti ja ollut tyytyväinen. Siitä sitten alkaa kunnon rakennus...

Kvartti ja Amelie, kiitos symppauksesta, katsotaan miten tästä nyt etenee.

Mukavaa kuulla Piipin, Hapsiksen ja Omenan kuulumisia.

Pitäiskö laittaa veikkaus käyntiin, kumpi on ennen laitoksella Kevätesikko vai Odessa?

Eilen oltiin ekassa perhevalmennuksessa, kesti yli puolitoista tuntia. Meitä oli siellä viisi paria ja tällä kertaa lähinnä tutustuttiin toisiimme eri kokoonpanoissa, kerrottiin miten vauvauutinen tuli, etsittiin yhteisiä asioita ja mietettiin miten elämä mahtaa muuttua syntymän jälkeen. Ens kerralla on synnytysaiheinen kerta, joka kestää kuulemma kaksi tuntia, sitten imetys-, seksuaalisuus- ja mieliala-aiheinen kerta ja lopuksi lastenneuvolan täti vimpalla kerralla tulee 2kk vanhan vauvan ja sen vanhempien kanssa puhumaan arjesta vauvan synnyttyä ja näyttämään ja saa itsekin kokeilla ja harjoitella.

Sitten syntymän jälkeen ens syksyllä on vielä viisi kertaa samassa ryhmässä kuukauden välein, ekalla niistä opetellaan vauvan kanssa vauvahierontaa, yks kerta tutustuttiin päiväkotiin ja -hoitoon, yks kerta oli isä kerta, jolloin puhutaan isän näkökulmasta ja isyyteen liittyvistä asioista, yks kerta oli pariterapeuttinen ja silloin ei saisi olla vauvaa mukana ja mikäs se viimeinen olikaan (en muista oikeaa järjestystä), joo, sellainen muskarityyppinen laulu- ja lorukerta. Tämä oli kuulemma Kaarinan kaupungin itse kehittämä laajempi perhevalmennuskokonaisuus.

Tylsää on, että mies ei pääse kahdelle seuraavalle kerralle mukaan, kun on merellä, mutta hyvä, että pääsee vimpaksi kerraksi, kun on niitä vauvanhoitojuttuja.

Mekkala 28+6
 
Onpa kivan kuuloista mekkala, että on vauvan syntymän jälkeenkin tuollaisia tapaamisia! Täällä ei ehkä ole, tai en ainakaan ole kuullut.

Mä en oo noita Bravadoja viel ruvennu pitämään, pakkasin ne sairaalakassiin :D Ettei sitten unohdu kyytistä! Pitäs kai hakea vielä jotku "tavalliset" imetysliivit, jossa ei ole kaaria.

Pitäs tänään ehkä jaksaa käydä naapurikaupungissa. Mieli tekis, mut kun jaksais vielä :whistle: Vissiin ruvennu nyt viime hetkillä vielä iskias tms. vaivaan, kun pistää vasempaan pakaraan :| Mutta ei tätä nyt mahda enää kauan kestää :whistle:


Odessa80 38+3
 
Mekkala Kiitos tosta kotihoidontuki-vinkistä! Mies oli myös vahvasti sitä mieltä, mutta ite aina epäilen, ettei kelasta saa mitään "ylimääräistä". Unico Hyvä idis, täytyypä selvitellä... Mitään vedätyksiä en kyllä aio tehdä, koska on tosi ärsyttävää maksella jo saatuja tukia myöhemmin takaisin. Viime kesältä jo makselin, koska kävin äitiyslomalla pienessä pakkoraossa vauvan kanssa muutamana päivänä muutaman tunnin ilman palkkaa töissä. Tarkoitus oli pitää ne tunnit vapaana kun palaan töihin, ja menin sitte tyhmänä ilmoittamaan asiasta kelalle. Lopputulos oli se, että pudottivat äitiysrahan niiltä päiviltä minimiin. Tosi jees... :eek:

Kivan näköinen ilma, tekis mieli karata töistä auringosta nauttimaan. Nauttikaa te pallomahat, ja jo jakautuneet, jotka ootte kotosalla! :)
 
Unico: joo ehkä se tästä alkaa helpottamaan. Oon pumpannut maitoa ja on joutunut käyttämään pulloa kun imetys ei vain onnistu. Yritän nyt pitää Möykkyliiniä mahdollisimman paljon ihokontaktissa jos ois jotain apua. Ootko sä vielä ehtiny miettimään ristiäisiä tai pidättekö sellaset?

Mekkala: olipa inhottava pelkopolikäynti. :( Toivottavasti kaikki kääntyis parhain päin vielä! mä veikkaisin että Odessa on ensin laitoksella, pianhan sen näkee. :)

Nyt Möykkyliini nukkuu. Aina välillä syö enemmän kerralla ja välillä vähemmän. Nukkuu yleensä sellasen 15min-4t kerrallaan. Yleisimmin sellasen 2 t, yöllä ehkä pidempäänkin. Kiva kun pian pääsee sunnittelemaan ristäisiä. Kunhan tässä vähän vielä tottuu arkeen. :) Pidetään ne mun vanhempien luona. Kastemekko pitäs ostaa kun suvuissa ei oikein ole..

Omena ja Möykkyliini 2vkoa ikää tänään :heart:
 
mekkala teillä kyllä ihanan kuuloinen valmennus ;)

vetku kurjaa et meni noin sulla kelan kanssa. Toivotaan et mies vois saada, mut tuu sit kertomaan kun tiiät

omena ei tuu ristiäisuä mut aateltin kakkukahvit keitellä parinviiikon sisään :)

täällä nukutaan jos nukutaan viimeyö oli ähräystä. ja aamulla kello soi ja labraan huoh. No terkkakin kävin ja toukka on ylittänyt syntymäpainonsa jo :)
hiukka väsyttää vaiks ehtuii ottaa pikupäikkäritkin.

unico ja toukka 1vk4pv
 
Hehe, Odessa, katotaan kumpi sit lähtee ensin. :D Mullakin on Bravadot pakattu sairaalakassiin lähtövalmiuteen, ShockAbsorber-urheiluliivit ovat olleet täällä kovassa käytössä koko raskauden ajan, vaikka eipä nuo tissit juurikaan ole hytkyttelylle viime kuukausina altistuneet. :LOL:

Mekkalan perhevalmennus kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja mietityltä. Hitto, ei meillä vaan mitään tollasta, blääh. Asutaan ihan Kaarinan ja Turun rajalla, niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana ois noi Kaarinan paremmat palvelut, ainakin perhevalmennuksen suhteen siis. Pöh. :p

Täällä oli neuvola tänään. Sf-mitta oli pienentynyt yhdellä sentillä ja terkkari meinasi että vaaveli olis laskeutunut. Ite en kyllä ole huomannut mitään, olo on edelleen tosi hyvä ja normaali. Siitä klöntistä en kyllä tiedä mikä oli, ei oo lisää tullut että olisko kuitenkaan mikään limatulpan kappale ollut. Ehkä se kuitenkin oli jotain eriskummallista valkkaria tms.

Ootteko muuten jaksaneet ahkerasti treenata lantionpohjan lihaksia ja/tai hieroa välilihaa? Mulla tuppaa käymään lantionpohjan lihasten kanssa vähän samalla tavalla kuin hammaslangan kanssa, jotenkin se aina vaan unohtuu. No nyt olen ehkä parin viikon ajan päivittäin tehnyt jotain harjoitteita. Välilihaa olen nyt venyttänyt viime viikosta, en sitten tiedä onko siitä mitään hyötyä.

kevätesikko 38+2
 
kevätesikko, ei oo tullut raanattua lantionpohjia :ashamed: pitäs kyllä, mut kun se sattuu vähän niin sillon kun alkaa saa hiukan tehtyä mut sit se jää taas hetkeksi. Jaksuja sinne reenaamiseen (tää pyrkii yrittämään jatkaa)
 
No jos mä veikkaan sitten Kevätesikkoa, niin saadaan vähän jännitystä ilmaan!
Muuten, mekin asutaan turun ja Kaarinan rajalla, Piispanristillä.

Ihan kivalta kuulostaa nuo perhevalmennukset täällä tosiaan. Olen ihan tyytyväinen.

Mä olen jo raskauden alkuajoista treenannut lantionpohjalihaksia päivittäin.

Kelasta, mulla on hyvä ystävä siellä perhe-etuuksissa töissä, joten voin aina kysyä häneltä, jos jokin kummastuttaa. En kyllä usko, että mies sais kotihoidontukea samaan aikaan kun äti on äippälomalla. Jotenkin järki sanoisi, ettei sitä voi saada ennen kuin äitysloma ja vanhempainvapaat on käytetty. Äiti voi kyllä käyttää sitä ennen isäkuukautta, jos isä ei voi jäädä kotiin heti äidin osuuden päätteeksi, muutenhan sitä isäkuukautta ei saa lykättyäkään.

Omena, täytyy myöntää, että mä olen jo suunnitellut ristiäisiä jopa paikkaa ja tarjoiluja myöten...
 
Mä oon treenannut synnytyksen jälkeen lantionpohjia aina kun muistan, ja varsinkin nyt tässä toisessa raskaudessa kun ei uskalla kaupungilla aivastaa... Tosta välilihan venytyksestä oon lukenut että siitä ei olisi mitään hyötyä. Kun ei sitä kuitenkaan sillä tavalla saa venytettyä mitä vauva tekee kun tulee. Että enemmän riippuu siitä vauvan asennosta, koosta ja omista rakenteista että tuleeko repeämiä tai tarviiko leikata. En nyt kyllä muista mistä tää tieto on peräisin, että voi olla ihan huuhaata kumpaankin suuntaan :) Mä en viimeksi venyttänyt mitään ja pari kertaa vain muistaakseni rasvasin tuolta ja mulle tuli vain pari pientä nirhaumaa, ihan muutaman tikin sain. *ÄLLÖVAROITUS* Varoituksen sanan muuten voisin sanoa, mun alakerta ei ainakaan ole saman näköinen kuin ennen synnytystä, en usko että täysin palautuu koskaan. Eka en uskaltanut edes pestä sieltä kun ajattelin että se on ihan kamala, tuntui ihan oudolta, vaikka kätilöt sairaalassa sanoivat että ei käynyt mitään. Katsoa uskalsin vasta aikojen päästä, pelkäsin että pyörryn :p Siis ei se nyt mitenkään "tuhoutunut" ole, mutta ihan eri näköinen kun ennen synnytystä!*VOI LUKEA TAAS*

Mulla särki eilen lantiota niin että oli pakko ottaa Panadolia. Auttoi onneksi ja sain nukuttua hyvin eikä nyt enää särje.

Nyt noi liikkeet on alkaneet tuntumaan ihan kunnolla, illallakin vauva mylläsi niin että kun pidin kättä mahan päällä niin koko käsi heilui :D Ihania nää pienet liikkeet, no on ne isommatkin sitten vaikka vähän sattuvatkin.

Unico, mikä Toukkiksen nimeksi tuli? Kerro vaikka fb:ssä jos et täällä viitsi ;)

Ensi viikon perjantaina on viimein se rakenneultra, tuntuu että ollaan odotettu sitä jo iäisyys! Jännitän, että pääseekö mies tulemaan, toivon että islantilaiset pysyvät rauhallisina kun mies on lentämässä Atlantin yli kotiin edellisenä päivänä.

Hei mistä tulikin mieleen, tiedättekö jotain ihania juttuja mitä jenkeistä kannattaa tuoda? Siis tuliaiseksi MULLE :D Ja ehkä myös Helmille. Mikä olisi siellä nyt halpaa mutta ei kuitenkaan turhaa?

Kvartti 19+2
 
Kvartti, kiitos oikeasti noista alakerran ällökertomuksista! Siis olen ihan oikeasti halunnut tietää että miltä se alakerta tuntuu ja näyttää synnytyksen jälkeen. Kaikki kertovat aina synnytyksestä mutta noi alakertajutut aina sivuutetaan, niin on alkanut mietityttää että koska sinne uskaltaa koskea tai katsoa ilman että taju lähtee saadusta informaatiosta... :x Ja sitä olen miettinyt että miltä vessassa käyminen heti synnytyksen jälkeen tuntuu...

Mulla on valkovuoto muuttunut ihan tajuttoman runsaaksi ja vetiseksi, sitä lorahtelee välillä niin paljon että alushousut kastuu...

Huomenna on taloyhtiön pihatalkoot, saas nähdä antaako kukaan mun tehdä mitään vai pitääkö seistä pökkelönä grillin vieressä. Itsellä ois kyllä vakaa aikomus osallistua kevyempiin hommiin, varsinkin nyt kun huomiselle luvattiin ihan kaunista ilmaa.

Hitto, en ole edelleenkään osannut päättää kumpaan sairaalaan lähdetään synnyttämään, Tyksiin vai Saloon. Meinattiin katsoa vähän tilanteen mukaan, jos lähtö tulee keskellä yötä ja olen kovin kipeä niin varmaan päädytään Tyksiin (autolla alle 10 min), mutta muuten ehkä olis kiva mennä Saloon (autolla 40 min). Lähinnä siis ajatellen sitä synnytyksenjälkeistä sairaalaoloaikaa, mikä Salon pienemmässä, rauhallisemmassa ja kodinomaisemmassa sairaalassa voisi tuntua mukavammalta. En tiedä. :/

kevätesikko 38+3
 
Kvartti kyl mää sen nimen voin kertoa täälläkin kun se on ensin julkistettu :D en viitti ennen jos joku on sattunut tunnistamaan niin...

kevätesikko, erillaiselta näyttää ;) kurkkasinpeilillä kun on kipuillut niin tietää jos menee ällömmän näköiseksi et mikä on ollu tilanne missä kätilöt sano et paranee hyvin. tai sit et oo ees kattomassa talkoita :)

mekala saat sit kelasta helposti tietoa
 
Piti tulla lisäämään vielä että eilisestä lähtien on ollut lievää kuukautiskipumaista jomotusta ja nyt alkoi tosi niukka rusehtava vuoto. Tuo vuoto johtunee kohdunsuun kypsymisestä?

Mulla muuten lääkäri oli kirjannut siellä synnytystapa-arvioinnissa, että kohdun ulkosuu on auki. Ei maininnut mulle siitä mitään, terkkari vaan mainitsi siitä ja sanoi että yleensä se pysyy ensisynnyttäjillä kiinni, mutta on vaan hyvä asia kun se minun kohdallani on avautunut.

Unico: Onko sun säryt muuten lähteneet helpottamaan nyt kun Toukka on ulkona?
 
Mullakin valkovuotoa tullut tänään reilusti ihan kunnon löntteinä pikkuhousun suojaan!
Olen jo pari kertaa vaihtanut puhtaaseen.
Eilen oli viimenen neuvola lääkäri.
Johtuiskohan siitä räpläyksestä nyt tämä vuotaminen...

Ahistaa kun ei ole meillä neuvolassa ultraa!
Näppituntumalla sain painoarvion, joka oli että hyvän kokoinen viikkoihin nähden, saattaa olla jopa hieman pienempi :p
Ota tuosta nyt sitten selvää.
ärsyttävää kun ei tiedä minkä kokoista toukkaa ollaan synnyttämään menossa :(

Kaikki oli muuten kunnossa paitsi paino huolestuttava!
Turvotusta on niin paljon että painoa oli tullut 3 viikossa ihan sairaasti liikaa!
(31+1 painoa oli 81,8kg)
Nyt 34+2 painoa oli 86,9kg
Painon muutos viikossa 1700g!! :eek:
Huutoa tuli ja painon seurantaan jouduin!
Nyt neuvola käynnit viikon välein sitten!
Ens keskiviikkona taas tuomiota kuuntelemaan.

Pissa oli puhdas JEE!
Kohdunpohjan korkeus kasvanut 1cm nyt oli 33cm.
vauva pysyny raivotarjonnassa
Sykkeet oli 155+ :heart:

Kohdun kaulaa jäljellä 2 cm ja sormelle auki
Ja alatie synnytykselle ei esteitä kaikki tuolla värkissä ok!
Sanoi vaan että onnea synnytykseen!
Ja että jos tuntuu siltä, että alkaa syntyä niin antaa tulla vaan...
Sanoi se lääkäri muuten, että mahtava poikamassu mulla ja sykkeet kuunneltuaan tokas vielä ja komeat tytön sykkeet!!

Serkun mies on piruillu mun ukolle että ei tunnu pimpsa samalta enää (heillä 3lasta)
Että pitää kuulemma miettiä ja kysyä mihin reunaan tänään hinkataan :LOL:
Olevinaan muka joku huumori mies...
Meillä isäntä varmaan kauhuissaan :LOL:

Jahas sitä on taas kohta lisää vauvoja tässä pinossa!! :flower: :heart:

Kävin kaupassa vauva osastolla kattelemassa mitä vielä tarvitsen?
Nooh en osannut ostaa MITÄÄN vaikka hyllyt notkui purkkia ja purnukkaa!
Minä en oo ostanu vielä mitään "mömmöjä" kun en oikeasti tiedä mitä tarvitsen??!
Antakaas vinkkejä mitä "mömmöjä" ja pikkusälää tarvitsen?!
Tuttipulloja, tutteja, pikkusia vaippoja ja harsoja jo löytyy...
Niin ja kaikki isommat hankinnat on myös jo tehty.

Meillä saatiin eilen viimein tehtyä keittiön kaappien ovien tilaus huh!
Ei mitään hajua kauanko menee, kun tää mamma halus sitten vähän laadukkaampaa materiaalia jalopuuovet meinaan :whistle:
Mies se irvisteli vieressä vähän vaikeena.
Tilaus ovet, eli saa nähä kerkiikö tulla ees ennen vauvaa sen näkee sitte...

Pitää rientää tulee vieraita...

Jane ja rääpäle veijokeiju 34+3
 

Yhteistyössä