No ni. Saa nähdä, mitä tulee

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Karjalanpaisti on siis uunissa.

Laitoin pataan ne lihat, sipulia, porkkanaa, lanttua, lihaliemikuution ja muutaman mustapippurin. Päälle vettä.

Mahtaakohan noista paisti tulla, jos tuolla 200 asteessa ovat sen kolmisen tuntia? Vai joudutaanko me Mäkkärin luukulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Karjalanpaisti on siis uunissa.

Laitoin pataan ne lihat, sipulia, porkkanaa, lanttua, lihaliemikuution ja muutaman mustapippurin. Päälle vettä.

Mahtaakohan noista paisti tulla, jos tuolla 200 asteessa ovat sen kolmisen tuntia? Vai joudutaanko me Mäkkärin luukulle?

Ei voi maku ainakaan epäonnistua! Mää saattasin tunnin pitää ekana 200 ja laskisin sit 150-175 ja pitäsin vielä kolme tuntia. Varsinki JOS on se valmiiks paloteltu paistiliha. Siinon niin pirun paljo jänteitä ETTÄ |O

Perusteluja tuolle, että ensin isommat asteet ja sitten pienemmälle uunia: minulle on opetettu,että liha pitää aina ensin säikäyttää.. Eli ensin laittaa korkea lämpötila, jopa 250 ja sitten pienentää roimasti ja antaa hautua :)

Alkuperäinen kirjoittaja mir:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mitä hyötyä on paistaa pienemmällä lämpötilalla? tuleeko mureampaa vai mitä? :)

ei pala niin helposti ja tulee mureampaa..

ok, kiva tietää :) Oon aina paistanut 200 asteessa koska oon kuvitellut että niin kypsyy paremmin mureaksi kun on lämpösempi :D mutta hyvä tietää että se on päinvastoin, kokeilenkin seuraavaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ja ruskistatteko ensin lihat pannulla?

En ruskista, mutta annan padan olla ensimmäiset 30 min uunissa ilman kantta, jotta liha saa vähän väriä. Siten tiputan asteita 175:een ja laitan kannen päälle. Nam nam, hyvää tulee! :p

Ensin kovempi lämpö, jotta liemi kuumenee ja lihat ruskistuu (jos siis pistetään ihan raakoina kuppiin ja uuniin). Sitten kansi päälle ja alennetaan lämpöä ja muhimaan. Hyvää tulee, luultavasti erittäin hyvää :p Meillä nousisi kapina, jos mies nyt kuulisi mitä teillä on, mutta meillä ei :D

Meillä on kans lihapataa uunissa, naudan suikaletta, sipulia, porkkanaa, lanttua, paprikaa, chiliä, mustapippuria, paprikamaustetta ja äsken lisäsin koskenlaskijaa :p Vielä perunat kun kypsyy niin päästään syömään :)

Alkuperäinen kirjoittaja SatuPaska:
Ensin kovempi lämpö, jotta liemi kuumenee ja lihat ruskistuu (jos siis pistetään ihan raakoina kuppiin ja uuniin). Sitten kansi päälle ja alennetaan lämpöä ja muhimaan. Hyvää tulee, luultavasti erittäin hyvää :p Meillä nousisi kapina, jos mies nyt kuulisi mitä teillä on, mutta meillä ei :D

:D

Mä muuten suunnittelin, että ruskistan lihat pannulla ensin, mutta unohdin, kun olin niin täpinässä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja SatuPaska:

:D

Mä muuten suunnittelin, että ruskistan lihat pannulla ensin, mutta unohdin, kun olin niin täpinässä... :whistle:

En mä koskaan niitä ruskista pannulla ja hyvää on tullut.

Yhteistyössä