No ni GALLUp, minkä ikäinén lapsi saa sinusta tulla vastakkaisen sukupuolen suihkutiloihin uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja tiksinmunkki
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Eskarin on hyvä raja. Jos ei pärjää tai ei voi luottaa siihen että hoituu vaatteet päälle ja pois ja suihkut niin ilman saman sukupuolen saattajaa ilman ei pidä tulla hallille. Käydään paljon ja on ollu omalla tytöllä muutaman kerran itku silmässä kun on tuotu niitä saman luokkalaisia eskareita ja ekaluokkalaisia sinne. Ei ole pakko kenenkään päästä halliin mutta niillä ketkä sinne pääsee on OIKEUS olla saman sukupuolisessa pukkarissa/suihkussa ilman vastakaisia luokkakavereita!
Ihan samaa mieltä!
minä myös olen samaa mieltä. ja tytön äitinä olen sitä mieltä että meidän tyttärellä on oikeus riisuutua naisten pukuhuoneessa ilman että sielä on saman ikäisiä poikia.

sama vieras
Eskarin on hyvä raja. Jos ei pärjää tai ei voi luottaa siihen että hoituu vaatteet päälle ja pois ja suihkut niin ilman saman sukupuolen saattajaa ilman ei pidä tulla hallille. Käydään paljon ja on ollu omalla tytöllä muutaman kerran itku silmässä kun on tuotu niitä saman luokkalaisia eskareita ja ekaluokkalaisia sinne. Ei ole pakko kenenkään päästä halliin mutta niillä ketkä sinne pääsee on OIKEUS olla saman sukupuolisessa pukkarissa/suihkussa ilman vastakaisia luokkakavereita!
Ihan samaa mieltä!
minä myös olen samaa mieltä. ja tytön äitinä olen sitä mieltä että meidän tyttärellä on oikeus riisuutua naisten pukuhuoneessa ilman että sielä on saman ikäisiä poikia.
meillä siis myös poika. enkä koululaista veisi naisten pukkariin.

Ehdottomasti
esikouluikä, ihan ehdoton kouluikä. Siellä todellakin voi törmätä koulututtuihin, ja se on ihan JÄRKYTTÄVÄ paikka erityisesti tytöille, jotka kehittyvät jo hyvin varhain.

t. pojan äiti

Itiksessä oli muistaakseni jotain perhepukukoppeja...saiskohan niihin mennä kun tuo 7-v poika kasvaa...?
Meilläkään ei mies ui. Minä taas käyn mielelläni uimassa, mutta en halua vielä laittaa 7-vuotiasta yksin miesten puolelle..

tättärä
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Itiksessä oli muistaakseni jotain perhepukukoppeja...saiskohan niihin mennä kun tuo 7-v poika kasvaa...?
Meilläkään ei mies ui. Minä taas käyn mielelläni uimassa, mutta en halua vielä laittaa 7-vuotiasta yksin miesten puolelle..
Perhepukuhuoneiden idea hyvä mutta toteutus surkea. Mitä hyötyä on perhepukuhuoneesta, jos sieltä poika menee sitten naisten puolelle suihkuun ja saunaan? Itiksessä en ole ollut, mutta näkemäni perhepukuhuoneet toimivat näin.

Ja kouluikä on minusta EHDOTON raja. Jos eka-, tokaluokkalainen poika ei pärjää yksin pukuhuoneessa eikä miespuolista uintikaveria ole, niin sitten on pidettävä parin vuoden tauko uimisessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
En laittas vielä 5-6 vuotiasta yksi omalle puoellle, jos esim. menisin pojan kanssa uimahalliin niin kyllä tulis mun mukaan, poika 6v. Ei se yksin pärjäis toisella puolella. Kouluikäisen voisin jo laittaa toiselle puolelle.
no sit olis varmaan parempi ottaa isi mukaan. voisit vähän ajatella niitä saman ikäisiä tyttöjä jotka sielä pukuhuoneessa ja suihkussa on. ei varmasti tykkää jos poika tulee kyttäämään
Entäs kun ei ole isiä? Ei kai se pojan vika ole, että isiä ei ole :(

Alkuperäinen kirjoittaja tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Perhepukuhuoneiden idea hyvä mutta toteutus surkea. Mitä hyötyä on perhepukuhuoneesta, jos sieltä poika menee sitten naisten puolelle suihkuun ja saunaan? Itiksessä en ole ollut, mutta näkemäni perhepukuhuoneet toimivat näin.

Ja kouluikä on minusta EHDOTON raja. Jos eka-, tokaluokkalainen poika ei pärjää yksin pukuhuoneessa eikä miespuolista uintikaveria ole, niin sitten on pidettävä parin vuoden tauko uimisessa.
Joo, siis me käydään niin harvoin uimassa, etten ole tuota miettinyt..lapset kun kasvaa niin nopiaan. Viimeksi oltiin pojan uimakoulussa ja silloin vielä poitsu oli naisten puolella, oli muuten 6-v. vielä silloin...

vieras
5-vuotiaan pistäminen yksin uimahalliin ilman valvontaa, vaikka vain sinne sauna- ja suihkutiloihinkin lähentelee heitteillejättöä. Ei sen ikäistä päästetä yksin valvomatta kuin korkeintaan omalle pihalle! Miten sen ikäinen osaisi edes toimia uimahallissa ilman ohjausta?

vieras
En laittas vielä 5-6 vuotiasta yksi omalle puoellle, jos esim. menisin pojan kanssa uimahalliin niin kyllä tulis mun mukaan, poika 6v. Ei se yksin pärjäis toisella puolella. Kouluikäisen voisin jo laittaa toiselle puolelle.
no sit olis varmaan parempi ottaa isi mukaan. voisit vähän ajatella niitä saman ikäisiä tyttöjä jotka sielä pukuhuoneessa ja suihkussa on. ei varmasti tykkää jos poika tulee kyttäämään
no ei oo pojan vika. äidin ongelma se on ja äidin se on ratkaistava. mukaan sit eno tai joku muu. mutta se ei ole meidän tytönkään vika jos sinä olet yh. ei sitä niille tytöille sielä pukkarissa tarvi kostaa..

vieras
Pojan yksinhuoltaja-äitinä mietin vaan, että onko meidän lopetettava uimahallissa käynti viimeistään, kun poika menee eskariin... Eikö se riitä, että lapsi kärsii, kun ei ole isää niin nyt pitää vielä uimahalliinkin meno kieltää, kun perheessä ei ole miestä? :(

vieras
no ei oo pojan vika. äidin ongelma se on ja äidin se on ratkaistava. mukaan sit eno tai joku muu. mutta se ei ole meidän tytönkään vika jos sinä olet yh. ei sitä niille tytöille sielä pukkarissa tarvi kostaa..
Mä en kyllä ymmärrä mitä hävettävää on 6-7v lapsilla... Me aikuisethan opetamme lapsillemme alastomuuden olevan häpeällistä eikä aivan normaalia suomalaisessa sauna kulttuurissa.
lapsihan siitä kärsii, jos äidillä ei ole ketään sellaista miespuolista sukulaista+kaveria jonka kanssa voisi mennä uimaan... eli meidän pojan uimaopetus on vain koulun armoilla :(.

Pojan yksinhuoltaja-äitinä mietin vaan, että onko meidän lopetettava uimahallissa käynti viimeistään, kun poika menee eskariin... Eikö se riitä, että lapsi kärsii, kun ei ole isää niin nyt pitää vielä uimahalliinkin meno kieltää, kun perheessä ei ole miestä? :(
Mutta ei pidä muidenkaan kärsiä siitä ettei ole isää eihän se muun maailman vika ole. Valitettavaa mutta jos ei mahdollista saada perhekoppia tai muuta saattajaa niin kai oltava käymättä.

kkl
Ei vaan käytät sen eskarivuoden siihen, että opetat poikaasi pärjäämään siellä miesten puolella ekaluokkalaisesta eteenpäin. Tai sitten värväät uimareissulle mukaan isoisän, sedän, enon tms aikuisen miespuolisen henkilön.

vieras
no kenes vika se on?

vieras
Mä en kyllä ymmärrä mitä hävettävää on 6-7v lapsilla... Me aikuisethan opetamme lapsillemme alastomuuden olevan häpeällistä eikä aivan normaalia suomalaisessa sauna kulttuurissa.
lapsihan siitä kärsii, jos äidillä ei ole ketään sellaista miespuolista sukulaista+kaveria jonka kanssa voisi mennä uimaan... eli meidän pojan uimaopetus on vain koulun armoilla :(.
tai sit voit opettaa sen kouluikäsen poikas tekemään jotain ite. kyllä sen ikäsen pitäs osata riisua ja käydä suihkussa ilman äitiä. ei yksinhuoltajankaan tarvi lastaan pilalle höösätä

vieras
Uimakoulu voi olla yksi tapa harjoitella :)

Mutta ei pidä muidenkaan kärsiä siitä ettei ole isää eihän se muun maailman vika ole. Valitettavaa mutta jos ei mahdollista saada perhekoppia tai muuta saattajaa niin kai oltava käymättä.
No ei ole koska missään ei kai ole sellaista ikärajaa..6v. Eikös täällä olla todettu, että jossain hallissa on ollut selkeä ikäraja joka on 7v. ja nythän sitä sitten kannattaa käyttää tää aika sen opetteluun, miten pärjätään miesten puolella. Voihan sen ajan minimoida, opettaa lapsen käyttämään lukkokaappeja ja käymään suihkussa pikaisesti...ja itse oottaa oven ulkopuolella.
Mutta kantsii vielä tsekata kassalta onko teidän hallissa ikärajaa vai ei -koska täällähän puhutaan nyt mielipiteistä, ei faktoista!!!! =)

Voih... taas tämä ikuisuuskysymys
Suurimmassa osassa uimahalleja lukee selvällä suomenkielellä, että kouluikäiset menee oman sukupuolensa puolelle, joten tämän asian luulisi olevan aivan päivän selvää.

Eskarilaisen saa vielä ottaa naisten puolelle. Jos ekaluokkalainen ei pärjää yksin, niin on muutama vaihtoehto
a) etsiä pojalle miespuolinen kaveri
b) pyytää apua uimahallin henkilökunnalta
c) jättää uimareissut väliin, kunnes poika on vähän isompi

Meillä alko esikoinen aikanaan eskarin aloituksesta käymään miesten puolella. Ihan omasta tahdosta, ei halunnu olla eskari tyttöjen kanssa. Ydinfysiikkaa ei vaadittu tähän suoritukseen. Kaappi oli alkuun hankala mutta pärjäsi kuitenkin. Kerran ei saannu auki niin pakkasi vaatteet reppuun ja laitto penkin alle. Sovittu oli että käy vain pikaisesti suihkussa ja sitten pukkarin ja uimaosaston väliin odottamaan. Kertaakaan ei ollut mitään ongelmia. Hallissa oli kyllä aina miespuolisia uimavalvojia joten jos jotain viivästymisiä olis ollu niin olisin heille tai sille siivojalle sanonnu että käy kurkkaamassa. Tosiaan ei kertaakaan mitään ongelmaa ole ollut ja tuollainen keskisuuri halli.

tytsy
Jos meidän ekaluokkalaisen tytön koulukaveri tulee vastaan paikallisessa uimahallissa naisten pukuhuoneessa, pesuhuoneessa tai saunassa, niin minä nostan siitä MELKOISEN mellakan. Kun lippukassalla lukee selvästi, että ALLE 7v saa olla mukana toisen sukupuolen pukukopissa.

Yhteistyössä