no nyt olen miekin sitten julkisella paikalla tissittäny vauvaani!!

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ainakin oksettaa kun joku ylipainoinen, hikoileva, rsvatukkainen mamma näyttää tissejään julkisesti:( Julkisella paikalla voi imettää mutta pakkoko on niitä tissejään siinä heilutella ja puristella kaikkien näkyville???

Pakkoko on töllöttää? Katso nyt hyvä ihminen muualle!

Joskus ei vain voi olla katsomatta kun olet baby biossa ja edessä olevalla penkillä häärää äiti venähtäneessä imetyspaidassa ilman liivejä ja aina kun pitää ottaa jotain laukusta pitää nousta seisomaan, laskea vauva penkille ja kumartua viereiselle penkille tonkimaan laukkua. Eikä yhtään voi ajatella että takana istuva haluaisi katsoa leffaa.

Itse olen kyllä imettänyt vähän joka paikassa: kahviloissa, ravintoloissa, huoltoasemalla, autokaupan parkkipaikalla, urheiluvälinekaupassa yms. eikä kukaan ole koskaan katsonut pahasti, tuskin edes tajunnut mitä teen.

minä en pulloa anna jos iyseltä maitoa tulee, se on sitten sama mitä jokumuu ajattelee kunhan vauvani saa syödäkseen :)

Mua ainakin oksettaa kun joku ylipainoinen, hikoileva, rsvatukkainen mamma näyttää tissejään julkisesti:( Julkisella paikalla voi imettää mutta pakkoko on niitä tissejään siinä heilutella ja puristella kaikkien näkyville???

Joskus ei vain voi olla katsomatta kun olet baby biossa ja edessä olevalla penkillä häärää äiti venähtäneessä imetyspaidassa ilman liivejä ja aina kun pitää ottaa jotain laukusta pitää nousta seisomaan, laskea vauva penkille ja kumartua viereiselle penkille tonkimaan laukkua. Eikä yhtään voi ajatella että takana istuva haluaisi katsoa leffaa.

Itse olen kyllä imettänyt vähän joka paikassa: kahviloissa, ravintoloissa, huoltoasemalla, autokaupan parkkipaikalla, urheiluvälinekaupassa yms. eikä kukaan ole koskaan katsonut pahasti, tuskin edes tajunnut mitä teen.

Tiedätkös sä mikä tuo / kenelle babu bio on? :whistle:
Kannattaisi mennä tavalliseen näytökseen jos noin häiritsee.

taalla norjassa on ainakin ihan tavallista imettaa julkisesti ja niin olen itsekin tehnyt, viimeksi tanaan taydessa kahvilassa. En sitten tieda, etta onko suomessa tosiaan tiukempaa tai ankarampaa?

Tiedätkös sä mikä tuo / kenelle babu bio on? :whistle:
Kannattaisi mennä tavalliseen näytökseen jos noin häiritsee.

Aha että babybiossa saa nousta seisoskelemaan muiden eteen etteivät he näe elokuvaa vaan jonkun ruhoa???

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Aha että babybiossa saa nousta seisoskelemaan muiden eteen etteivät he näe elokuvaa vaan jonkun ruhoa???

Kyllä. Babybiossa saa seistä vauvan/lapsen kanssa, kävellä, imettää, lapset saavat juosta ja kontata...Saa vaihtaa vaippaa, tonkia hoitokassia, jne.

Itse en menisi sinne, jos tosiaan haluan katsoa leffaa.

Hah, tarkoitatkohan mua? Olitko tiistaina baby biossa helsingissä?? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Kyllä. Babybiossa saa seistä vauvan/lapsen kanssa, kävellä, imettää, lapset saavat juosta ja kontata...Saa vaihtaa vaippaa, tonkia hoitokassia, jne.

Nimeoomaan. Toki on kohteliasta ottaa muut huomioon jos vaan pystyy mutta aina se ei vauvan kanssa onnistu. Ja siksi en sinne menisikään leffaa katsomaan vaan tavalliseen näytökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
no oishan siinä sekin vaihtoehto et ottaa siihe pulloon korviketta mukaan ;)

niin mä ajattelen kans näin,eihän siinä toki mitään pahaa oo jos tuolla imettelee,mulle on ihan sama,mutta mä en itse kyllä mielellää imettelis missään muualla kun kotona eikä mulla oo siihen mitää järkevää perusteluu.mulla vaan näin ja muilla mitä ne haluu.mut ei se ainut vaihtoehto antaa joko tissiä tai antaa huutaa kun pullonki voi täyttää mukaa kun menee jonnekki.sit taas on tietty eriasia jos vauva ei huoli pulloa,mut jos aina ois ottanu mukaan pullon kun menee jonnekki niin kyllä se varmaa ois tottunu/oppinu syömään siitä pullosta..tai en tiiä...itse kun en oo koskaan imettäny..

Ok, en itse ole koskaan käynyt tuollaisessa, ja kai sitä jotenkin olettaa että äideillä on käytöstapoja :saint:

Ok, en itse ole koskaan käynyt tuollaisessa, ja kai sitä jotenkin olettaa että äideillä on käytöstapoja :saint:

Mä kävin kerran, enkä enää mene, sillä ei siitä leffankatsomisesta tosiaan tuu mitään :snotty: . Enemmän se kai onkin sellainen äiti-vauva-treffitapahtuma kuin elokuvissa käymistä :)

Mä kävin kerran, enkä enää mene, sillä ei siitä leffankatsomisesta tosiaan tuu mitään :snotty: . Enemmän se kai onkin sellainen äiti-vauva-treffitapahtuma kuin elokuvissa käymistä :)

Niin siis mun mielestä se on vähän sellainen äitikokoontuminen. Jotkut kokoontuu kahvilassa ja jotkut tuolla. Eikä mua ainakaan hirveesti muut vauvat/äidit häirinneet. Siellähän mennään lasten ehdoilla ja ne jotka haluu tosissaan katsoa leffaa niin menee sitten muuhun näytökseen. En mä ainakaan kotonakaan aina saa katsoa koko leffaa rauhassa ja samahan se on tuollakin.

Musta taa on surullinen ketju nain katilon nakokulmasta. engantilaisilla kollegoilla on ruusuinen kuva suomen ja muiden pohjoismaiden imetystilastoista. Aina saa olla oikomassa, ettei Suomessa imetys kylla niin hohdokkaalla mallilla ole. Norja taas on aivan toista maata. Vaikkei Englantikaan ole imetystilastojen karjessa lukumaarallisesti tai asenteissa,niin itse en ainakaan koskaan kokenut julkista imetysta haittana tai paheksuttavana. Ja taalla myos tarjotaan aideille vaihtoehtoja, kaikista suuremmista tavarataloista ja ostoskeskuksista loytyy erilliset tilat ihan vauvan ruokkimiseen, ellei rohkeus riita julkiseen imetykseen. Ja nama huoneet ei siis ole todellakaan mitaan haisevia vessoja, vaan kivasti sisustettuja lepopaikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Musta taa on surullinen ketju nain katilon nakokulmasta. engantilaisilla kollegoilla on ruusuinen kuva suomen ja muiden pohjoismaiden imetystilastoista. Aina saa olla oikomassa, ettei Suomessa imetys kylla niin hohdokkaalla mallilla ole. Norja taas on aivan toista maata. Vaikkei Englantikaan ole imetystilastojen karjessa lukumaarallisesti tai asenteissa,niin itse en ainakaan koskaan kokenut julkista imetysta haittana tai paheksuttavana. Ja taalla myos tarjotaan aideille vaihtoehtoja, kaikista suuremmista tavarataloista ja ostoskeskuksista loytyy erilliset tilat ihan vauvan ruokkimiseen, ellei rohkeus riita julkiseen imetykseen. Ja nama huoneet ei siis ole todellakaan mitaan haisevia vessoja, vaan kivasti sisustettuja lepopaikkoja.

Turkin ostoskeskuksissa on myös noita imetyshuoneita. Siellä on mukavat sohvat ja nojatuolit, viihtyisä sisustus, sermejä jotka saa halutessaan vetää näkösuojaksi...Ja vaipanvaihtopaikka on sitten vessassa, usein imetyshuoneen lähellä.

Suomessa pitäisi mennä pöntön päälle istumaan ja ruokkimaan vauvaa :| . Lastenhoitohuoneet on vähissä, ja niissäkin on aina löyhkäävä vaipparoskis :x

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:

niin mä ajattelen kans näin,eihän siinä toki mitään pahaa oo jos tuolla imettelee,mulle on ihan sama,mutta mä en itse kyllä mielellää imettelis missään muualla kun kotona eikä mulla oo siihen mitää järkevää perusteluu.mulla vaan näin ja muilla mitä ne haluu.mut ei se ainut vaihtoehto antaa joko tissiä tai antaa huutaa kun pullonki voi täyttää mukaa kun menee jonnekki.sit taas on tietty eriasia jos vauva ei huoli pulloa,mut jos aina ois ottanu mukaan pullon kun menee jonnekki niin kyllä se varmaa ois tottunu/oppinu syömään siitä pullosta..tai en tiiä...itse kun en oo koskaan imettäny..

samoilla linjoilla sun kans! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ja mun mielestä imettävä äiti on täysin luonnollinen näky,, jos joku saa siitä viboja niin menköön itteensä.

:o
Mikäs sulle on tullut? :D

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:

samoilla linjoilla sun kans! :)

sä taidatki sit olla ainut :D

Minäkin imetän siellä missä vauvalle nälkä tulee. En nää järkeä miksi imetys pitäisi vaarantaa tuttipullolla sen takia, että muut ihmiset eivät välttämättä siitä pitäisi.
Omalle miehelleni se oli kova pala, että kaivan tissin ihmisten ilmoilla, mutta kun huomasi, että tissi menee vauvan suuhun eikä ihmisille näytille, niin on asian jo hyväksyny.
En suostu syöttämään lastani vessassa, enhän syö itsekään vessassa.

Mulle ei oo vieläkään auennu, et mikä siinä vauvan luonnollisessa ruokkimisessa on niin järkyttävää. Mut ilmeisesti mä olenkin ihan uuno.. :whistle:

Ja aijon samaa harrastaa kolmosenkin kanssa :D Siinähän kyttäätte.

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mulle ei oo vieläkään auennu, et mikä siinä vauvan luonnollisessa ruokkimisessa on niin järkyttävää. Mut ilmeisesti mä olenkin ihan uuno.. :whistle:

Ja aijon samaa harrastaa kolmosenkin kanssa :D Siinähän kyttäätte.

Go for it girl!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Ja kuinkahan kauan korvike säilyy pullossa???

Ja kelpaako se vauvalle (vastaus: ei, jos tämä on tottunut rintaruokintaan), löytyykö paikka missä sen voi lämmittää, jne.
Imetys on niin paljon helpompaa :) ja sanon tämän yhden pullovauvan ja yhden täysimetetyn kokemuksella.

ei ne tissit näy vaikka imettäis julkisella paikalla. mä yritän syöttää lapseni ennen lähtöä mutta silti monesti vauvalle tulee nälkä tai jostain muusta syystä haluaa maitoa vaikka ollaan jossakin. ja en ala sen takia opettamaan pulloon. ei ihmiset monesti edes hoksaa että imettää kun on imetyspaita ym.

Alkuperäinen kirjoittaja tissi:

Hah, tarkoitatkohan mua? Olitko tiistaina baby biossa helsingissä?? :laugh:

Ei ollut Helsingissä, vaan kesällä Oulussa

Ja noihin muihin kommentteihin. Olin paikalla vauvani kanssa jota myös imetin kerran leffan aikana, eli ihan oikealla asialla. Mitä sinä siellä sitten teet jos et katso leffaa eikä se sinusta edes ole tarkoitus? Joo kyllä siellä saa liikkua, mutta pisti kyllä pahasti silmään kun yhtäkkiä näkökenttääni lävähtää jonkun paljaat rinnat. Olen ollut babi biossa yhteensä 7 kertaa ja joka kerta olen saanut leffan katsottua, mutta tällä eräällä kerralla edessä istuja oli poikkeuksellisen kovasti paikallaan pomppiva. Olisihan hän vaikka voinut laskea vauvansa viereiselle penkille ja tonkia laukkuaan istualtaan, eikä nostaa laukkua penkille ja seistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
tk:n aulassa nimittäin..ja sanotaanko, että ennemmin sitä kaivaa sen pänikän esiin, ku kuuntelee kurkku suorana, naama sinisenä nälkäänsä huutavaa vauvaa..olettaisin se olevan mielyttävämpi vaihtoehto myös kanssa ihmisille :whistle:

MIKSI TEIT SEN??? (kummeli) (;

Yhteistyössä