No niin taas se alkaa... on tämä hienoa (lapsen synttäreistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Päätin tällä kertaa järjestää juhlat yhtenä päivänä, koska yleensä ihmiset vaihtelee niitä että "no jos kerran lauanaintakin tulee niin minä tulen sitte mieluummin silloin enkä sunnuntaina, tai toisinpäin". Ja tuo taas tekee sen, että vaikka olen jakanut ihmiset ns. puoliksi niin sitten toisena päivänä on tyyliin kolme ihmistä ja toisena päivänä 17. Eli saan tehdä kahtena päivänä samat hommat ja tarjoiluihinkin pitää varata enemmän, koska kattaa kaksi kertaa. Eikä siitä ole mitään hyötyä tilojen puolesta, koska toisena päivänä on sitte npaljon väkeä.

Ja nyt kun ilmoiti, että ne on vain yhtenä päivänä, sunnuntaina niin nyt se o tätä "en kyllä pääse sitten siihen ilmoittamaasi kellonaikaa, koska ryypätään lauantaina eikä millään maistu kakku vielä kolmelta".

Toivottavasti kyseiset ihmiset joskus hankkii itsekin lapsia, jotta saan sitten tulla heidän lapsen synttäreilla kaksi tuntia myöhässä ja krapulaisena.

mä oon ottanut rennon asenteen synttärijuhliin. Juhlat on nykyään yhtenä päivänä, ja en jaksa stressata niistä ajoista koska vaikka juhlat olisi 16-18 niin ekat tulee jo ennen puolta päivää ja viimeiset kahdeksalta. Kyllä sen kestää hyvin kun vaan yksi päivä sitä hulinaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mä oon ottanut rennon asenteen synttärijuhliin. Juhlat on nykyään yhtenä päivänä, ja en jaksa stressata niistä ajoista koska vaikka juhlat olisi 16-18 niin ekat tulee jo ennen puolta päivää ja viimeiset kahdeksalta. Kyllä sen kestää hyvin kun vaan yksi päivä sitä hulinaa :)

Siis kuka on niin töykeä, että tulee jo ennen puoltapäivää, jos on kutsuttu klo 16? Ei meillä ainakaan olisi edes kakku koristeltu. Nytkin on juhlat klo 15 ja itselläni on meno vielä aamulla 10-11 ja sen jälkeen alan koristella kakkua ja tehdä muita viime hetken juttuja. Lentäisi kyllä pihalle se, joka koittaa sisälle ennen kuin on kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jos täällä olisi hatunnostohymiö, käyttäisin sitä. Kelpaako :flower: ? Teit hyvän päätöksen ja itseäni harmittaa kun en tehnyt sitä jo vuosia sitten.

Niin muakin. Ja kesällä aion jatkaa isompien lasten synttäreillä tätä samaa linjaa. Krapulaiset pysykööt kotona, jos ei kerran kykene kulkemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos täällä olisi hatunnostohymiö, käyttäisin sitä. Kelpaako :flower: ? Teit hyvän päätöksen ja itseäni harmittaa kun en tehnyt sitä jo vuosia sitten.

Niin muakin. Ja kesällä aion jatkaa isompien lasten synttäreillä tätä samaa linjaa. Krapulaiset pysykööt kotona, jos ei kerran kykene kulkemaan.

Meillä on yhdet synttärit pikkujouluaikaan ja sukulaiset varmaan luulevat, että eräs kummi ryyppää paljonkin. Hän on nimittäin joka vuosi tullut pikkukrapulassa. :D

No jos ei vielä iltapäivä kolmelta ole synttärikunnossa, ni olisin vaan iloinen, ettei ko. vieraat olis tulossa.

Tämä on myös käsittämätön piirre, että puolet vieraista soittelee ja kyselee että mitä voisi ostaa lahjaksi (alle kouluikäisiä kaikki) ja sitten soitetaan joku viisi kertaa ja tarkistetaan, että "kävisköhän tää, tai tää tai täällä ois tällänen". Eikö tosiaan oma mielikuvitus riitä päättämään, että ostaako lelun vai vaatteen ja millaisen. Vaatteistakin kai riittäisi, kun kysyy kokoa. Tarviiko mulle kuvailla puhelimessa yksityiskohtaisesti ja kysyä lupaa ostaa juuri kyseinen lahja.

Tämä on myös käsittämätön piirre, että puolet vieraista soittelee ja kyselee että mitä voisi ostaa lahjaksi (alle kouluikäisiä kaikki) ja sitten soitetaan joku viisi kertaa ja tarkistetaan, että "kävisköhän tää, tai tää tai täällä ois tällänen". Eikö tosiaan oma mielikuvitus riitä päättämään, että ostaako lelun vai vaatteen ja millaisen. Vaatteistakin kai riittäisi, kun kysyy kokoa. Tarviiko mulle kuvailla puhelimessa yksityiskohtaisesti ja kysyä lupaa ostaa juuri kyseinen lahja.

Useasti täälläkin saa lukea niistä epäonnistuneista ostoksista,niin ehkä se on varmempaa kysyä että tosiaan kelpaa.

Tämä on myös käsittämätön piirre, että puolet vieraista soittelee ja kyselee että mitä voisi ostaa lahjaksi ...

Ja noihin on vaikea vastata, lapsia on yleensä kuulemassa. Harvalta kehtaan kysellä budjettia. Joskus laitan tekstaria perään, jos muistan lasten haaveilleen jostain määrätystä elokuvasta tai cd_stä.

Niin ja ihan oma lukunsahan on nämä eronneet kummit joille pitää järjestää eri kattauksia.

Hoitakoot aikuiset asiansa niin ettei lasten synttärikutsut kärsi. Miksi noista lasten synttäreistä on pitänyt niin hirveät megajutut tehdä? Lahjojen toivossako? Ja monena päivänä...Kuinka monta päivää teidän aikuisten bileet sitten kestää?

No meinaatko että vieraille se sun lapsesi juhla on niin elämää suurempi tapahtuma että sitä odotetaan koko vuosi...

Pidät juhlat kun pidät ja ne tulee jotka pääsee. Jotka ei pääse voi tulla joku muu kerta mutta sitten vaan yksinkertaiset tarjoilut (vaikka se parin minuutin mikrokakku jätskillä) niin eikö kaikki ole sit tyytyväisiä.
Ja musta on aika ihanaa jos joku kyselee lahjatoivetta, ei muiden ole niin helppoa päättää mistä minkäkin ikäinen tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja happy b:
Niin ja ihan oma lukunsahan on nämä eronneet kummit joille pitää järjestää eri kattauksia.

Hoitakoot aikuiset asiansa niin ettei lasten synttärikutsut kärsi. Miksi noista lasten synttäreistä on pitänyt niin hirveät megajutut tehdä? Lahjojen toivossako? Ja monena päivänä...Kuinka monta päivää teidän aikuisten bileet sitten kestää?

Ei ole aikuisilla mitään juhlia. Eikä ole mitään megapileitä lahjojen toivossa. Mutta on tietysti ehkä vaikea käsittää, että lapsilla on niitä setiä ja tätejä sekä mummut ja papat ja kummit. Joten ihan tuosta perusporukasta tulee meillä se reilu 20 henkeä.

Enkä minä ole tehnyt siitä mitään megajuttua. Kaikki sujuisi kivasti ellei se olisi tätä säätämistä tiettyjen vieraide taholta. Eli aina pitää vaihdella päiviä ja kellonaikoja ja aina pitää tietty ilmaantua krapulassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Useasti täälläkin saa lukea niistä epäonnistuneista ostoksista,niin ehkä se on varmempaa kysyä että tosiaan kelpaa.

Hyvä että kysytään. Meillä on kaapit täynnä tuota ftalaatti-paskaa jota sitten hong kongit ja muut vetelevät takaisin. Mielestän i on hyvien tapojen mukaista kysyä onko jotain mitä tarvitaan tai mitä synttärisankari on toivonut.

Ei ole aikuisilla mitään juhlia. Eikä ole mitään megapileitä lahjojen toivossa. Mutta on tietysti ehkä vaikea käsittää, että lapsilla on niitä setiä ja tätejä sekä mummut ja papat ja kummit. Joten ihan tuosta perusporukasta tulee meillä se reilu 20 henkeä.

Enkä minä ole tehnyt siitä mitään megajuttua. Kaikki sujuisi kivasti ellei se olisi tätä säätämistä tiettyjen vieraide taholta. Eli aina pitää vaihdella päiviä ja kellonaikoja ja aina pitää tietty ilmaantua krapulassa.

Meillä lapsi juhlii synttärit kavereidensa kanssa.

Mitä päivän säätöä? Jos lapsi on syntynyt 21 maaliskuuta niin mitä säätämistä siinä on?

Jätä ihmeessä synttärit juhlimatta kun vieraat ei osaa tulla oikeeseen aikaan ja ovat niin tyhmiäkin että haluavat tarkastaa että lapsesi saisi mieleisen lahjan, voi jessus sentään!

Yhteistyössä