Niskajumin/jännitysniskan aiheuttamat näköhäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkälaisia näköhäiriöitä teille tulee niskajumista/jännitysniskasta?
Mietin voisiko omat silmäoireet johtua omasta niskajumista
Eli silmien taakse särkee (ei jatkuvasti), näkö on välillä tosi sumea ja tuntuu että silmiä pitäisi hieraista jotta näkee taas, mutta ei se auta.
Mustia varjoja liikkuu välillä näkökentässä katseen perässä, lasiaissumentumaa?
Ja eilen ku katsoi kauas niin silmän yläosassa liikahti pari kertaa sellainen valoilmiö.
Ensi viikolla on onneksi kyllä optikolle aika.

Joo, kyllä nuo aika tutulle kuulostaa. Näkö on tarkistettu ja siinä ei ongelmaa ole mutta aika usein näkökentässä leijailee ja keikkuu jos jonkinmoista varjoa, läikkää, täplää tai möykkyä.

Pieniä vihreitä miehiä...

...ei oikeesti. Vilkkuvia palloja ja salamoita on näkökentässä. Myös minulla on särkenyt silmien taakse, mutta tuolloin olen ollut todella väsynyt ja/tai kauan ruudun ääressä.

Mulla ollut nyt 2kk näitä, sekä mustia että sähkönsinisiä, ehkä jopa vähän oranssia ja punaista mukana joskus? hehkuvia valoja jotka välkkyy. Päivittäin lähes koko ajan ja pimeässä huoneessa huomaa parhaiten. Mistä mahtaa johtua? Lääkäriaika varattu.

Mulla niskajumi aiheuttaa migreenin. Niska jumissa ja jos ei saa niskaa rentoutumaan niin seuraavaksi tulee näköhäiriöt, välkkyvää sahalaitaa näkökentässä, sitten pitääkin mennä pimeään nukkumaan ja ottamaan lääkettä.

Yhteistyössä