Nina Mikkonen oli LOISTAVA!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Puhui koko ajan toisten päälle,, meni asiattomuuksiin haukkumalla Jarkko Tontin älykkyyttä jne.. tosi törkeä tyyppi. Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Mikkonen mutta hän veti keskusteluun argumentteja täysin asian vierestä!
Mua kyllä kiinnostaa miten sellainen joka ei saa sanaa suustaan on päässyt oikeustieteelliseen. sinne on vaikea päästä ja vaikea koulutus. Ellei sitten mennyt ruotsinkieliseen kouluun jonne pääsee tietty lähes kaikki. Ruotsintaitoisia hakijoita niin vähän.
Tai olisko vaan niin, että sillä oli sen verran käytöstapoja, että tiesi, ettei väittely tarkoita sitä, että aletaan huutamaan, vaikka toisella on lause kesken? Ja ehkä se tajusi, että Mikkosen kanssa on turha keskustella mistään, sen verran absurdeja ne sen argumentit oli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Puhui koko ajan toisten päälle,, meni asiattomuuksiin haukkumalla Jarkko Tontin älykkyyttä jne.. tosi törkeä tyyppi. Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Mikkonen mutta hän veti keskusteluun argumentteja täysin asian vierestä!
Mua kyllä kiinnostaa miten sellainen joka ei saa sanaa suustaan on päässyt oikeustieteelliseen. sinne on vaikea päästä ja vaikea koulutus. Ellei sitten mennyt ruotsinkieliseen kouluun jonne pääsee tietty lähes kaikki. Ruotsintaitoisia hakijoita niin vähän.
Tai olisko vaan niin, että sillä oli sen verran käytöstapoja, että tiesi, ettei väittely tarkoita sitä, että aletaan huutamaan, vaikka toisella on lause kesken? Ja ehkä se tajusi, että Mikkosen kanssa on turha keskustella mistään, sen verran absurdeja ne sen argumentit oli.
Tontista jäi tosiaan fiksu kuva, juurikin siksi ettei hermostunut ja huutanut, kuten Mikkonen, vaan vähemmällä älämölöllä esitti asiansa. Ja tosiaan, ne muutamat rauhalliset perustelut todellakin vakuuttivat. Mikkoskan rääkymien ja typerä käytös teki pelkkää hallaa hänen asialleen. Mikkoska provosoitui pelkästä keskustelun aiheesta, jo ennen kuin vastapuoli oli lyönyt ainuttakaan valttia pöytään. Tontin ilmeestä pystyi lukemaan, että hänen ei tarvitse sanoa oikeastaan mitään, Nina tuhoaa kaiken vastapuolen asian ihan itse. Ja niin teki, todellakin.

Kotiäidit tarvitsevat nyt kyllä tosiaan jonkun superfiksun korjaamaan Ninan pilaama mielikuva. Että kiitoksen sijaan kotiäidit voisivat vaatia päätä vadille tai sanoutua irti jotta "imago" pelastuisi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Puhui koko ajan toisten päälle,, meni asiattomuuksiin haukkumalla Jarkko Tontin älykkyyttä jne.. tosi törkeä tyyppi. Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Mikkonen mutta hän veti keskusteluun argumentteja täysin asian vierestä!

Kotiäidit tarvitsevat nyt kyllä tosiaan jonkun superfiksun korjaamaan Ninan pilaama mielikuva. Että kiitoksen sijaan kotiäidit voisivat vaatia päätä vadille tai sanoutua irti jotta "imago" pelastuisi ;)


Nämä lainaukset on niin totta
 
pojat ovat poikia
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja dodiin:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja dodiin:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
en kyllä sanonut, että kaikki kiusaajat olisi olleet tarhassa. Ikävä kyllä siellä on myös muutama alkoholistiperheen lapsi.
ikävä kyllä on myös alholistiperheen lapsi kotihoidossa kun vanhemmat ei kykene viämään lapsiaan hoitoon aamuisin.....
Mummo veikin nämä pojat hoitoon, koska äidistä ja isästä ei siihen useinkaan ollut!
mut sä annat kirjoituksestasi sellaisen kuvan vain huonot vanhemmat viävät lapsensa hoitoon joista tulee sitten kiusaajia yms...

mun ollut pakko viädä hoitoon 3v koska ei ollut varaa jäädä kotiin siihen asti kun lapsi menee kouluun.
tämä on myös unohtunut nina mikkoseltakin,vanhempia on eri tilanteissa ei se ole niin mustavalkoista............sinä aloit yleistään tuomalla myös alkkari perheen lapset jotka käyvät tarhassa näin ei ole kaikissa perheissä!
Ihan taas omana näkökulmana voin sanoa, että pojille tämä isoon ryhmään sopeutuminen on usesti vaikeampaa kuin, tytöille. Kouluikään tultaessa se alkaa sitten näkymään, kaikenlaisina ongelmina, enemmänkin pojilla. Keskittymisky alkaa herpaantua yms. Miksi nykyisin on niin paljon erityisopetusta tai tukea tarvitsevia lapsia!
No kyllä erityisesti poikien kasvattamisessa jossain mennään pieleen, koska valtaosa syrjäytyneistä on poikia/ nuoria miehiä ja kamalimmat rikokset ja väkivallan teotkin ovat poikien/ miehien tekemiä. Mun keittiöpsykologin analyysi on, että isien rooli on liian vähäinen erityisesti poikien kanssa. Ja erityisesti heidän ollessa teini-ikäisiä. Samoin monet äidit ovat täysin kädettömiä silloin kun ne todelliset kasvatushaasteet alkavat. Siinä on ihan sama, miten pullantuoksuinen kotiäiti on ollut kun lapsi on ollut alle 3v. Kun hoidossa olevillakin on mahdollista olla suurin osa ajastaan kuitenkin vanhempiensa kanssa. Kun koti on hyvä ja molemmat vanhemmat rakastavia sitoutuneita kasvattamiseen ja perheeseen, hoito on vain hyvä lisä lapsen kasvulle ja kehitykselle. Ja joo, sille ryhmään sopeutumiselle. Suomessa oikein ihannoidaan erillisyyttä yhteisöllisyyden sijasta. Syrjäytymisen polku erityisesti monilla pojilla alkaa jo hyvin pienestä pitäen.
 
saaga
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Avaus aiheeseen on ainakin tehty. Nyt muut voivat jatkaa siitä sitten keskustelua kukin omien käytöstapojensa mukaan ;) Minä henkilökohtaisesti arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat asettua mielipiteissään valtavirtaa vastaan. Vain silloin voi saada aikaan alkusysäyksen mahdollisille muutoksille. Ja päivähoitoasioissakin on kyllä parantamisen varaa.

Edelleen kiitän ja kumarran rouvaa rohkeudesta lyödä itsensä likoon uskomansa asian puolesta.
Musta Mikkonen teki edustamalleen mielipiteelle vaan hallaa. Hullu nainen, joka ei osaa ottaa tosia huomioon edes keskustelussa eikä todellakaan vaikuttanut itse terveen sosiaaliselta.
Kukaan muu ei kait ole nostanut edes asiaa esiin, joten mielestäni parempi kuitenkin, että asia on nyt esillä ja keskustelua syntyy. Parempi siis sekin että yrittää, kun ei mitään. Nyt olisi jollekin hyvä tilaisuus tarttua tähän aiheeseen liittyviin asioihin.

Mutta tuskin se niin menee. Ei kukaan taida edes uskaltaa. Ihmisluonto keskittyy mielummin juoruamaan ja parjaamaan henkilöä. Turvaa oman selustansa, mutta odotetaan ihmettä tapahtuvaksi :)
Näin se maailma pyörii.
Markkinavoimat haluavat lisää orjia tekemää miljonääreille rahaa ja pelkäävät ihmisten haluavan keskittyä tärkeään ja arvokkaaseen työhön eli olemaan omien lasten kanssa.
On alettu mustamaalata ja haukkua kotiäitejä.
Ja mammat mukana, jotka ottaneet liian ison velan tai eivät jaksa olla kotona tai pelkäävät lastensa jäävän virikkeistä vaille. (ja ei kannata tulla selittämään rahasta, meillä tulot köyhyysrajalla aina olleet ja yhden palkalla maksamme taloa)
Niin totta, niin totta!
 
päinvastoin!
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Avaus aiheeseen on ainakin tehty. Nyt muut voivat jatkaa siitä sitten keskustelua kukin omien käytöstapojensa mukaan ;) Minä henkilökohtaisesti arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat asettua mielipiteissään valtavirtaa vastaan. Vain silloin voi saada aikaan alkusysäyksen mahdollisille muutoksille. Ja päivähoitoasioissakin on kyllä parantamisen varaa.

Edelleen kiitän ja kumarran rouvaa rohkeudesta lyödä itsensä likoon uskomansa asian puolesta.
Musta Mikkonen teki edustamalleen mielipiteelle vaan hallaa. Hullu nainen, joka ei osaa ottaa tosia huomioon edes keskustelussa eikä todellakaan vaikuttanut itse terveen sosiaaliselta.
Kukaan muu ei kait ole nostanut edes asiaa esiin, joten mielestäni parempi kuitenkin, että asia on nyt esillä ja keskustelua syntyy. Parempi siis sekin että yrittää, kun ei mitään. Nyt olisi jollekin hyvä tilaisuus tarttua tähän aiheeseen liittyviin asioihin.

Mutta tuskin se niin menee. Ei kukaan taida edes uskaltaa. Ihmisluonto keskittyy mielummin juoruamaan ja parjaamaan henkilöä. Turvaa oman selustansa, mutta odotetaan ihmettä tapahtuvaksi :)
Näin se maailma pyörii.
Markkinavoimat haluavat lisää orjia tekemää miljonääreille rahaa ja pelkäävät ihmisten haluavan keskittyä tärkeään ja arvokkaaseen työhön eli olemaan omien lasten kanssa.
On alettu mustamaalata ja haukkua kotiäitejä.
Ja mammat mukana, jotka ottaneet liian ison velan tai eivät jaksa olla kotona tai pelkäävät lastensa jäävän virikkeistä vaille. (ja ei kannata tulla selittämään rahasta, meillä tulot köyhyysrajalla aina olleet ja yhden palkalla maksamme taloa)
Niin totta, niin totta!
Ihan päinvastoin. Ei ikinä ennen maailman historiassa ole ollut tällaista aikaa, että mammat voivat vain keskittyä taaperoidensa kanssa nokakkain olemiseen. Kautta aikain naiset ovat tehneet töitä ja lapset olleet muidenkin kuin äitinsä hoidossa. Nykyään joidenkin mielestä maailman (ja etenkin sen äidin) pitäisi pysähtyä sen mussukan ympärille vuosikausiksi kun se putkahtaa maailmaan. Ennen kun on ollut ihan itsestään selvää, että muutkin turvalliset aikuiset voivat hoitaa lasta. Lapsi on sopeutunut ja sosialistettu ympäristöönsä. Nyt jotkut ajavat sellaista, että lapsi nostetaan perheen kuninkaaksi jonka pillin mukaan koko perhe pyörii. Kukaan muu ei kelpaa kuin äiti eikä kukaan muu voi osata antaa hyvää hoitoa lapselle.

Ja PS, vaikka lapsi olisi hoidossa, se voi silti olla suurimman osan ajastaan vanhempiensa kanssa.
 
minä
Natsikortin vetäminen asiassa joka ei millään tavalla liity natseihin osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä keskustella.
Oli kohteliasta Tontilta kysyä puheenvuoroa, mutta Mikkolan vastaus pyyntöön oli todella törkeä, mikään ei ole niin ärsyttävää kuin toisen puhuminen päälle.
Viekää toi akka saunan taakse ja lopettakaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Puhui koko ajan toisten päälle,, meni asiattomuuksiin haukkumalla Jarkko Tontin älykkyyttä jne.. tosi törkeä tyyppi. Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Mikkonen mutta hän veti keskusteluun argumentteja täysin asian vierestä!
Mua kyllä kiinnostaa miten sellainen joka ei saa sanaa suustaan on päässyt oikeustieteelliseen. sinne on vaikea päästä ja vaikea koulutus. Ellei sitten mennyt ruotsinkieliseen kouluun jonne pääsee tietty lähes kaikki. Ruotsintaitoisia hakijoita niin vähän.
Tai olisko vaan niin, että sillä oli sen verran käytöstapoja, että tiesi, ettei väittely tarkoita sitä, että aletaan huutamaan, vaikka toisella on lause kesken? Ja ehkä se tajusi, että Mikkosen kanssa on turha keskustella mistään, sen verran absurdeja ne sen argumentit oli.
Näin minäkin tämän ajattelin. Tämä "keskustelu" oli todellakin Mikkoselta pelkkää päällehuutamista.
 
kyösti
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taisi olla uraäideille liian kova pala nuo Mikkosen totuudet! Huomaa kyllä :D
:LOL: :LOL: Usko sä siihen!
Niin uskonkin, koska se on totuus. Olen sen jopa kuullut lipsahtavan muutaman uraäidin suusta :D
Nina mee ruokkimaan Timo TA ja pojat.

Juu taitaa Nina ite olla näiden "Hyvä Nina" kommenttien takana.
 
sirkku
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Puhui koko ajan toisten päälle,, meni asiattomuuksiin haukkumalla Jarkko Tontin älykkyyttä jne.. tosi törkeä tyyppi. Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Mikkonen mutta hän veti keskusteluun argumentteja täysin asian vierestä!
Mua kyllä kiinnostaa miten sellainen joka ei saa sanaa suustaan on päässyt oikeustieteelliseen. sinne on vaikea päästä ja vaikea koulutus. Ellei sitten mennyt ruotsinkieliseen kouluun jonne pääsee tietty lähes kaikki. Ruotsintaitoisia hakijoita niin vähän.
Tai olisko vaan niin, että sillä oli sen verran käytöstapoja, että tiesi, ettei väittely tarkoita sitä, että aletaan huutamaan, vaikka toisella on lause kesken? Ja ehkä se tajusi, että Mikkosen kanssa on turha keskustella mistään, sen verran absurdeja ne sen argumentit oli.
Näin minäkin tämän ajattelin. Tämä "keskustelu" oli todellakin Mikkoselta pelkkää päällehuutamista.
Tiesi että häviää jos antaa toiselle mahdollisuuden. Ongelma ratkaistu taitavasti huutamalla päälle! Hyvä, näitä Suomi tarvitsee! Huoh...
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja kyösti:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taisi olla uraäideille liian kova pala nuo Mikkosen totuudet! Huomaa kyllä :D
:LOL: :LOL: Usko sä siihen!
Niin uskonkin, koska se on totuus. Olen sen jopa kuullut lipsahtavan muutaman uraäidin suusta :D
Nina mee ruokkimaan Timo TA ja pojat.

Juu taitaa Nina ite olla näiden "Hyvä Nina" kommenttien takana.
Tai itse Timo T. A

 
vieras
Minä haluan kasvattaa itse omat lapseni enkä niin, että päiväkodin tädit viettävät heidän kanssaan enemmän aikaa päivässä kuin oma äiti (=minä).

Rahasta tämä ei ole kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä haluan kasvattaa itse omat lapseni enkä niin, että päiväkodin tädit viettävät heidän kanssaan enemmän aikaa päivässä kuin oma äiti (=minä).

Rahasta tämä ei ole kiinni.
Hah. Ei hel.. Tulla jonnekki netti vouhottaan että ei oo rahasta kiinni. Mee peiton alle itkee angsti teini.
Nii ja sitteku pitäs lasten aikuistua/muuttaa kotoa niin: "Äiti en mä osaa muuttaa katoku mä en osaa laittaa sapuskaa , niin ja mikä se pesukone on?" Armeijassaki pitää tulla vielä pyyhkimään :D
 
saila
Ensinnäkin toivoisin voivani laajentaa hieman Nina Mikkosta kehuvien yleissivistystä, ja oikoa muutamia ilmeisen vääriä mielikuvia ja tulkintoja historiasta. Lebensborn, johon Mikkonen viittasi haastattelussaan, liittyi tosiaan natsi-Saksaan. Kyseessä oli kuitenkin miehitettyjen alueiden saksalaistaminen, jonka seurauksena lapsia kaapattiin pois vanhemmiltaan. Lapsille väitettiin heidän vanhempiensa joko kuolleen tai hylänneen heidät. Tällaisen sairaan (ja hyvin tuomitun) systeemin vertaaminen suomalaiseen, laadukkaaseen päivähoitoon, on suorastaan herjaavaa. Ei lapsia kaapata pois, vaikka he viettäisivätkin kahdeksan tuntia päivästään muiden lasten ja ammattitaitoisten hoitajien seurassa. Itselleni ei ainakaan missään vaiheessa kahden tarhavuoteni aikana valehdeltu, että vanhempani olisivat hylänneet minut.

Lisäksi haluaisin nostaa esille Nina Mikkosen osoittamat huonot käytöstavat käydyssä keskustelussa. Mielestäni on hälyyttävää, jollei aikuinen ihminen osaa antaa sivistyneesti puheenvuoroa keskustelukumppanilleen. Ehkä päiväkodit opettavat juuri sitä TOISTEN HUOMIOIMISTA, mikä Ninalta tuntui keskustelussa puuttuvan.

Toivoisin, että vastaisuudessa Nina Mikkonen opettelisi ottamaan myös toisten ihmisten tunteet, tarpeet ja ajatukset vastaan. Se ei ole pelkästään sosiaalisuutta, vaan myös kykyä empatiaan. Se, että mielestäsi lapsilla on parasta kotona, on hänen/teidän mielipiteenne. Onneksesi tämä yhteiskunta antaa hänelle/teille mahdollisuuden hoitaa lapsia kotona. Naisten emansipaation aikaansaannoksena meillä on Suomessa mahdollisuus valita, miten haluamme jälkikasvumme hoitaa. Jostain syystä pelkään, että mikäli sinä johtaisit tätä maata, meiltä tuo vapaus vietäisiin.
 
aamen
Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin!:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Avaus aiheeseen on ainakin tehty. Nyt muut voivat jatkaa siitä sitten keskustelua kukin omien käytöstapojensa mukaan ;) Minä henkilökohtaisesti arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat asettua mielipiteissään valtavirtaa vastaan. Vain silloin voi saada aikaan alkusysäyksen mahdollisille muutoksille. Ja päivähoitoasioissakin on kyllä parantamisen varaa.

Edelleen kiitän ja kumarran rouvaa rohkeudesta lyödä itsensä likoon uskomansa asian puolesta.
Musta Mikkonen teki edustamalleen mielipiteelle vaan hallaa. Hullu nainen, joka ei osaa ottaa tosia huomioon edes keskustelussa eikä todellakaan vaikuttanut itse terveen sosiaaliselta.
Kukaan muu ei kait ole nostanut edes asiaa esiin, joten mielestäni parempi kuitenkin, että asia on nyt esillä ja keskustelua syntyy. Parempi siis sekin että yrittää, kun ei mitään. Nyt olisi jollekin hyvä tilaisuus tarttua tähän aiheeseen liittyviin asioihin.

Mutta tuskin se niin menee. Ei kukaan taida edes uskaltaa. Ihmisluonto keskittyy mielummin juoruamaan ja parjaamaan henkilöä. Turvaa oman selustansa, mutta odotetaan ihmettä tapahtuvaksi :)
Näin se maailma pyörii.
Markkinavoimat haluavat lisää orjia tekemää miljonääreille rahaa ja pelkäävät ihmisten haluavan keskittyä tärkeään ja arvokkaaseen työhön eli olemaan omien lasten kanssa.
On alettu mustamaalata ja haukkua kotiäitejä.
Ja mammat mukana, jotka ottaneet liian ison velan tai eivät jaksa olla kotona tai pelkäävät lastensa jäävän virikkeistä vaille. (ja ei kannata tulla selittämään rahasta, meillä tulot köyhyysrajalla aina olleet ja yhden palkalla maksamme taloa)
Niin totta, niin totta!
Ihan päinvastoin. Ei ikinä ennen maailman historiassa ole ollut tällaista aikaa, että mammat voivat vain keskittyä taaperoidensa kanssa nokakkain olemiseen. Kautta aikain naiset ovat tehneet töitä ja lapset olleet muidenkin kuin äitinsä hoidossa. Nykyään joidenkin mielestä maailman (ja etenkin sen äidin) pitäisi pysähtyä sen mussukan ympärille vuosikausiksi kun se putkahtaa maailmaan. Ennen kun on ollut ihan itsestään selvää, että muutkin turvalliset aikuiset voivat hoitaa lasta. Lapsi on sopeutunut ja sosialistettu ympäristöönsä. Nyt jotkut ajavat sellaista, että lapsi nostetaan perheen kuninkaaksi jonka pillin mukaan koko perhe pyörii. Kukaan muu ei kelpaa kuin äiti eikä kukaan muu voi osata antaa hyvää hoitoa lapselle.

Ja PS, vaikka lapsi olisi hoidossa, se voi silti olla suurimman osan ajastaan vanhempiensa kanssa.
Aamen.
 
Mä katsoin eilen ekaa kertaa sen haastattelun ja eka mikä tuli mieleen oli että kuinkahan kauan pitää ryypätä että saa äänensä tuollaiseksi. Kuulosti ihan puliakalta ja se meuhkaaminen muutenkin toi mieleen että taisi olla kännissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin!:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Avaus aiheeseen on ainakin tehty. Nyt muut voivat jatkaa siitä sitten keskustelua kukin omien käytöstapojensa mukaan ;) Minä henkilökohtaisesti arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat asettua mielipiteissään valtavirtaa vastaan. Vain silloin voi saada aikaan alkusysäyksen mahdollisille muutoksille. Ja päivähoitoasioissakin on kyllä parantamisen varaa.

Edelleen kiitän ja kumarran rouvaa rohkeudesta lyödä itsensä likoon uskomansa asian puolesta.
Musta Mikkonen teki edustamalleen mielipiteelle vaan hallaa. Hullu nainen, joka ei osaa ottaa tosia huomioon edes keskustelussa eikä todellakaan vaikuttanut itse terveen sosiaaliselta.
Kukaan muu ei kait ole nostanut edes asiaa esiin, joten mielestäni parempi kuitenkin, että asia on nyt esillä ja keskustelua syntyy. Parempi siis sekin että yrittää, kun ei mitään. Nyt olisi jollekin hyvä tilaisuus tarttua tähän aiheeseen liittyviin asioihin.

Mutta tuskin se niin menee. Ei kukaan taida edes uskaltaa. Ihmisluonto keskittyy mielummin juoruamaan ja parjaamaan henkilöä. Turvaa oman selustansa, mutta odotetaan ihmettä tapahtuvaksi :)
Näin se maailma pyörii.
Markkinavoimat haluavat lisää orjia tekemää miljonääreille rahaa ja pelkäävät ihmisten haluavan keskittyä tärkeään ja arvokkaaseen työhön eli olemaan omien lasten kanssa.
On alettu mustamaalata ja haukkua kotiäitejä.
Ja mammat mukana, jotka ottaneet liian ison velan tai eivät jaksa olla kotona tai pelkäävät lastensa jäävän virikkeistä vaille. (ja ei kannata tulla selittämään rahasta, meillä tulot köyhyysrajalla aina olleet ja yhden palkalla maksamme taloa)
Niin totta, niin totta!
Ihan päinvastoin. Ei ikinä ennen maailman historiassa ole ollut tällaista aikaa, että mammat voivat vain keskittyä taaperoidensa kanssa nokakkain olemiseen. Kautta aikain naiset ovat tehneet töitä ja lapset olleet muidenkin kuin äitinsä hoidossa. Nykyään joidenkin mielestä maailman (ja etenkin sen äidin) pitäisi pysähtyä sen mussukan ympärille vuosikausiksi kun se putkahtaa maailmaan. Ennen kun on ollut ihan itsestään selvää, että muutkin turvalliset aikuiset voivat hoitaa lasta. Lapsi on sopeutunut ja sosialistettu ympäristöönsä. Nyt jotkut ajavat sellaista, että lapsi nostetaan perheen kuninkaaksi jonka pillin mukaan koko perhe pyörii. Kukaan muu ei kelpaa kuin äiti eikä kukaan muu voi osata antaa hyvää hoitoa lapselle.

Ja PS, vaikka lapsi olisi hoidossa, se voi silti olla suurimman osan ajastaan vanhempiensa kanssa.
Siis juuri tätä olen ajatellut! En ymmärä miksi aina vedotaan menneisiin aikoihin tässä asiassa. Ei todellakaan sata vuotta sitten äidit viettäneet lastensa kanssa laatuaikaa sen päivän aikana, vaan he juoksivat lypsyllä ja ties mitä kaikkea joutuivat tekemään päivän aikana. Pikkuvauvat huusi korissa pellonlaidalla kun mamma teki heinää. Kuunnelkaa vaikka 80 + ikäisten neuvoja, nehän on just luokkaa "ei sa pitää liikaa sylissä, ettei totu". Että se siitä entisaikojen idyllistä. Eiköhän nykylapsi vietä vanhempiensa kanssa enemmän YHTEISTÄ aikaa kuin silloin, vaikka hoidossa olisikin.

Tälläkin palstalla saa lukea jatkuvasti, että kotiäidin velvollisuuksiin ei kuulu siivous yms kotityöt, vaan pelkkä lasten kanssa oleminen (vaikka on astianpesukone, pyykinpesukone, imuri, ruuan saa kaupasta...) OK, haluatte viettää aikanne sylikkäin lapsen kanssa aamusta iltaan ja yöt nukkua perhepedissä. Ei se varmaan haittaakaan tee, mutta ei lapsi sitä tarvitse, ei ainakaan ennen ihmisen olemassaolon historian aikana.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja mimoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yllätyin täysin! Puhui täyttä asiaa, ei mennyt kertaakaan jauhot suuhun! Oli kyllä melkoisen jyräävä, mutta senkin ymmärtää, kun on näin tärkeä asia ja oli siinä selvästi tunteella mukana. Älykäs nainen! Tämä nainen ei jäisi ulkomaillakaan toisten jalkoihin, toisin kuin suomalaiset hissukka"keskustelijat" yleensä :D
Olen samaa mieltä, uskomattoman hyvin puhuttu, nythän on jo kauan ollut pinnalla ura äitien paapominen ja koti äitien latistaminen.Itse olen vissiin myöskin niin vanhanaikainen että hoidan lapseni ennemmin kotona ja mahdollisimman kauan,kyllä kavereita voi saada harrastuksista ja kerhoista.

Tuttujen lapset jotka käyvät päiväkotia ovat jatkuvasti kipeänä,korvatulehduksia harva se kuukausi,plus kaikki flunssat ja vatsataudit päälle, eikö siinä herää jo vanhemmilla ajatus että onko tämä oikea paikka lapsellemme.


Kuultu on myös päiväkodin työntekijältä,että vanhemmat eivät halua alle 4 vuotiaiden lapsiensa nukkua päiväkodissa kuin puolen tunnin päivä unet, ja hoitajat joutuvat noudattamaan pyyntöä ja repimään uniset lapset väkisin hereille.
On vanhemmilla helpompaa kun saa lapsen melkein heti nukkumaan kun pääsee tarhasta kotiin, mielestäni aikas kammottavaa..



Onpa taas yksi jolla on vain yksi suuntainen mielipide.
Sinulla on siis mahdollisuus kasvattaa lapsesi kotona.
Meillä lapset 10-16pv tarhassa eikä sairasta useammin kuin kotona olevat lapsetkaan. Meillä lapset menevät aikaisin nukkumaan koska lapset tarvitsevat kunnon yöunet. Ei heti tarhan jälkeen.
Nauttivat niin kotona olosta kuin kavereiden kanssa tarhassa leikkimisestä...hmmm...tälläisiäkin lapsia on.
 
Vieras
NÄIN PUHUU TUIRE MIKKONEN (timo t.a. mikkosen ex-vaimo)
KANSAN RAAMATTUSEURAN KOTISIVUILLA

DDR----hitler ja juurikin nina mikkosen omia mielipiteitä...jep jep...

Avioerostaan toipunut Tuire Mikkonen on oppinut antamaan anteeksi. Elämän vastoinkäymiset hän kokee Jumalan siunaukseksi.

(Sana 14.9.2006)


Valitsin
kotiäitiyden"

Tuire alkaa pohtia kuumaa perunaa: pitäisikö lapset hoitaa kotona vai päiväkodeissa? Tuirelle itselleen valinta oli aikoinaan selvä. Lapset Tero ja Terhi kasvoivat äidin kanssa kotona 1970-luvulla.


Se oli täysin oma päätökseni, jota mieheni tuki. Olin jo kovaa vauhtia luomassa itselleni uraa toimittajana, mutta luovuin siitä perheen hyväksi. Ajattelin, että olen kuitenkin paras henkilö kasvattamaan omat lapseni, hän pohtii.

Tuire Mikkonen ei halua kuitenkaan syyllistää uraäitejä. Hänen mielestään kaikki eivät edes sovellu kotiäideiksi, ja päivähoitoalalla työskentelee nykyään huippuammattilaisia.

Tilanne oli aivan erilainen 1970-luvulla. Päivähoitomalli tuotiin Suomeen silloisesta DDR:stä, ja sen huomasi. Päiväkodeissa vallitsi orjallinen minuuttiaikataulu. Syömään, potalle, nukkumaan. Kaikki lapset yhtä aikaa, Tuire kuvailee.

Ensimmäisen äitiyslomansa aikana Tuire valmistui valtiotieteiden maisteriksi. Hän hoiti lasten ja kodin lisäksi perheen media-alan yrityksiä. Tuire tutki ja keräsi taustamateriaalia, käsikirjoitti ja tuotti tv- ja radio-ohjelmia. Yli 30 vuotta hän pysyi mieluummin taustalla kuin julkisuudessa.
Poliitikkona koen syytä olla julkisuudessa, muuten en, Tuire korostaa.

Ajatukset kääntyvät taas päivähoitokysymykseen. Ollessaan kotona hän oppi venyttämään pennin soikeaksi, ellei peräti viivaksi.

Siihen aikaan leveälahkeiset housut olivat muotia. Tein mieheni housunlahkeista lapsille vaatteita, hän nauraa.

Tuiren mielestä taloudelliset seikat eivät saisi vaikuttaa äitien - tai isien - lastenhoitopäätöksiin.
Kaikille pitäisi suoda yhtäläinen valinnanmahdollisuus.


Petoksista huolimatta Tuire oli myös onnellinen avioliitossaan. Kotitöitä ei juuri jaettu, mutta hän tunsi olevansa arvostettu kotiäitinä ja perheyritysten pyörittäjänä. Hänen puolisonsa jaksoi ylistää vaimoaan niin kotipiirissä kuin julkisuudessa. Tuire tunsi olevansa rakastettu.


Nyt ymmärrän olleeni ylistämällä alistettu. Annoimme rakkaushaastattelun iltapäivälehdelle vain päivää ennen eroa ja hänen muuttoaan uuden kumppanin luokse. Eron jälkeinen julkisuus meni siinä omalla painollaan, osasinhan odottaa sitä, Tuire hymähtää.


HYVÄ, ETTÄ TELEVISIOSSA PITÄÄ MORAALI/HYVYYSSAARNA PUHETTA NINA MIKKONEN. KAH KUN ON SAMAT MIELIPITEET KUIN EX-VAIMOLLA...hmmmmmm.....

*apdoit täydellisyydelle*
 
vieras
Nina Mikkosen sosiaaliset taidot näyttävät olevan täysin alikehittyneet, keskustelutaidot olemattomat. Pakko myöntää, että oli yksi ärsyttävimmistä tapauksista mihin olen törmännyt. Jos Nina olisi antanut muille vuoron puhua ja esittää mielipiteitä niin tästä olisi saattanut kehkeytyä oikea keskustelu.
"Ruotsi on sammuva yhteiskunta"; tämä oli mielestäni säälittävintä mitä olen pitkään aikaan kuullut :DD Ruotsalaisilla menee, ja on aina mennyt pareemmin kun Suomella, yleisesti ottaen. Ainakin me suomalaiset saamme hävetä Ninan kaltaisia juntteja, jotka vailla minkäänlaisia sosiaalisia taitoja vain uhoaa asioista joista ei mitään luultavasti tiedä (natsit, Mussolin, ruotsalaiset tutkimukset jne..)
Itse olen kyllä huomannut kuinka ylimielistä paskasakkia kehittyy kotihoidossa, vanhempien varjossa. Suurimmaksi osaksi he ovat juuri Ninan kaltaisia ihmisperseitä. Poikkeuksia tottakai on.

Oletin, että onneksi kukaan ei niele tätä paskaa, mitä itse perheen rikkonut(?) Nina Mikkonen suoltaa, mutta olisihan pitänyt arvata että samanlaisia naamoja löytyy.

Hävetkää, ja uskokaa ruotsalaisia kotirouvat, anteeksi, kotiäidit. HA !
 
timo t.a.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kauhea kohu mikkolasta, kun tontti pyöritteli silmiään ja teki alentavia ilmeitä. Kun ei raukka osannut sanoa mitään. Kun ei ollut valmistautunut. Järkyttävän tyhmä äijä.

miksi se tuli sinne edes puhumaan mitään, kun omakn lapsi oollut hoidossa ilmeisesti muutaman tunnin vain kerholuonteisesti. Se on aivan eri asia. Tottakai yhdelle lapselle jää aikaa vuorokaudessa huomioida ja kehittaa turvallisuus vaikka olisi muutaman tunnin kerhossa.
nina, säkö siellä taas kirjottelet???!
 

Yhteistyössä