Neuvolakuulumisia:
Nyt ollaan 29+6 eli huomenna poksuu 30! Viime kerrasta on jo yli kolme viikkoa, neuvolassa siis, ja ihme ja kumma, paino ei ollut noussut viime kerrasta yhtään. Sf-mitta sen sijaan kasvoi 28, ennen 25. Hemoglobiini ok, pissa ok, turvotus sama kuin ennen, verenpaine ok. Edelleen oli raivotarjonnassa, ja kivasti terkka hahmotteli mulle missä on jalat, selkä, pää ja kädet. Tällä kertaa vakkari oli lomalla ja sijainen oli tosi kiva, rauhallinen ja nuori, tykkäsin tästä "tädistä" tosi paljon. Sitten opasti sokerimittarin käyttöä ja kokeiltiinkin mulla. Ei se sitten ollutkaan niin kauheata, olen sen tänään vielä yhden kerran yksin tehnyt. Selvät ohjeet ja hieno laite, ihan mieletöntä, ettei siitä tarvinnut maksaa itse yhtään. Viikon päästä torstaina on seuraava neuvola eli siihen asti mittailen sokeri arvoja aamulla ennen aamiaista ja päivällä kolme kertaa tunti syömisen jälkeen, ainakin yksi kerta vkoloppuna. Sitten kontrollissa katsotaan, onko aihetta jatkaa tai tehdä jotain muuta. Eli ei kuulosta vielä kovin pahalta, kunhan arvot olisivat siis alle rajojen kotiseurannassa.
Mitäs muuta, vein paperit kelaan ja pakettia luvattiin kahden viikon päästä. Sain kirjastosta lainaan sen uuden hkiläisen toimittajan kirjan vauvan saamisen tuomista muutoksista tai muuttumattomuudesta, en nyt muista kirjan nimeä. Toivottavasti olisi piristävää luettavaa. Sitten hoidin aika paljon asioita apteekissa, kangaskaupassa kesäverhoja varten, kastemekkoon vaaleanvihreää silkkinauhaa nappikaupasta, kalustemaaleja keinuhevosen tuunaamiseen, pari koon 56 yökkäriäkin jäi Lindexistä käteen...
Äsken tilasin myös hemmottelua synttärilahjaksi siskolleni, joka täyttää kesäkuun alussa 40 vee. Elegia dayspasta kasvohoito ja kokovartalohieronta.
Huomenna näen pitkästä aikaa hyvää koulukaveria ja iltapäivällä olis ystävien naperon 1 vee synttärit. Ostin typsylle name it -liikkeestä ihana tummansinisen mekon, jossa on valkoisia palloja. Omalle pojalle tuli muutenkin täydennettyä varastoja puuttuvien vaatekappaleiden osalta, puolipotkareita, tumppuja, myssyjä, yökkäreitä siinä ja siinä koossa... Kun kaikki vaatteen on nyt järjestetty lipastoon niin näkee helposti mitä kaikkea on ja mitä vielä puuttuu.
Autolle varattiin tänään myös huollossa ensi viikoksi aika isofix-sarjan asennukseen. Nyt pitäis sitten vielä törsätä siihen isofix-jalustaan...
Huh huh hellettä ja rahanmenoa...