Tylsää että sen sinun "pelkolääkärin" piti olla niin kurja jos kuitenkin tavallaan puoltaa sectiota... :| Mutta onneksi sait puoltavan lausunnon sun erikoislääkärille, eiköhän siis kaikki järjesty. Ymmärrän kyllä että jäi silti varmaan huono mieli tuosta. Voithan myöhemmin sitten jättää palautetta.Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:Onnea matkaan Kevätesikko! Mun "hevonen" siis taisi voittaa! Leikillä näin...
Tule sitten kertomaan miten kaikki meni, kun joskus kerkiät.
Pikkumangusti, jään oottelemaan sun kokemusta. Toivottavasti oli parempi kuin minun. Mikä oli omalla kohdalla outoa, kävin torstaina omalla erikoislääkärilläni, joka näytti tyksistä tullutta tapaamisen kuvausta, siinä lopussa sanottiin, että mikäli synnytystapa-arviossa synnytys tuntuu edelleen mahdottomalta, niin äiti saa sectioajan. Olin aivan äimistynyt, eivät siis mitään tuollaista minulle sanoneet. Tuntuu tosi julmalta aukoriteettivallankäytöltä. Olisin säästynyt tässä viikon kestneeltä murheelta ja ahdistukselta, mutta ei... ????
Mitäs tänne muuta, ollaan hommailtu miehen kanssa itkuhälytin, kesäverhot, lipasto Ikeasta vauvanvaatteille. Lipasto on jo koottu ja kiinnitety paikalleen ja järjestin kaikki ostamani vaatteet sinne koreihin. Hintalapuja en jaksanut poistella, mutta ne ehtii, kun alkaa pestä vaatteita sitten kesäkuun puolella. Sain myös tehtyä listan puuttuvista jutuista, kuten harsoista ja erikokoisista yökkäreistä. Lelujakin meidän pojalle on jo kertynyt pikkuhiljaa ihan tarpeeksi, kun on jäänyt reissuilta mukaan jos on nähnyt jotain kivaa ja söpöä...
Tänään ohjelmassa kaikennäköistä puuhailua miehen kanssa (lue mies puuhailee, minä makaan sohvalla ja kudon). Huomenna hän sitten lähtee merelle ja jäädään viikoksi yksin pojan ja koiran kanssa. Aika tylsää, etenkin kun on sairaslomalla, niin on jo valmiiksi päivät yksin, mutta onneksi on pari kaveria kotona pienten kanssa, niin voi mennä sinne seurustelemaan.
Oikein hauskaa ja märkää viikonloppua kaikille!
Mekkala 29+2
Mulla todellakin tuo sype keskustelu oli ihan erilainen, todella positiivinen, ja jäi heti parempi mieli. Tämä siis käytiin kätilön kanssa, joka myös kertoi ihan rehellisesti myös alatiesynnytyksen riskeistä ja kysyi itse onko minulla sektio toive, ilman että minun piti sitä edes kertoa. Sain myös kuulla että ehkä mahdollista päästä sype ryhmään jossa keskustellaan ja harjoitellaan rentoutumista, tai jos en ko. ryhmään pääsee, saan uuden ajan kätilölle ja tarvittaessa salikätilölle ja lääkärillekin. Myös tuosta vauvan kokoa voidaan katsoa myöhemmin (olen itse siis ollut "jättivauva" syntyessäni miksi tuo koko issuekin jännittää). Kuulin myös että heillä on erikseen pelkopotilaisiin "erikoistuneita" kätilöitä ja jos sellainen kätilö sattuu olemaan vuorossa, hoitaa myös pelkosynnytyksen. Kokonaisuudessaan minulle tuo käynti oli todella helpottava ja aloin kyllä saada nyt rohkeutta siihen, että haluaisin kokeilla alatiesynnytystä. En osannut sanoa onko minulla sektiotoivoetta vai ei, koska myös tuo leikkaus minua jännittää, mutta haluaisin kuitenkin että molempia synnytystapoja voin pohtia ainakin.
Lisäksi laitettiin muistiin asioita jotka minua pelottavat ja toiveita jne. ja sain kysellä kaikesta mitä nyt mieleen tuli. Pelkoani ei yhtään väheksytty vaan tuli olo, että otetaan vakavasti ja en ole yksin pelkoni kanssa. Ei voi kun kiittä tuota ihanaa kätilöä jonka kanssa sain keskustella. :heart:
Jo pelkästään se auttoi minua, että nyt on varmasti sairaalan tiedossa että sinne on ehkä tulossa synnyttämään yksi pelkääjä.
Mutta tällaista..
Täällä muuten on maitobaari alkanut vähän tihkumaan.. apua..olen vähän yllättynyt kun en ollut tällaiseen osannut varautua..
onko muilla ollut tällaista näin aikaisessa vaiheessa?? Kävin tänään ostamassa muutamat liivinsuojukset varmuudeksi kun oli näköjään jo liivit kuitenkin sotkenut.
pikkumangusti 26+2