Sopiva ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mikä olisi sopiva ehkäisy, Mirena e-pillereitä söin joskus. Ehkäisy oli taatusti 100% kun ei niiden takia koko seksi kiinnostanut yhtään. Muutenkaan en ollut oma itseni.
Joten mitä vaihtoehtoja jää, jos ei halua hormonaalista ehkäisyä, vai löytyykö jotain "miedompaa"?
Sitten on kuparikierukka, mutta minulla on nikkeliallergia, vaikuttaako se?

Kortsut on olleet käytössä, mutta niitä ei jaksaisi enää:/

Menen hitto vie kohta sterilisaatioon!

Kokemuksia?

Itse liputan hormonikierukan nimeen...ja samalla säästyin menkoiltakin. Sen saa nykyään ilmaiseksi jos on runsaat kuukautiset. Muutoin sen säästää n vuodessa ''vaippojen''hinnassa.

Tosin hormonaalinen tuokin...

Samassa veneessä ollaan ap. En osaa autta kun itse painin saman ongelman kanssa. Odotan neljättä syntyväksi lokakuussa ja todellakin on meidän perheen lapsiluku täynnä :) Mulle ei myöskään käy mikään hormonaalinen ehkäisy. Kuparikierukka on ollut, mut aiheutti aivan järkyttävät menkat, joten nou nou. Onhan niitä jotain ehkäisyrenkaita saatavissa apteekissa,jotka asennetaan emättimeen ennen yhdyntää, mut en tiedä niistä sen paremmin ku ei oo kokemusta.
Meillä on harkinnassa miehen sterilisaatio tai miksi sitä nyt kutsutaan. On paljon helpompi ja pienempi toimenpide miehille ja lisäksi mies sanoo, et mua on jo ronkittu aivan tarpeeksi synnytysten vuoksi.

Mä idiootti söin noin 15 vuotta pillereitä ennenkun nyt lasten jälkeen tajusin mikä pistää mun pään sekasin. Eli ei hormonaalista ehkäisyä. Cerazettet sai ihan hulluksi. Meillä on nyt kortsut ja kun ikä täyttää miehellä niin on luvannut mennä vasektomiaan.

Hormonikierukka on kuitenkin aika mieto, tai sitä hormonia vapautuu niin vähän ja tasaisesti. Sitä voisikin tutkia ja harkita.
Muuten kyllä sterilisaatio on oikeasti ihan varteenotettava vaihtoehto, vaikk sen puoliksi vitsillä heitinkin.

Hormonikierukka on kuitenkin aika mieto, tai sitä hormonia vapautuu niin vähän ja tasaisesti. Sitä voisikin tutkia ja harkita.
Muuten kyllä sterilisaatio on oikeasti ihan varteenotettava vaihtoehto, vaikk sen puoliksi vitsillä heitinkin.

Eikö niissä ole ihan samaa hormonia kuin on esim. Cerazettessa? Mieto muka, sai kaikki halut katoamaan, ja olin kuin perseeseen ammuttu karhu. Onko muilla parempaa tietoa? Että jos ei oo sopinut Cerazette (onks ne nyt minipillereitä sit) niin silti on käynyt hormonikierukka?

Mulla on ihan sellainen geenivirhe olemassa, joka lisää veritulpan riskiä ja mulle ainaki lääkärit on sanonut, et ei minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. Luulis vaan, et jos tuo hormoonikierukka ois niin paikallinen ja lievä kun väitetään, niin kai sen vois laittaa mullekki? Ja en nyt kovin lievänä pitäis vaikutuksiltaan sellaista joka saa kukautiskierronkin katoamaan.

Täälläkin pohdiskellaan ehkäisyongelmia.
Yhdistelmäehkäisypillerit eivät käy aurallisen migreenin takia, minipillerit aiheuttavat haluttomuutta.
Kondomeihin menee hermo.

Mitä muita vaihtoehtoja olisi, ehkäisyinjektio? Tuleeko siitä samoja oireita?

mies kävi vasektomiassa. Seksi on ihanaa:) Ennen ei käynyt kumit, ei yhdistelmähormonit, kuparikierukan kanssa vuotaa, minipillerit oli ihan syvältä! Tämä on parantanut meidän seksielämää 100%

Yhteistyössä