No, kelpaakos nyt?

• Viestiketjun aloittaja Näinkö?
  • Ensimmäinen viesti
Näinkö?
Joku aika sitten täällä kerroin päivän syömiseni, mitkä aika moni lyttäs, että en voi sillä syömisellä laihtua.. :D Nyt 3 viikkoa laihdutusta takana.
No, nyt oon pikkuhiljaa muokannu koko ajan lisää, ja esim. tänään näin:

Aamupala: Kaurapuuroa, marjoja, kahvi rasvattomalla maidolla
Lounas: 2dl pinaattikeittoa, kananmuna, vettä
Välipala: Banaani, kahvi rasvattomalla maidolla
Päivällinen: Tonnikalapasta, vihanneksia, rasvaton maito
Iltapala: 2 porkkanaa, 5 miniluumutomaattia, rooibosta.

Ja tietysti n. 2l vettä päivässä.

Miltäs nyt vaikuttaa, tuomioita kiitos ;)

Näinkö?
[QUOTE="vieras";28061807]Kaurapuuro pois, ruisleipä tilalle. Banaani on vastaa viittä sokeripalaa eli 18 grammaa sokeria, poispoispois.[/QUOTE]

Puuroa en jätä pois, juuri saanu leivän vaihdettua siihen ja onnistunu muutenki leivän jättään pois.
Saa ehdottaa parempaa välipalaa :)

Näinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä ok;28061819:
Laihduttajalle proteiinit on numero uno. Jos niitä ei saa riittävästi joka päivä laihtuminen menee lihaksista ja sehän ei ole laihdutuksen tavoite.
Käytännössä tarkoittaa etä pitäisi syödä...mitä?:)

Hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061823:
Puuroa en jätä pois, juuri saanu leivän vaihdettua siihen ja onnistunu muutenki leivän jättään pois.
Saa ehdottaa parempaa välipalaa :)
Ei kaikkea sentäs kannata jättää pois tai tulee repsahtamisia ajan myötä. Puuro on ihan jees leivän korvike jos ennen mennyt leipää enempikin.

Näinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä;28061848:
Ei kaikkea sentäs kannata jättää pois tai tulee repsahtamisia ajan myötä. Puuro on ihan jees leivän korvike jos ennen mennyt leipää enempikin.
Leivän mussutus on se mun heikkous. Mulle helpompi jättää kokonaan pois kuin osata pysyä kohtuudessa :)

Ei vielä ok
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061836:
Käytännössä tarkoittaa etä pitäisi syödä...mitä?:)
Lihaa :) Rahkassa on paljon protskuja ja käy hyvin jos ei lihaa syö tai syö sitä vähän. Kananmuna myös hyvä lisä, mutta ei kannata sitäkään ihan joka päivä syödä :) Soija myös tosi hyvä proteeinin lähde kuten pähkinätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Missä protskut?;28061796:
Protskuja paljon lisää. Ihan liian vähän saat niitä nyt. Jos ei liha maistu niin rahka on myös hyvä. Vihanneksia ja kasviksia myös lisää.
Juuri näin!

Tonnikala on tietty hiilariton ja saa hyvin protskuja, mutta muu vaalea liha on mielestäni pääsääntöisesti parempi vaihtoehto.
Banaanit pois!
Lisää ruokavalioon rahka ja raejuusto. Jos et käytä maitotuotteita niin kannattaisin calsiumlisää.

Juurekset ovat myös aika hiilaripitoisia, voisit vaihtaa kasvis/vihannes puolelle.

Mitens liikuntapuoli?

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061855:
Leivän mussutus on se mun heikkous. Mulle helpompi jättää kokonaan pois kuin osata pysyä kohtuudessa :)
Ruisleipäpala, laadukas lihaleikkele ja juustosiivu päälle on paljon terveellisempää kuin iso tahmea möykky esikäsiteltyä kauraa.

Näinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä ok;28061863:
Lihaa :) Rahkassa on paljon protskuja ja käy hyvin jos ei lihaa syö tai syö sitä vähän. Kananmuna myös hyvä lisä, mutta ei kannata sitäkään ihan joka päivä syödä :) Soija myös tosi hyvä proteeinin lähde kuten pähkinätkin.
Kiitos tästä :)

Näinkö?
Juuri näin!

Tonnikala on tietty hiilariton ja saa hyvin protskuja, mutta vaalea liha on mielestäni parempi vaihtoehto.
Banaanit pois!
Lisää ruokavalioon rahka ja raejuusto. Jos et käytä maitotuotteita niin kannattaisin calsiumlisää.

Juurekset ovat myös aika hiilaripitoisia, voisit vaihtaa kasvis/vihannes puolelle.

Mitens liikuntapuoli?
Raejuustoa syön kyllä melkein päivittäin, tänään sitä ei tosin ollu :).
Jos syön välipalaksi rahkaa, paljonko? Eikös sellases normipurkis oo 200g?
Mitkä kasvikset/vihannekset olis hyviä?

Liikuntapuoleen en oo vielä satsannu, ensin tää ruokapuoli kuntoon ettei tuu kerralla liian suurta muutosta, ettei sit tuu se repsahdus :D.
Mutta kyllä mä koiran kans käyn 2-3 kertaa päiväs lenkillä.

Yhteistyössä