no nyt olen miekin sitten julkisella paikalla tissittäny vauvaani!!

Jos ei ihmiset oo elämänsä aikana tissejä nähnyt niin kai se on sitten töllisteltävä ja kauhisteltava julkisesti imettävää äitiä.

Kyllähän aikuisetkin mättää sapuskaa milloin missäkin naamariinsa eikä sitä kukaan tuu paheksuvasti kyyläilee.... Todennäköisesti heitellään vielä roskat ympärimäkiä ja se on sitten kait ok.
Vauvoilla on myös täysi oikeus syödä silloin kun on nälkä vaikka sitten jossain julkisella paikalla....

Ja jos silmiin sattuu kun näkee jonkun imettävän, käsittääkseni pään voi kääntää poispäin tai jopa itse kääntyä ihan toiseen suuntaan......

Just ton takia niin moni imetys menee pilalle,kun pulloa tarjotaan vähän väliä. Ite kaks lasta imettänyt just sielä mis heil nälkä tuli,ohutta huivia kannoin mukana,ni taatusti ei kukaan mun tissejä nähnyt vaik olis miten tiirannut!

Kristus että toi "tissitellä" on kuvottava sana. Mä oon imettäny kirjastossa, puistossa, kaupassa, junassa, autossa, agilitykisoissa, toimistossa. Mutten oo siitä koskaan tehnyt mitään elämää suurempaa kysymystä. Saatika tekisin avausta palstalle että haloo, ihmetelkää ny kaikki joukolla mun imetyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
no oishan siinä sekin vaihtoehto et ottaa siihe pulloon korviketta mukaan ;)

Niin tai lypsettyä, MUTTA mitäs jos omistaa vauvan joka ei huoli tuttipulloa :saint:

Nimimerkillä: Imetän silloin kun vauvallani on nälkä, olin sitten missä olin :laugh:

Itse imetin lastani yli vuosikkaaksi. Alkuun julkisella paikalla imettäminen nolotti, mutta vähitellen pääsin siitä tunteesta. Imetyksen voi tosiaan tehdä niin ettei sitä juurikaan ulkopuoliset huomaa, elleivät nyt tule ihan siihen viereen asiaa ihmettelmään. Olen kyllä nähnyt niitäkin imettäjiä, jotka rohkeasti ja estottomasti tissi paljaana jossain kahvilan/ravintolan pöydässä istuvat, mutta itselläni ei sellaiseen pokka olisi riittänyt. Huomaamattomin keino oli nostaa paidan helmaa ja sujauttaa tissi vauvalle suuhun. Ei mitään rinnan esiinkaivelua jonkin hankalan imetyspaidan kanssa. Sitten vielä siihen hieman harsoa eteen niin ei taatusti kukaan näe tippaakaan paljasta pintaa ja vauvakin saa ruokarauhan.

Olen 6. vauvaa imettänyt juuri silloin kun nälkä on, mutta toi harsohomma ei ole auennut? Kuinka tai miten pidätte sitä? Meillä 4kk viimeeksi tänään veti kilarit kun se valahti naamalle :(

Isäni juuri totesi ihmeissään että oli lenkillä pysähtynyt rantaan penkille istuskelemaan niin siihen oli tullut joku nainen,istunut siihen samalle penkille,kaivanut rinnan esiin ja alkanut imettämään lastaan.
Totesi siihen ettei siinä mitään,onhan se ihan luonnollinen juttu mutta kun siellä ranaassa on useampiakin penkkejä ja kaikki muut oli tyhjänä :whistle:

se on vasten mielistä imettää julkisesti. eikö sitä voisi mennä jonnekkin nurkkaan edes istumaan. äidit yrittää pönkittää huonoa itsetutoaa ja vilauttelemisen tarvettaan, imettämisen varjolla.
totta kai lapsen pitää syödä mutta miksi juuri siinä kassa jonossa ja vieraitten nähden sohvalla vaikka esim, makkariinkin voisi mennä syöttämään. tai kaupassa istua johonkin nurkkaan että ei olisi niin tarjottimella.

Mä imetin tänään myöskin terveyskeskuksen aulassa kun tyttö joutu käymään labrassa niin annoin maitoa pahaan mieleen verikokeen oton jälkeen. Siihen tepasteli joku n.50v nainen ja totes heti et tuo on kyllä aina yhtä kaunis näky. Must se oli jotenki tosi kivasti sanottu. Aiheutin pahennusta tänään myös kassajonossa kun tyttö heräs kesken ostosreissun... olin jo ostokset keränny ja menossa kassalle niin enhän mä nyt viittiny jäädä jonnekin nurkkaan odottamaan et tyttö saa syötyä ja sit jatkaa (niinkun joku kivasti edellä ehdotti et kaupassa johonkin nurkkaan istumaan... arestiinko? Senkö takia et lapsella on nälkä? ) vaan jatkoin matkaa kassalle tyttö rinnalla (harso edessä ja imetyspaidan alta sitä rintaa ei todellakaan näe ellei tuu viereen kyttäämään).
Täytyy tunnustaa et esikoisen kanssa en ois voinut kuvitellakaan et imetän keskellä ostoskeskusta mut se johtu ihan siitä et imetys ei sujunut kun maitoa ei tullut kunnolla niin se imetyskin oli sen takia oma taiteenlajinsa. ja nyt sitä ihmettelee itekin et mikäs siinä nyt niin kauheeta on mut oma ihmettely johtuu siitä et se on tällä kertaa niin helppoa kun sujuu.

Ja sen takia et imetys sujuu, imetyspaidat on keksitty enkä usko löytyvän yhtään ihmistä joka ei olisi eläissään rintaa nähnyt, aion jatkossakin imettää julkisilla paikoilla vaikka jotkut ahdasmieliset ÄIDIT (?) täälä sitä kauhistelevatkin... Aamen!

Hohhoijaa... Mikä voisi olla luonnollisempaa kuin lapsensa imettäminen? :o Nykyihminen on kyllä jo niin vieraantunut luonnosta että lapsen ruokkiminen luonnon sille tarkoittamalla tavalla on jotenkin sairasta/irstasta tjtn.

Alkuperäinen kirjoittaja fgf:
Hohhoijaa... Mikä voisi olla luonnollisempaa kuin lapsensa imettäminen? :o Nykyihminen on kyllä jo niin vieraantunut luonnosta että lapsen ruokkiminen luonnon sille tarkoittamalla tavalla on jotenkin sairasta/irstasta tjtn.
Kukas tässä siitä irstasta tai sairasta on tehnyt?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fgf:
Kukas tässä siitä irstasta tai sairasta on tehnyt?

Jotkut ihmiset tuntuvat olevan sitä mieltä että se tissittäminen olisi jotenkin normaalista poikkeavaa, vaikka juuri sehän on vauvan ravinnonlähteeksi luotu.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
hyvä hyvä :flower: :D mieluummin tissi vauvan suussa kuin lapsi huutamassa nälkäänsä.

onko tosiaan näin että ei ole kuin kaks vaihtoehtoa,joko imettää tai huudattaa lasta? :/

ainakin meillä oli/on koska kumpikaan ei ole yrityksistä huolimatta pulloa huolineet. tietty jos huolisivat niin kai joskus olisivat siitäkin sitten julkisella paikalla maitonsa saaneet.

aivan,se onkin juttu erikseen jos pulloa ei huolita :)

Ja miksi pitäisi edes huolia sitä pulloa? Kyllä mulle on ainakin ollut itsestäänselvyys että jos sitä maitoa on tullut niin suoraan tissistä sitä on vauvalle tarjottu. Niinhän se luonnonmukaisesti menee.

Missä ihmeessä te aina törmäätte näihin äiteihin jotka esittelevät koko rintavarustuksensa ympärilläolijoille ennen imettämistä??

Olen suomessa ja muuallakin nähnyt paljon julkisesti imettäviä äitejä, mutta kertaakaan en ole tuohon törmännyt. Saattaa olla että jollain saattaa sekunnin ajan rinta vilahtaa vauvaa aseteltaessa, mutta tarkasti sitäkin saa tuijottaa että pystyy hänet siuitä kiinni saamaan ja silloin jos ruokahalut menee niin vika enemmänkin tuijottelijassa itsessään kuin imettäjässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Aha että babybiossa saa nousta seisoskelemaan muiden eteen etteivät he näe elokuvaa vaan jonkun ruhoa???

Kyllä. Babybiossa saa seistä vauvan/lapsen kanssa, kävellä, imettää, lapset saavat juosta ja kontata...Saa vaihtaa vaippaa, tonkia hoitokassia, jne.

Itse en menisi sinne, jos tosiaan haluan katsoa leffaa.

Ok, en itse ole koskaan käynyt tuollaisessa, ja kai sitä jotenkin olettaa että äideillä on käytöstapoja :saint:

Sellaista se on vauvan kanssa, käytöstavat katoaa väkisin. Vauvat kun tuppaavat syömään, kitisemään, kakkimaan jne myös sen leffan aikana, ei niiltä voi kääntää virtaa pois näytöksen ajaksi noin hyviä käytöstapoja noudattaakseen.

Enkä tosissaan ymmärrä miksi joka joka haluaa leffaan keskittyä edes menee tuollaiseen näytökseen. Meillä leffat omassa tavataan kotonakin katsoa vasta siinä vaiheessa kun lapset nukkuvat, vaikkei kyse ole kuin kolmesta pienestä.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
taalla norjassa on ainakin ihan tavallista imettaa julkisesti ja niin olen itsekin tehnyt, viimeksi tanaan taydessa kahvilassa. En sitten tieda, etta onko suomessa tosiaan tiukempaa tai ankarampaa?

Kyllä varmaan, me suomalaisethan ollaan teistä ulkosuomalaisista niin erikoisia ja kaukaisia, hih vaikkei sitten asuisi itse kun ruotsissa tai norjassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
taalla norjassa on ainakin ihan tavallista imettaa julkisesti ja niin olen itsekin tehnyt, viimeksi tanaan taydessa kahvilassa. En sitten tieda, etta onko suomessa tosiaan tiukempaa tai ankarampaa?

Kyllä varmaan, me suomalaisethan ollaan teistä ulkosuomalaisista niin erikoisia ja kaukaisia, hih vaikkei sitten asuisi itse kun ruotsissa tai norjassa.

No näiden palstan juttujen perusteella kyllä. Joka hiton asiasta täälläkin osataan ongelma tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja ruotsissa asuva:

No näiden palstan juttujen perusteella kyllä. Joka hiton asiasta täälläkin osataan ongelma tehdä!

Joo suomalaisten ongelma ainoastaan, elämä on täydellistä ja sopuisaa ihan kaikkialla muualla, ruotsissakin jopa :=)

Alkuperäinen kirjoittaja ruotsissa asuva:

Joo suomalaisten ongelma ainoastaan, elämä on täydellistä ja sopuisaa ihan kaikkialla muualla, ruotsissakin jopa :=)

Kuka nyt on täydellisestä puhunut???

Oi voi, te jotkut olisitte saaneet slaagin jos olisitte nähneet mut vuosi sitten ostoksilla. Imetin kuukauden vanhaa shoppaillen samalla, ei sieltäimetyspaidan alta mitään näkynyt kun kävelin pitkin kauppakeskusta. Kukaan ei tajunnut edes, luulivat vaan mun sylissä kantavan.

Musta on hemmetin kuvottavaa katsoa ravintolassa, jossa itse olen syömässä tissit levällään olevaa äitiä, joka imettää. Multa on monta kertaa mennyt ruokahalu.
Monissa kauppakeskuksissa on hoitohuoneet sitä varten. Tarviiko niitä maitorauhasia levitellä joka hemmetin paikassa. Itsekin olen äiti ja itselläni on pieni poika.
En koskaan ja missään julkisissa paikossa rintojani leväyttänyt esille.
Kyllä asian voi hoitaa hoitohuoneissa tms.
Ei millään pahalla, mutta kaikkia ei kiinnosta nähdä ällöttäviä tissejä levällään joka hemmetin paikassa.

Yhteistyössä