no pitäiskö nuo vauvanvaatteet laittaa myyntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oidipus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oidipus

Vieras
Kun seuraava lapsi olis suunnitelmissa vasta minun valmistumiseni jälkeen eli noin 3-4 vuoden päästä vasta. Eiks kannattais myydä nyt suurin osa ja jättää muutama hyväksi havaittu muistoksi tai käyttöön... ja sitten vois ostaa uudelle pienokaiselle (jos sellaista saadaan) taas uusia, ihania vaatteita? :snotty:

taas 2 vuotta kerääntynyt tytön vaatteita. kaikki tallessa, toinen lapsi tulossa, eikä tietoa kumpi. uusia ei voi ostaa kun ei mahdu ja vanhoja ei viitsi myydä ennen pois kun tietää kumpi tää tuleva on.

Ehkä ihan vauvanvaatteiden kanssa näin. Meillä kyllä esikoisen ja nuorimmaisen välillä melkein 6 vuotta ja samoja vaatteita käytettiin silti. Voin olla hölmö jonkun mielestä, mutta meille tää ainakin sopi hyvin ja säästettiin huima summa rahaa. Edelleenkin on todella kiva ottaa laatikosta hyväkuntoisia vaatteita uudelleen käyttöön, vrt.siihen että ihan kaikki pitäisi ostaa uutena.
Selvennykseksi siis teille, jotka ette missään tapauksessa näin tekisi, meilläkin ostetaan myös uusia vaatteita molemmille. Tarpeen mukaan.
Tosiasia kun on se, että kun myyt -vaikka vain tosi vähänkin- käytettyjä vaatteita, niistä ei rahallisesti hyödy. Toisin kuin siis silloin kun ne käyttää sisaruksilla "loppuun".

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Aiheen vierestä, mutta mitä opiskelet? Onko töitä tarjolla mikäli perhe vielä kasvaa valmistumisen jälkeen?

Opiskelen suuhygienistiksi. Siltä alalta ei työt lopu, ainakaan täällä pk-seudulla. Huutava pula työntekijöistä -kaikista hammashoitoalan työntekijöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja 66:
Ehkä ihan vauvanvaatteiden kanssa näin. Meillä kyllä esikoisen ja nuorimmaisen välillä melkein 6 vuotta ja samoja vaatteita käytettiin silti. Voin olla hölmö jonkun mielestä, mutta meille tää ainakin sopi hyvin ja säästettiin huima summa rahaa. Edelleenkin on todella kiva ottaa laatikosta hyväkuntoisia vaatteita uudelleen käyttöön, vrt.siihen että ihan kaikki pitäisi ostaa uutena.
Selvennykseksi siis teille, jotka ette missään tapauksessa näin tekisi, meilläkin ostetaan myös uusia vaatteita molemmille. Tarpeen mukaan.
Tosiasia kun on se, että kun myyt -vaikka vain tosi vähänkin- käytettyjä vaatteita, niistä ei rahallisesti hyödy. Toisin kuin siis silloin kun ne käyttää sisaruksilla "loppuun".

No nii-iin.. tätä minäki olen pohtinut jotta on kai se ihan rahan haaskausta myydä hyviä vaatteita pois pilkkahintaan ja sitten ostaa taas kalliita.. mutta aika vähän kylläkään on unisex-vaatteita jotta jos seuraava lapsonen onkin poika, ei hänelle kyllä oikein vaaleenpunaisia mekkoja viittis päälle laittaa..

Mä en kyllä myisi. 3-4 vuotta menee kuitenkin tosi nopeasti ja pian joutuisitte ostamaan kaikki samat tavarat uudestaan. Itse ajattelin ainakin säästää kaikki vauvan vaatteet, vaikka seuraava tuleekin varmaan vasta 3 vuoden päästä. Ja ellei tulisi, säästäisin varmasti joka tapauksessa ja lahjoittaisin esim. sisaruksille, kun on heidän vuoro saada vauvoja.