Hauskaa toukokuun ekaa viikkoa tänne!
Pikkumangusti: Menin pelkopolille erikoislääkärin tapaamiseen, mulla oli mukana toisen erikoislääkärin lausunto lääketieteellisestä syystä sektioon ja suositus sektiosta. Esitin tämän paperin äitipolin lääkärille ja kätilölle. Naislääkäri ärsyyntyi tästä ja alkoi selittämään miten hänen ammattikuntansa ja tämän toisen lääkärin ovat eri mieltä näistä asioista, miten hän viimeksikin on näistä asioista kokoustanut jne ja antoi ymmärtää, ettei tällä lausunnolla ole painoarvoa, että he täällä äitiyspolilla päättävät miten minä synnytän, ja että sektioon tarvitaan lääketieteellinen syy. Jonkun aikaa jaksoin vastata tälle lääkärille, että tässä lausunnossa todetaan lääketieteellinen syy, ja että yrittääkö hän syyllistää minua asiasta. Sain lapun sektion riskeistä, mutta minua sieppasi, ettei alatiesynnytyksen riskeistä puhuttu yhtään. Sen sijaan sitä mainostettiin kuin riskittömänä. Pelkojani kyseltiin tarkasti, samaten olenko nähnyt painajaisia. Lopuksi naislääkäri totesi, että täällä tehdään juhannuksen jälkeen synnytystapa-arvio, jossa he päättävät asiasta. Ja ei kannata ahdistua tästä kuulemma. Sain ajan myös heidän psykologille ja keskusteluun synnytyssalin kätilön kanssa.
Lopuksi tehtiin sisätutkimus ja ultraääni, joissa todettiin, että kohdunsuu oli pehmentynyt supistelun takia. Lääkäri kysyi olinko rasittanut itseäni eikä määrännyt sairaslomaa, kun olin sillä jo ja jäämässä kesälomalle senjälkeen ennen äitiyslomaa. Loppuajan lääkäri ei enää puhunutkaan minulle, joten en saanut keskustella muista vaivoistani tms kysyä mitään kuten varmaan lääkärineuvolassa olisi ollut tarkoitus. Tästä jäi itselle aika paska maku suuhun, tunne itseni aika lailla objektisoituneeksi, että omalla pelolla ja sairaudella ei ole mitään merkitystä äitiyspolin lääkäreille, ja he asiasta päättävät, mulla ei ole juurikaan väliä. Järkytys koko reissu oli siinä suhteessa, että oma erikoislääkärinin, joka on sairauttani hoitanut viisi vuotta, sanoi, että hänen lausunnollaan on ennekin "saanut" sektion, joten olin ollut jo asiasta kuukauden verran helpottunut, ja nyt tämän jälkeen kaikki pelot ja ahdistus ovat palanneet. Kyllä ymmärrän, että äitiyspoli haluaa erikoisalansa asioista olla viimeisenä päättämässä, mutta sen lääkärin tyyli oli todella hyökkäävä, mieheni mielestä jopa törkeä. Mutta ei siitä sen enempää.
Joka tapauksessa toivottavasti tästä viikosta tulisi sitten kivempi, tänään olisi hieroja, keskiviikkona kampaaja, torstaina akupunktio ensimmäistä kertaa ja perjantaiksi sain mieheltä "äitienpäivälahjaksi" kasvohoidon. Ainut tylsä juttu on, että huomenna pitäisi vääntäytyä töihin pitämään tylsästä aiheesta luento, ei yhtään jaksaisi.
Onnea Ritulle hyvin menneestä niskaturvotusultrasta!
Hapsis, Julia on kaunis nimi!
Unico, hauskaa kuulla teidän pienen kuulumisia, kerro vaan lisää!
Kvartti, mä olen ainakin popsinut parmesaania raasteena pastan seassa, luin kätilön sanoneen sen olevan sellaisena niin minimaalisen pieni määrä, että listerian todennäköisyyttä ei ole.
Omenalle vielä onnittelut uudemman kerran pikkutytön johdosta!