Jos jokainen, joka minua on arvostellut auttaisi niin ehkä minun lapsilla olisi paremmat oltavat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mieheni kuoli vuosi sitten onnettomuudessa. Olen nyt siis 1,5- ja 3-vuotiaan lapsen yh. Teen kolmivuorotyötä, koska minun alalta ei yksinkertaisesti löydy tältä seudulta päivätyötä. Täällä lapsilla on kuiteskin tutut kuviot, joten en halua muuttaa.

Minua arvostellaan usein siitä, että lapseni ovat paljon hoidossa. Tottakai he ovat, koska enhän minä voi heitä yksinkään jättää kotiin. Minustakin tuntuu inhottavalta, kun en voi hoitaa lapsiani kotona, mutta ei voi mitään. Nyt tilanne on tämä ja sillä mennään.
Esimerkiksi viime viikolla lapseni olivat kellon ympäri hoidossa, sillä vein heidät klo 13.00 (minulla oli silloin iltavuoro), ja hain heidät seuraavana päivänä klo 15.00, aamuvuoron päätyttyä. On parempi antaa lasten nukkua hoidossa.

Saan jatkuvasti kuunnella arvostelua. Minulla nyt ei vain ole sellasia tuttuja jotka voisivat ottaa samalla lailla lapsia hoitoon kuin tuo päiväkoti. Ystävät, omat vanhempani yms käyvät töissä.
Haluaisin oikeasti tietää mitä tyydytystä ihmiset saavat minun arvostelustani? Ihan kuin tämä ei olisi tarpeeksi rankkaa ilmankin. Arvostelijat voisivat itse ottaa lapseni hoitoon, niin ehkä lapsilla olisi paremmat oltavat eikä tarvitsisi päiväkodissa olla?

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet ja tämä purkautuminen...

Pahoittelen :(. Suosittelen, että et ole missään tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa ja älä kuuntele haukkumisia. Voit myös ystäville sanoa, etteivät kerro sinulle pahoja puheita.

Jaksuja ja haleja!

Kuulostat täysipäiselle äidille, joka tekee parhaansa selvitäkseen vaikeassa elämäntilanteessa. Karsi sellaiset ihmiset elämästäsi, jotka tuovat siihen vain jotain negatiivista.

Mäkin sanoisin sulle että älä välitä. Sellaisten on helppo haukkua ja arvostella sinua, jotka eivät ole joutuneet elämään elämääsi edes parin päivän vertaa.
Toivotan sulle voimia, jaksamista ja myös kaikkea hyvää tulevaisuuteesi.

On olemassa ihmisiä, jotka kuluttavat voimavarojasi ja ihmisiä, jotka lisäävät niitä. Koita päästä eroon niistä kuluttavista ihmisistä ja pyydä rohekasti apua niiltä, jotka lisäävät voimavarojasi. Olen pahoillani menetyksestäsi ja toivon sulle jaksamista!

niiin vaikeatilanne toki sinulla.puhuit tuosta auttamisesta,mutta auttaisiko se oikeast teitä ,että joku muu hoitaisi lapsia... Varmaan lapsille mukavampi ja turvallisempi olla aina joko kotona tai siellä päiväkodissa, kuin useissa vaihtuvissa hoitopaikoissa.

Päiväkoti on varmasti hyvä paikka, koska silloin hoitopaikka on aina sama paikka. Kyllä sä tietäisit, jos se olisi huono paikka.

Arvostelijoilla on liikaa aikaa louskuttaa leukojaan, älä kuuntele heitä. Jos voit tiputtaa heidät elämästään, tee se.

Minä tiedän että hoitopaikka on hyvä ja siellä on kuitenkin samat hoitajat. Minua on vain todella jurppii, kun ihmiset luulevat että huvikseni tyrkkään lapset hoitoon noin pitkäksi aikaa kerrallaan... Ja sitten ehdotellaan vaikka mitä miten voisin olla kotona lasten kanssa. Ei auta, sillä myin jo automme, ja ostin tilalle todella halvan auton (koska täällä ei pärjää ilman omaa autoa, julkiset kulkevat liian harvoin). Silti joudun maksamaan autolainaa, koska auton myyntihinta ei tietenkään ollut sama kuin silloin ostaessamme sen. Olen muuttanut pienempään asuntoon, sillä edellisen vuokra oli liian suuri. Olen luopunut vaikka mistä, jotta lapseni saisivat edes kohtalaisen lapsuuden eikä meidän tarvitsisi kituuttaa. Mutta ei ole silti auttanu, lähihoitajan palkka on valitettavasti pieni, kun on lainaa maksettavana.

Höh.
Woman's got to do what womans got to do.Puolalaiset menevät saksaa ja ehkä jättävät lapsensa puolaan. kiinalaiset menevät kaupunkeihin töihin, lapset nähdään ehkä kerran vuodessa.

pahempaakin siis on monilla lapsilla. lapset saattavat olla ihan yksin kun äiti on töissä jossain maassa.

älä välitä typeryksistä.

[QUOTE="vieras";27237653]Tällä hetkellä et ilmeisesti muuta voi. Mutta oletko jo suunnitellut mitä teet kun lapset menevät kouluun? Silloin on pakko keksiä joku muu ratkaisu.[/QUOTE]

En ole jaksanut ajatella. Onneksi se ei ole ihan vielä edes ajankohtaista.

En ole jaksanut ajatella. Onneksi se ei ole ihan vielä edes ajankohtaista.

Ymmärrän, että et jaksa tällä hetkellä ajatella. Mietin vain, että jos sinulla on silloin väkisinkin muutto edessä paikkakunnalle, josta löydät päivätyötä niin ehkä muutto kannattaisi tehdä jo ennen kuin koulut alkaa että lasten ei tarvitsisi olla niin paljon hoidossa.

[QUOTE="vieras";27237688]Ymmärrän, että et jaksa tällä hetkellä ajatella. Mietin vain, että jos sinulla on silloin väkisinkin muutto edessä paikkakunnalle, josta löydät päivätyötä niin ehkä muutto kannattaisi tehdä jo ennen kuin koulut alkaa että lasten ei tarvitsisi olla niin paljon hoidossa.[/QUOTE]

No sitähän ei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

[QUOTE="vieras";27237783]Ei tiedä, niin kuin sinä olet saanut kokea hyvin ikävällä tavalla. Mutta ei se tarkoita sitä etteikö elämää voisi suunnitella. Jos tiedät, että paikkakunta on pieni ja siellä on hyvin vähän alasi päivätöitä niin ei se asia luultavasti tule parissa vuodessa muuttumaan.[/QUOTE]

No, pitää nyt katsoa jos lähden vaikkapa opiskelemaan uutta alaa.

Ehkäpä moni arvostelijoista kokee sinuun verrattuna alemmuutta ja jonkinsorttista kateuttakin? Siinä missä itse maataan kämpillä pyllyä homehduttamassa ja kasvattamassa, toimelias ja rautaisella tahdolla ja elämänhallinnalla varustettu rouva voi korostaa heidän kurjuuttaan ja elämänhallinnan puutetta. Puolisosi kuoltua olet silti työkykyinen, tuottava ihminen ja hoidat lapsesikin. Onhan tuo aika ihailtavaa.

Lapsillesi helpointa hoidossaoloaikaa on yöaika. Somastihan se hoitoaika menee nukkuessa, ja lapsillasi on ilmeisesti myös sisarus samassa ryhmässä. Viikkotyöaika meillä kaikilla suomalaisilla on suunnilleen sama, mutta kolmivuorotyössä jää aikaa olla lasten kanssa päivälläkin. Lähärin palkassa kolmivuorotyön lisät tekevät aika paljon lisää palkkaa verrattuna normaaliin päivätyöhön.

Kyllähän siitä "Kotihoito on lapsen parhaaksi" -lätinästä kaksi kolmasosaa on yleensä sitä, että äiti vieroksuu työntekoa tai ei kykene työllistymään.

[QUOTE="vieras";27237653]Tällä hetkellä et ilmeisesti muuta voi. Mutta oletko jo suunnitellut mitä teet kun lapset menevät kouluun? Silloin on pakko keksiä joku muu ratkaisu.[/QUOTE]

Kyllä eka- ja tokaluokkalaisiakin voidaan ottaa päiväkotiin yöhoitoon. Koululaisilla ei ole subjektiivista päivähoito-oikeutta, mutta eiköhän kolmivuorotyössä käyvän yksinhuoltajaleskelle asia järjestyne aika kivuttomasti. :)

Yhteistyössä