nikkeliallergia ja kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kupari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kupari

Vieras
Minulla todettiin nikkeliallergia. Nyt vaan mietin että entäs, kun minulla on kuparikierukka. Täytyskö nyt poistaa... Onko jollakin kokemiksia ja oireiliko jotenkin?

Kannattaa muistaa että nikkeli allergia voi oirehtia ihan eripaikassa, kun missä se nikkeli on. Ihottuma tulee usein siihen paikkaa mihin "se on tottunut tulemaan" eli esim. jos sulla on tullut ihottumaa kaulakorusta kaulalle niin nikkeliä sisältävä sormus saattaa aiheuttaa ihottuman kaulalle.

ettei tuo kuparikierukka sitten oikeen sovi, kun on tuota nikkeliallergiaa.
Hormoonikierukka kävis, mutten vielä oo saanu tilattua aikaa..
Tässä väliaikaisesti käytän Cerazette pillereitä ( jo 6kk ) eikä oo tullu vuotoa, ku tasan kerran ja sekin 2 viikkoa aloituksesta.
Mitään kiukunpuuskia tai muitakaan oireita ei oo näkyny, joita muista pillereistä on tullu.

Alkuperäinen kirjoittaja kupari:
Minulla todettiin nikkeliallergia. Nyt vaan mietin että entäs, kun minulla on kuparikierukka. Täytyskö nyt poistaa... Onko jollakin kokemiksia ja oireiliko jotenkin?

Kuparikierukassa on pieniä määriä nikkeliä. Itselläni on todettu todella paha nikkeliallergia, enkä edes harkitse kierukkaa. En tiedä laittaisinko muutenkaan. Nikkeliallergiasta on se hyöty, että saa vain aitoja koruja lahjaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
no eikai sitä tarvi poistaa jos ei vaivaa?? mulla myös nikkeli allergia ja hormonit ei passaa.. vähän hankalaa löytää sopivaa ehkäisyä...

Ei tarvi poistaa ellei vaivaa. Mulla nikkelikorut jne tekee heti ihottuman muttei kierukan aikana mitään sellasta tullu.

ou jee. mulla 26.pv lääkäri jossa puhutaan mm.ehkäisyasioista, ja tuo kuparikierukka on viimeinen vaihtoehto kondomin lisäksi mikä käy. ja mulla on tuo nikkeliallergia.. että taitaa siihen kaatua sekin. prkl.

Minulla aiemmin hormoonikierukka,nyt vaihdettiin kupariseen. Nikkeliallergia on. Katsotaan miten käy. En vain haluaisi hormonaalista ehkäisyä ollenkaan. Toivottavasti nikkelin määrä on niin vähäinen ettei aiheuta allergiaa. Tällä hetkellä esim farkkujen napit yms eivät tee oireita. Laajoissa allergiatesteissä kyllä todettiin lievä allergia nikkelille.

Minulla aiemmin hormoonikierukka,nyt vaihdettiin kupariseen. Nikkeliallergia on. Katsotaan miten käy. En vain haluaisi hormonaalista ehkäisyä ollenkaan. Toivottavasti nikkelin määrä on niin vähäinen ettei aiheuta allergiaa. Tällä hetkellä esim farkkujen napit yms eivät tee oireita. Laajoissa allergiatesteissä kyllä todettiin lievä allergia nikkelille.

Käsittääkseni missään lääkintäteollisuuden laitteessa tai valmisteessa ei saa olla nikkeliä.

Yhteistyössä