Mun analyysi:
TYLSÄÄ!!!
Kyllä tuosta sun touhusta on ilo kaukana. Oikeasti kukaan tervejärkinen ihminen ei puputa onnellisena pelkkää leipää kaiket päivät ja laita tarkkoja määriä muistiin. Hiukan ehkä pelottavaakin.
Kerroit syöväsi paljon leseitä, rouheita, pähkinöitä jne. mutta eipä tuossa esimerkkipäivässä niitä häävisti ollut. Vehnänalkioita yhdellä aterialla. Jep.
Kasvikset: porkkanaa, kurkkua,tomaattia. Aika paljon saa vetää noita, että tulee puoli kiloa täyteen. Ketä huvittaa syödä vain 3 laatua kasviksia (kaikki vielä kylmänä!) päivittäisen puolen kilon edestä? Itse huvikseni punnitsin yksi päivä ison salaattiannokseni (vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaa, kukkakaalia) ja se painoi 270g ja sitä oli iso lautasellinen ihan täynnä. Ja kaksinkertainen annos olisi pitänyt syödä, jos pelkästään sillä olisin kasvisannokseni täyteen syönyt...
Normaalilla ateriarytmillä on tosi helppo ja vaivaton saada kaikki tarpeellinen. Itse syön joka päivä yhden lämpimän aterian, johon kuuluu lihaa/kalaa/munaa ja lämpimiä kasviksia ja salaattia. Lisäksi syön töissä aina ison salaattipohjan (sen n. 250g) ja esim. purkillisen tonnikalaa tai pari munaa tms. proteiinia. Aamulla ja illalla ruisleipää, välipaloina ehrman-rahkaa. Nälkä on koko ajan pois, paino pysyy hoikissa lukemissa ja energiaa riittää vaikka mihin!