No analysoikaas minun syömiseni myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja typerää:
Kyllä nyt tuntuu ap:lla olevan vaan pakottava tarve kehua itseään, joten antakaa olla. Paras keino on jättää tollaset pissikset huomiotta.

Lol :D

Miksi tällainen hyökkäys? Miksi ihmiset vetävät herneet nenään siitä, jos he eivät ole onnistuneet valitsemaan ruokavaliotaan paremmin ja joku toinen on?

ootko oikeesti sitä mieltä että sun ruokavalios on hyvä? mun mielestä siinä on todella plajon puutteita. Mutta mikäs minä olen arvostelemaan, jokainen tyylillään.

Miksi tällainen hyökkäys? Miksi ihmiset vetävät herneet nenään siitä, jos he eivät ole onnistuneet valitsemaan ruokavaliotaan paremmin ja joku toinen on?

Lol vaan itsellesi. Sä olet varsinainen pissipää nätisti ilmaistuna. Oikeasti, ei tuo sun ruokavalio kovin hääviltä näytä. Ei ainakaan niin hääviltä, että kehtaisin noin päteä...
Ja sähän halusit mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juups.:
Alkuperäinen kirjoittaja typerää:
Kyllä nyt tuntuu ap:lla olevan vaan pakottava tarve kehua itseään, joten antakaa olla. Paras keino on jättää tollaset pissikset huomiotta.

ootko oikeesti sitä mieltä että sun ruokavalios on hyvä? mun mielestä siinä on todella plajon puutteita. Mutta mikäs minä olen arvostelemaan, jokainen tyylillään.

Niin, se on sinun mielipiteesi, vielä kun saisi perustelut väitteellesi. Jos jaksat katsella haun avulla vaikka ruokalistoja, kauppakuitteja jne, niin luulen, että et ole enää tuota mieltä :)

Toisaalta ihan sama ihmisten olettamusten kanssa, jos eivät ota ensin asioista selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lol vaan itsellesi. Sä olet varsinainen pissipää nätisti ilmaistuna. Oikeasti, ei tuo sun ruokavalio kovin hääviltä näytä. Ei ainakaan niin hääviltä, että kehtaisin noin päteä...

Heh, ja perustelut olivat missä?

Pissipäähänkö perustelut?
No sitä leipää, leipää ja leipää. Ja vain hitusen hedelmää. Ei mun silmiin kovin monipuolista. Ja ei, en todellakaan rupea etsimään sun ruokapäiväkirjoja mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:

Pissipäähänkö perustelut?
No sitä leipää, leipää ja leipää. Ja vain hitusen hedelmää. Ei mun silmiin kovin monipuolista. Ja ei, en todellakaan rupea etsimään sun ruokapäiväkirjoja mistään.

No nii, sitten on turha haukkua, kun et edes jaksa ottaa selvää.

Miksi sinun mielestäsi ei ole terveellistä, jos kuidut on 40 grammaa, kasvikset 500 gr, hedelmät 100, proteiinia tarpeeksi, hyviä rasvoja tarpeeksi. Kertoisitko missä meni vikaan?

Miksi sinun mielestäsi ei ole terveellistä, jos kuidut on 40 grammaa, kasvikset 500 gr, hedelmät 100, proteiinia tarpeeksi, hyviä rasvoja tarpeeksi. Kertoisitko missä meni vikaan?

Jaksa ottaa selvää? Sä laitoit tämän yhden ainoan päivän syömiset ja sitten kun ihmiset eivät ruvennetkaan palvomaan maata sun jalkojen alla, aloitkin selittelemään että kyllä mä oikeasti syön sitä ja tätä, mutta en just tänään. Tuo leivän puputus ei vaan ole monipuolista. Mulla ois todella paska olo jos vetäisin tuollaisen määrän hiilareita enkä edes ole mikään karppi.

Jaksa ottaa selvää? Sä laitoit tämän yhden ainoan päivän syömiset ja sitten kun ihmiset eivät ruvennetkaan palvomaan maata sun jalkojen alla, aloitkin selittelemään että kyllä mä oikeasti syön sitä ja tätä, mutta en just tänään. Tuo leivän puputus ei vaan ole monipuolista. Mulla ois todella paska olo jos vetäisin tuollaisen määrän hiilareita enkä edes ole mikään karppi.

"tuollainen määrä" hiilareita on reilu 140 grammaa, eli karppaajatkin syö enemmän :D:D riippuu karpista. Luulen, että itse syöt enemmän.

Ei, maatani ei tarvitse palvoa, ei missään nimessä, mutta keskustella täytyy asiallisesti ja oman kantansa perustellen, eikä vaan tuittuilla.

Ei tuo huono ole mutta mä en pysty syömään leipää noin paljoo. Salaattia mulla menee ja kanaa/kalaa/munaa sen kanssa. Pähkinöitä jonkin verran, leseitä ei ollenkaan. Itse en syö lämmintä ateriaa kuin pari kertaa viikossa, sitäkin on täällä peräänkuulutettu.. Jos ap on tyytyväinen tällä ruokavaliolla,miks sitä pitäis nii kovasti palstalaisten mieliksi muuttaa?

"tuollainen määrä" hiilareita on reilu 140 grammaa, eli karppaajatkin syö enemmän :D:D riippuu karpista. Luulen, että itse syöt enemmän.

Ei, maatani ei tarvitse palvoa, ei missään nimessä, mutta keskustella täytyy asiallisesti ja oman kantansa perustellen, eikä vaan tuittuilla.

Aivan, jos mä vedän päivän leipää niin on kyllä paska olo.

Miksi muiden pitäisi keskustella asiallisesti mutta sun ei? Vai väitätkö tosissasi, että olet pysynyt aivan asialinjalla?

Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
kuulostaa aika kivalta. Mitä pitää analysoida? oeltko dietillä vai lihotuskuurilla vai normaalilla ruoalla?
jos dietillä niinkuin lähes kaikki meistä naisista niin
voisiko margariinin vaihtaa esim vihreä floora noin 40%
oliko jogurtti rasvatonta vai rasvallista? jos haluaa voisi siihen laittaa mrjoja, hedelmää joukkoon.
2 kananmunaa ok jos ei liian usein. munat on hyviä, mutta niissä paljon kolesterolia + pierettää pirulaiset.
majoneesi onko kevyttä?
savulohi, miten valmistettu? tosin noin pienellä määrällä ei paljon merkitystä.
onko juotavia mitä muuta kuin kahvia ja maitoa? esim pelkkää vettä toivottavasti mukana
hyvä kun on useampi ateria, vielä voisi vaikkaa ottaa iltapalan kahtia niin ei sorry yöllä herkutteluun.

Oikeasti kananmunia voi syödä huoletta, jos ei ole vahvaa perinnöllistä alttiutta. Muutoin on turhaa huolehtia kananmunien kolesteroleista.

Vettä menee pari litraa päivässä ja margariini 60 % on tutkimusten mukaan terveellisten joukossa.

Jogurtti ehdottomasti rasvatonta ja maustamatonta, yleensä joukkoon soijarouhetta, leseitä, manteleita tai siemeniä.

Mun analyysi:

TYLSÄÄ!!!

Kyllä tuosta sun touhusta on ilo kaukana. Oikeasti kukaan tervejärkinen ihminen ei puputa onnellisena pelkkää leipää kaiket päivät ja laita tarkkoja määriä muistiin. Hiukan ehkä pelottavaakin.

Kerroit syöväsi paljon leseitä, rouheita, pähkinöitä jne. mutta eipä tuossa esimerkkipäivässä niitä häävisti ollut. Vehnänalkioita yhdellä aterialla. Jep.

Kasvikset: porkkanaa, kurkkua,tomaattia. Aika paljon saa vetää noita, että tulee puoli kiloa täyteen. Ketä huvittaa syödä vain 3 laatua kasviksia (kaikki vielä kylmänä!) päivittäisen puolen kilon edestä? Itse huvikseni punnitsin yksi päivä ison salaattiannokseni (vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaa, kukkakaalia) ja se painoi 270g ja sitä oli iso lautasellinen ihan täynnä. Ja kaksinkertainen annos olisi pitänyt syödä, jos pelkästään sillä olisin kasvisannokseni täyteen syönyt...

Normaalilla ateriarytmillä on tosi helppo ja vaivaton saada kaikki tarpeellinen. Itse syön joka päivä yhden lämpimän aterian, johon kuuluu lihaa/kalaa/munaa ja lämpimiä kasviksia ja salaattia. Lisäksi syön töissä aina ison salaattipohjan (sen n. 250g) ja esim. purkillisen tonnikalaa tai pari munaa tms. proteiinia. Aamulla ja illalla ruisleipää, välipaloina ehrman-rahkaa. Nälkä on koko ajan pois, paino pysyy hoikissa lukemissa ja energiaa riittää vaikka mihin!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Pari henkilöä näköjään vetänyt herneet nenään :) Taisi kolahtaa pahasti kohdalle :D

Niinpä. Tuollahan tuo tt laihisohiossakin tuo omaa paremmuuttaan jatkuvasti esille.

Tai että sinä tunnet alemmuutta?

Alemmuutta _syömisestä_? :D
Voi pyhä jysäys, että ei ole palstan arvioinneilla rajaa.
Mä syön päin persettä ja todellakin tiedostan sen. Toisaalta taas, mä tiedän miten pitäisi syödä, vaikken itse syökään.
Katsoppas mitä nimimerkki "nipo" on kirjoittanut. ASIAA!

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mun analyysi:

TYLSÄÄ!!!

Kyllä tuosta sun touhusta on ilo kaukana. Oikeasti kukaan tervejärkinen ihminen ei puputa onnellisena pelkkää leipää kaiket päivät ja laita tarkkoja määriä muistiin. Hiukan ehkä pelottavaakin.

Kerroit syöväsi paljon leseitä, rouheita, pähkinöitä jne. mutta eipä tuossa esimerkkipäivässä niitä häävisti ollut. Vehnänalkioita yhdellä aterialla. Jep.

Kasvikset: porkkanaa, kurkkua,tomaattia. Aika paljon saa vetää noita, että tulee puoli kiloa täyteen. Ketä huvittaa syödä vain 3 laatua kasviksia (kaikki vielä kylmänä!) päivittäisen puolen kilon edestä? Itse huvikseni punnitsin yksi päivä ison salaattiannokseni (vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaa, kukkakaalia) ja se painoi 270g ja sitä oli iso lautasellinen ihan täynnä. Ja kaksinkertainen annos olisi pitänyt syödä, jos pelkästään sillä olisin kasvisannokseni täyteen syönyt...

Normaalilla ateriarytmillä on tosi helppo ja vaivaton saada kaikki tarpeellinen. Itse syön joka päivä yhden lämpimän aterian, johon kuuluu lihaa/kalaa/munaa ja lämpimiä kasviksia ja salaattia. Lisäksi syön töissä aina ison salaattipohjan (sen n. 250g) ja esim. purkillisen tonnikalaa tai pari munaa tms. proteiinia. Aamulla ja illalla ruisleipää, välipaloina ehrman-rahkaa. Nälkä on koko ajan pois, paino pysyy hoikissa lukemissa ja energiaa riittää vaikka mihin!

Paljon tekstiä, mutta ei koske tt:tä. Ota oikeasti asiasta selvää.

Olen ehkä tämän palstan ihmisistä ainoa, joka syö erittäin terveellisesti lähes päivittäin :=)

Johan pomppas :o

Ehkä :D mutta laihtumaan et ole turhan paljon päässyt tällä terveellisellä ruokavaliolla. Kyllä mua v....tuttaisi jos vuodessa paino putoaisi 5-6kg kun yritän sitä pudottaa.

Olen ehkä tämän palstan ihmisistä ainoa, joka syö erittäin terveellisesti lähes päivittäin :=)

Johan pomppas :o

Ehkä :D mutta laihtumaan et ole turhan paljon päässyt tällä terveellisellä ruokavaliolla. Kyllä mua v....tuttaisi jos vuodessa paino putoaisi 5-6kg kun yritän sitä pudottaa.

Eiköhän se treenattu kroppa näytä aika hyvältä...

Yhteistyössä