Ninatt näytti olevan iltasanomissa.

• Viestiketjun aloittaja "pieni"
  • Ensimmäinen viesti
no haloo
Hauska katsella siellä päiväkodissa, kun on yksi joka saa päättää, ettei laita hanskoja käteen kun vanhemmat ovat tämän asian näin halunneet ja 18 muuta, jotka pakotetaan laittamaan hanskat käteen... johdonmukaisuus on hieno juttu. Samalla logiikalla koulussa yksi ei tee koskaan läksyjä, koska omasta mielestään oppii muutenkin ja 18 muuta jotka tekevät läksyt... saas nähdä, kuka saa opiskelupaikan ja kuka ei.

"vieras"
Tosin mainintasi siitä, että sitä ravintosisältöä, hyödyllisiä hivenaineita ja vitamiineja joita lapsi ei saisi muuta kautta, erittyisi äidinmaitoon enää tuon. 1-vuoden jälkeen on hyvin vähäistä jos tarjolla on lapselle normaalia terveellistä ruokaa, WHO:n suositus jatkaa imetystä vähintään 2-vuotiaaksi johtuukin siitä, että köyhien ihmisten mahdollisuus turvata lapsen ravinnon monipuolisuus ei ole sama kuin meillä rikkailla länsimaisilla, joten näillä suosituksilla turvataan heikoimpien ravinnon mahdollisimman hyvä saanti. Se, että länsimainen äiti imettää lasta hyvinkin pitkään, vaikkei sille löydy fysiologisia, sosiaalisia tai psyykkisiäkään syitä (ts. äidin ja lapsen väliseen turvalliseen ja hyvään, lasta tukevaan vuorovaikutukseen on olemassa huomattavasti tehokkaampia keinoja kuin tissin imemisen tukemien) johtuu äidin pelosta irrottautua lapsesta, luoda turvallinen mahdollisuus harjoitella elämässä väistämättö eteen tulevia epäonnistumisia. Äiti ei halua sanoa ei, koska lapsi pettyy eikä äidillä ole kykyä kestää lapsen pettymyksen mukanaan tuomaa vihaa ja surua, joka luonnollisesti elämään kuuluu.
Vetoaminen siihen, että 100 vuotta sitten tehtiin näin on naurettavaa, äiti riistää mahdollisuuden lapseltaan pärjätä elämässä, heikentää lapsen mahdollisuuksia omasssa ikäryhmässään ja asettaa lapsen heikompaan asemaan vs. kolmevuotias ymmärtää hyvin, että tissin imeminen ei kuulu siihen ikään ja se joka imee tissiä, joutuu auttamatta muiden silmissä heikompaan asemaan. Puhumattakaan siitä, että lapsi itse päättää ettei tarvitse suojaa pakkasella käsiinsä ainoana motiivina se, että hän päättää, ei niinkään se, onko kylmä vai ei. Näin saadaan lisää lapsia ja nuoria, joita ei määrrää opettaja, ei poliisi eikä tuomari.

Hyvä teksti!

Kaulin
Hauska katsella siellä päiväkodissa, kun on yksi joka saa päättää, ettei laita hanskoja käteen kun vanhemmat ovat tämän asian näin halunneet ja 18 muuta, jotka pakotetaan laittamaan hanskat käteen... johdonmukaisuus on hieno juttu. Samalla logiikalla koulussa yksi ei tee koskaan läksyjä, koska omasta mielestään oppii muutenkin ja 18 muuta jotka tekevät läksyt... saas nähdä, kuka saa opiskelupaikan ja kuka ei.
Ja sitten vanhemmat ottavat herneen nenään kun päiväkodista tulee palautetta että teidänkin Nicobetterin pitäisi käyttää hanskoja. Ja tänne avautuu uusia ja uusia ketjuja joissa päiväkodit haukutaan pystyyn :D

Lunatic
nina TT on esimerkki juuri sellasesta vanhemmasta, josta psykologit on lehdissä tänä kesänä varoitelleet. Lapsen annetaan päättää kaikesta, lasta pidetään aikuisen kanssa tasavertaisena kumppanina.

Jos luonto olisi tarkottanut että lapsi voi päättää kaikesta itse, ei olis vanhempia edes keksitty. Kuoriutuisimme yksin munista jossain autiolla hiekkarannalla ja maksaisimme vuokraa 1-vuotiaana kaupungin yksiössä.

"keke"
Ja sitten vanhemmat ottavat herneen nenään kun päiväkodista tulee palautetta että teidänkin Nicobetterin pitäisi käyttää hanskoja. Ja tänne avautuu uusia ja uusia ketjuja joissa päiväkodit haukutaan pystyyn :D
No mutta ninatt:n muksu ei olekaan missään tavallisessa päiväkodissa, vaan jossain "lapsisaapäättää" päikyssä missä syödään pelkästään luomua ja lähituotantoa ja heillä on oma imettäjä keittiössä josta kukanenki lapsonen saa käydä huikat ottamassa.

no haloo
No niinpä, ja jos se lapsi kerran niin hyvin tietää kaiken niin ei muuta ku töihin vaan ja tienaamaan leipänsä, voi sitten lennätellä imettäjiä itelleen pitkin maailmaa, jos äitikullalta sattus maito loppumaan.

"Ken guru"
nina TT on esimerkki juuri sellasesta vanhemmasta, josta psykologit on lehdissä tänä kesänä varoitelleet. Lapsen annetaan päättää kaikesta, lasta pidetään aikuisen kanssa tasavertaisena kumppanina.

Jos luonto olisi tarkottanut että lapsi voi päättää kaikesta itse, ei olis vanhempia edes keksitty. Kuoriutuisimme yksin munista jossain autiolla hiekkarannalla ja maksaisimme vuokraa 1-vuotiaana kaupungin yksiössä.
Ja sitten taas puuttuisi tissit 7-vuotiaan imetystä varten :D.

Tuli ihan vaan mieleeni, että tunnetko sä NinaTT:n ihan IRL? Kun noin tarkkaan tiedät, millainen hän on.

tilulei
Tuli ihan vaan mieleeni, että tunnetko sä NinaTT:n ihan IRL? Kun noin tarkkaan tiedät, millainen hän on.
No onko sillä väliä, jos kuitenkin netitse antaa itsestään kuvan jossa henkeen ja vereen puolustaa omaa näkökantaansa.
Jos antaa muille tietynlaisen kuvan itsestään, on sitä turha puolustella sillä, että "hei mut te ette tunne mua irl!"

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
No onko sillä väliä, jos kuitenkin netitse antaa itsestään kuvan jossa henkeen ja vereen puolustaa omaa näkökantaansa.
Jos antaa muille tietynlaisen kuvan itsestään, on sitä turha puolustella sillä, että "hei mut te ette tunne mua irl!"
No, mun mielestä tuollainen haukkuminen, mitä ainakin Luna tässä ketjussa harrastaa, on aivan ala-arvoisen moukkamaista.

Lunatic
Juuri näin. Kaikkihan me voimme omat johtopäätöksemme ninaTT:n sivun mittasista valistusteksteistä tehdä. Ehkä jopa Riepu osaa.

Samanlainen helppo nakki profiloijalle on Rieputarallaa, ei paljon irl-tuntemusta vaadita, kun voi jo vetää johtopäätökset persoonasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä pidän sitä vähän kukkuna, että alle kaksivuotiaan vieroittaminen olisi luonnonvastaista. Oma lapseni kieltäytyi rinnasta vähän päälle vuoden ikäisenä. Ei enää kelvannut rinta missään tilanteessa. Olin lapsentahtinen ja lopetin siis imetyksen.

Juuri näin. Kaikkihan me voimme omat johtopäätöksemme ninaTT:n sivun mittasista valistusteksteistä päätellä.
Samanlainen helppo nakki profiloijalle on Rieputarallaa, ei paljon irl-tuntemusta vaadita, kun voi jo vetää johtopäätökset persoonasta.
Kyllä mäkin olen NinaTT:n kanssa vääntänyt varmaan kymmenet sivut milloin mistäkin, mutta en kyllä voi sanoa tietäväni, millainen hän on livenä. Nuo kasvatusperiaatteetkin - kaikessa ärsyttävyydessään - tuskin ovat oikeassa elämässä yhtä ehdottomia kuin täällä palstalla. Kivahan se on välillä provoilla, kun porukka hiiltyy nollasta sataan nanosekunnissa.

Yhteistyössä