No, kelpaakos nyt?

• Viestiketjun aloittaja Näinkö?
  • Ensimmäinen viesti
Näinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062209:
No tota öö.. Jos mulla nyt näillä mun syömisillä on lähteny ekalla viikolla se reilu kilo viikos, niin nytkö mun pitäs sit alkaa säädöstelee ettei saa tippua? Tuskin.
Siis ei mitään ekalla viikolla, vaan näillä ekoilla viikoille reilu kilo per viikko :)

marjarahka
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062209:
No tota öö.. Jos mulla nyt näillä mun syömisillä on lähteny ekalla viikolla se reilu kilo viikos, niin nytkö mun pitäs sit alkaa säädöstelee ettei saa tippua? Tuskin.
Ai sulla vasta viikko takana. Ekalla viikolla lähtee nesteitä ei vielä kiloja. Itse laihduttanut kohta 5 kuukautta.

Tavoiteouto
Sellaisella dieetillä, jolla keskimäärin lähtee kilo viikossa, yleensä ensimmäisellä viikolla laihtuu kolme kiloa, kun nesteet lähtee. Ensimmäisen viikon pudotuksesi ennakoi enemmänkin puoli kiloa viikossa tahtia, mikä on ihan ok.

marjarahka
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062252:
Niin kuin aloitukses kirjotin, nyt 3 viikkoa takana.
Ja korjasin tonne, että ekoilla viikoilla.
Juu huomasin, mutta se puoli kiloa viikossa on ihan sun omaksi parhaaksi. Ei ne kilot ole tulleetkaan parissa viikossa ja ei ne ihan oikeesti edes lähde parissa viikossa ihan terveellisesti. Mutta jos sulla kiire laihduta vaikka 2 kiloa viikossa. Hyvää siitä harvemmin seuraa myöhemmin. En sano pahalla enkä halua todellakaan millään lailla sua mollata ja vähätellä :)

Näinkö?
Sellaisella dieetillä, jolla keskimäärin lähtee kilo viikossa, yleensä ensimmäisellä viikolla laihtuu kolme kiloa, kun nesteet lähtee. Ensimmäisen viikon pudotuksesi ennakoi enemmänkin puoli kiloa viikossa tahtia, mikä on ihan ok.
Keskimäärin reilu kilo viikossa lähtenyt. Ja jos nyt eritteleen pitää lähteä niin: eka viikko -2.4kg.
Mitäs se sitten ennakoi?:)

Näinkö?
Juu huomasin, mutta se puoli kiloa viikossa on ihan sun omaksi parhaaksi. Ei ne kilot ole tulleetkaan parissa viikossa ja ei ne ihan oikeesti edes lähde parissa viikossa ihan terveellisesti. Mutta jos sulla kiire laihduta vaikka 2 kiloa viikossa. Hyvää siitä harvemmin seuraa myöhemmin. En sano pahalla enkä halua todellakaan millään lailla sua mollata ja vähätellä :)
Niin no mä nyt edelleen kysyn, että jos nyt näillä syömisillä sen verran on lähteny, niin nytkö mun pitää ruveta himmaamaan ettei lähde niin paljoa? :)
Ja tosta ettei lähde terveellisesti, niin nimenomaan terveellisesti oon viimeset 3 viikkoa syöny! :)
Ja en tiedä, mut veikkaisin, että myös se lähtöpaino vaikuttaa kuin ne kilot alkaa lähteen.

Niin, ja kaikki herkut oon jättäny pois, se nyt tuskin ainakaan on epäterveellistä :)
Ja niin kuin aiemmin leivästäkin totesin, mulle helpompi kaikki tai ei mitään :).

"vieras"
[QUOTE="vieras";28061807]Kaurapuuro pois, ruisleipä tilalle. Banaani on vastaa viittä sokeripalaa eli 18 grammaa sokeria, poispoispois.[/QUOTE]

Miksi kaurapuuro pois? Ja miksi banaani pois jos kalorit kuitenkin reippaasti miinuksella?

"marjapuuro"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28062313:
Niin no mä nyt edelleen kysyn, että jos nyt näillä syömisillä sen verran on lähteny, niin nytkö mun pitää ruveta himmaamaan ettei lähde niin paljoa? :)
Ja tosta ettei lähde terveellisesti, niin nimenomaan terveellisesti oon viimeset 3 viikkoa syöny! :)
Ja en tiedä, mut veikkaisin, että myös se lähtöpaino vaikuttaa kuin ne kilot alkaa lähteen.

Niin, ja kaikki herkut oon jättäny pois, se nyt tuskin ainakaan on epäterveellistä :)
Ja niin kuin aiemmin leivästäkin totesin, mulle helpompi kaikki tai ei mitään :).
Sulla edelleen oli se mitä puhuttu eli protskut minimissä ja se laihduttajalle ihan ehdoton ettei saa liian vähän. Paino putoaa, mutta hinta sitten kuten joku kirjoittikin aikasemmin, et läski laiha. Sinuna nyt lukisin netistä ihan niiden asiantuntijoiden suosituksia laiduttamisesta ettei mennä siihen ihan vaan mitä musta tuntuu :) Herkkuja ei tarvitse kaikkea jättää pois. Herkkuhetki kerran viikossa ei syö sun laihdutusta.

Proteiinit — Laihdutusnetti.fi

Nopea laihdutus on terveysriski | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi

Näinkö?
[QUOTE="marjapuuro";28062357]Sulla edelleen oli se mitä puhuttu eli protskut minimissä ja se laihduttajalle ihan ehdoton ettei saa liian vähän. Paino putoaa, mutta hinta sitten kuten joku kirjoittikin aikasemmin, et läski laiha. Sinuna nyt lukisin netistä ihan niiden asiantuntijoiden suosituksia laiduttamisesta ettei mennä siihen ihan vaan mitä musta tuntuu :) Herkkuja ei tarvitse kaikkea jättää pois. Herkkuhetki kerran viikossa ei syö sun laihdutusta.

Proteiinit — Laihdutusnetti.fi

Nopea laihdutus on terveysriski | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi[/QUOTE]

Kiitti linkeistä, pitää lukasta ne nyt :)

Mä tiedän, että herkkuja ei tarvitse kaikkia jättää pois.
Mutta onko se sulta, tai joltain muulta pois jos niin haluan tehdä? ;)

"äityli"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28061823:
Puuroa en jätä pois, juuri saanu leivän vaihdettua siihen ja onnistunu muutenki leivän jättään pois.
Saa ehdottaa parempaa välipalaa :)
Kananmunaa aamulla, ei puuro pidä nälkää. Ravintoköyhä ruokavalio! Siemeniä, manteleita, ym. tarttee laihduttajan rasva-aineenvaihdunta. Linssejä ja papuja(kuivattuina osta). Niissä on hyviä kuituuja.

Näinkö?
[QUOTE="äityli";28063826]Kananmunaa aamulla, ei puuro pidä nälkää. Ravintoköyhä ruokavalio! Siemeniä, manteleita, ym. tarttee laihduttajan rasva-aineenvaihdunta. Linssejä ja papuja(kuivattuina osta). Niissä on hyviä kuituuja.[/QUOTE]

Se on hyvä että sä pystyt yhden päivän syömisien perusteella totemaan että on ravintoköyhä ruokavalio :).
Kumma juttu, oon syönu puuron tänään 6.30 ja vielä on nälkä pysyny pois.. Mutta eihän se voi pitää paikkaansa ;)

"äityli"
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö?;28063839:
Se on hyvä että sä pystyt yhden päivän syömisien perusteella totemaan että on ravintoköyhä ruokavalio :).
Kumma juttu, oon syönu puuron tänään 6.30 ja vielä on nälkä pysyny pois.. Mutta eihän se voi pitää paikkaansa ;)
Anteeksi, näyttää ainakin yhden päivän osalta heikolta. Kerro sitten muista päivistä. Kysy vaikka ravitsemusterapeutilta, olenko väärässä mainitsemistani aineista, jos et minua usko. Puuro ei ainakaan minulla toimi. Kai saat riittävästi D3 vitamiinia?

lady edith
Kaurapuuron tilalle joku ruisleipä jos on pakko saada sellaista ollenkaan. Banaani sisältää hiilaria ihan kauheasti, korvaa jollain muulla, vaikka joku maitotuote. Pastan voi unohtaa, valkoista jauhoa koko ruoka. Proteiinia lisää, kananmunaa, lihatuotteita. Muuten käy niin, että pudottamasi paino lähtee lihaksista. Itse olen kuukauden ajan syönyt vähähiilarista, ja siis todellakin pysynyt ruokavaliossa, kaikki herkuttelu on ollut poissa. Nyt sallin jo pikkuhiljaa ruisleipää ruokavalioon, alkuun en sitäkään. Neljä kiloa pudonnut ihan helpolla. Lopun edestä pitää treenata. Pari kiloa ehkä vielä, tai sitten ei..

Nänkö?
[QUOTE="äityli";28063872]Anteeksi, näyttää ainakin yhden päivän osalta heikolta. Kerro sitten muista päivistä. Kysy vaikka ravitsemusterapeutilta, olenko väärässä mainitsemistani aineista, jos et minua usko. Puuro ei ainakaan minulla toimi. Kai saat riittävästi D3 vitamiinia?[/QUOTE]

Sanoinko mä että sä oot väärässä? Hitto vie totesin vain että mulla ainakin nälkä pysyy puurolla poissa :)

Niistä muista päivistä..
No aamupala on aina toi puuri+marjat+kahvi maidolla.
Välipala on ollut omena/banaani
Iltapala taas vihanneksia tai jogurttia.
Mutta nyt siis aion vaihtaa niin, että joko ilta- tai välipala on rahkaa. Jossain vaiheessa söin aina (ennen laihdutusta siis) aamu- ka iltapalaksi rahkaa, mutta sit taas tuli se leipä tilalle :(

Lounas ja päivällinen siis ne mitkä eniten vaihtelee.
Lounaalla usein syön keittoa, jonkun salaatin raejuuston kera tai joskus sen tilalla tonnikalaa. Joskus myös lihaa lisäksi.

Päivällisellä taas perus kotiruokaa, ja silloin lautasella puolet kasviksia/vihanneksia/salaattia. Max. 1 peruna tai 1dl riisiä/makaronia. Ja tällöin aina siis kalaa/kanaa/lihaa.

Näinkö?
Kaurapuuron tilalle joku ruisleipä jos on pakko saada sellaista ollenkaan. Banaani sisältää hiilaria ihan kauheasti, korvaa jollain muulla, vaikka joku maitotuote. Pastan voi unohtaa, valkoista jauhoa koko ruoka. Proteiinia lisää, kananmunaa, lihatuotteita. Muuten käy niin, että pudottamasi paino lähtee lihaksista. Itse olen kuukauden ajan syönyt vähähiilarista, ja siis todellakin pysynyt ruokavaliossa, kaikki herkuttelu on ollut poissa. Nyt sallin jo pikkuhiljaa ruisleipää ruokavalioon, alkuun en sitäkään. Neljä kiloa pudonnut ihan helpolla. Lopun edestä pitää treenata. Pari kiloa ehkä vielä, tai sitten ei..
Saada millaista ollenkaan? Ai aamupalaa, no todellakin on.

Anteeksi nyt vaan, mutta on varmaan vähän eroa, jos sulla pudotettavaa ollu joku n.4-6kg ja mulla 30kg :D
Ja mä en kyllä tota ihan kokonaan usko, että tässä mun painonpudotuksessa, missä siis aika paljon pudotettavaa, ensimmäisenä alkaa lihaksista paino lähteen.
Ehkä oon sitten väärässä.

Ja toiseks, mä haluan muokata mun ruokavalion niin, että sillä mennään koko loppuelämä. Enkä mitään parin viikon diettiä, jonka aikana on kiellettynä kaikki ja sit pikkuhiljaa palaan vanhaan, no thanks.

Näinkö?
Tänä aamuna tasan 3 viikkoa täynnä ja tulos -5.2kg. Laskin mun eilisen päivän proteiinit proteeiini laskurilla ja tuloksessa sanottiin, että on riittävästi mutta pieni lisä tekisi hyvää jos painoa pudottaa. Eli ei ne nyt ihan minimissä sitten kumminkaan ole.

Yhteistyössä