niin vaikea ja surullinen tilanne=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi, jos se olisikin noin helppoa, että pakkohoitoon vaan.. jos se edes suostuisi loppuajan olemaan kunnolla, niin vaikka sitten minä ottaisin sen lapsen! mutta lapsen synnyttäminen ei siis kuulema tule kysymykseenkään! tuntuu niin kamalalta, että en voi kuin itkeä=(

Ei varmaan ole muita vaihtoehtoja kuin raskauden loppuun vieminen, jos on jo noin pitkällä (ilmeisesti lähemmäs 20 viikkoa?). En voi käsittää tuota vihaa vauvaa kohtaan, niin tunteetonta.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Voisitko vaikka sopia sisaresi kanssa, että hän luovuttaa lapsen sinulle kun se syntyy. Ja ottaisit hänet omaan kotiisi raskausajaksi ja kustantaisit hänelle ylläpidon ja kaikki muut kulut raskausajan jos hän olisi juomatta raskausajan?

Minusta tuo on aika paljon pyydetty. Itse en pystyisi elättämään ylimääräistä ihmistä taloudessani, vaikka haluaisin. Ja joka tapauksessa, alkoholisti (turha edes väittää vastaan, kyllä siskosi on alkoholisti) juo jos siltä tuntuu. Se viina on heidän Jumala.

Niin tiedän että se on aika paljon pyydetty... mutta tuntuu että itse tekisin kaikkeni syntymättömän lapsen puolesta kun jo noin isoksi päässyt että potkii...

Juu, ikävä kyllä se vaan menee niin, että sinä et siihen asiaan paljoa pystyisi vaikuttamaan. :/

AP:na ottaisin kyllä yhteyttä lastensuojeluun, se on ehkä ainoa asia jonka pystyt tekemään tuon syntymättömän pienokaisen hyväksi :'(

Raskauden keskeytyksenhän saa aika myöhään... mielestäni ihan viikkoon 18 saakka ja sitten senkin jälkeen jos todetaan että vauva vaikeasti vammainen. Mutta varmaankin alkaa jo viikkoja olla tuo 18 ja enemmänkin jos kovasti potkii.

niin, alkoholisti tosiaan on.. vaikka ei tietenkään omasta mielestään.. eipä minullakaan taloudellisesti olisi varaa ottaa, mutta jos se olisi keino pelastaa vauva, niin ottaisin siitä huolimatta! voidaanko hänelle tosiaan vielä tuossa vaiheessa tehdä aborttia? toisaalta kun ajattelee, minkälaista vahinkoa vauva on jo tähän mennessä kärsinyt.. kun se vaan ryyppää ja joskus vetää jotain lääkkeitäkin..

luitko tuon linkin minkä laitoin..
jos vauva saataisiin pysymään masussa ja otettaisiin huostaan..
teknisesti ottaen kertomasi perusteella siihen olisi perusteita..
ei sitä ainakaan ilman erikoislausuntoa tehä ja tuskin tossa tapauksessa tehtäiskään

Alkuperäinen kirjoittaja Voi:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja sanoi, että vituttaa kun tuo vauvakin potkii, ja aina lyö kovaa mahaan kun se liikkuu...

:'(

Voisko syntymättömän lapsen kaltoinkohtelusta tehdä lastensuojeluilmoituksen?

Mää varmaan tuossa tilanteessa tosiaan soittaisin sinne sossulaan.
niin minäkin..
ottaisivat lapsen heti synnyttyään pois
:'( lapselle parempi varmasti!

mutta entä jos se synnyttäisikin sen, ja se otettaisiin pois, niin enhän minä sitä vauvaa enää näkisi.. ja kuitenkin hänen tätinsä olisin=(

voithan tietty adoptiota hakee..tai jotain..kysyä ainaskin sossusta neuvoa.
parempi se kuitenkin jossain muualla olisi vaikket sinä sitä itse näkisikään ?

niin, alkoholisti tosiaan on.. vaikka ei tietenkään omasta mielestään.. eipä minullakaan taloudellisesti olisi varaa ottaa, mutta jos se olisi keino pelastaa vauva, niin ottaisin siitä huolimatta! voidaanko hänelle tosiaan vielä tuossa vaiheessa tehdä aborttia? toisaalta kun ajattelee, minkälaista vahinkoa vauva on jo tähän mennessä kärsinyt.. kun se vaan ryyppää ja joskus vetää jotain lääkkeitäkin..

Niin ja mitä vahinkoa tulee jos loppuun asti olisi masussa.Tuskin ryyppääminen loppuisi.

Adoption saat, jos sisaresi antaa sinulle siihen luvan. Minun yksi sukulainen otti ystävänsä vauvan omakseen adoptoimalla, kun se ois muuten tehnyt abortin, mutta lupasi sen sille minun sukulaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mutta entä jos se synnyttäisikin sen, ja se otettaisiin pois, niin enhän minä sitä vauvaa enää näkisi.. ja kuitenkin hänen tätinsä olisin=(

joo, mutta eikös adobtiossa ole aika kovat vaatimukset.. ja minä niitä tuskin täytän, kun avoliitossa asun.. ja eikös vaatimuksena ole, että pitää olla useampi vuosi naimisissa?

Jos sisaresi synnyttää lapsen ja päättää antaa lapsen adoptioon, et varmaan lasta näkisi. Adoptiossa on 8 viikon harkinta-aika äidillä, ennen kuin vauva pääsee omaan perheeseensä. Mutta jos lapsi päätyisi sijaisperheeseen, yhteydet biologisiin sukulaisiin säilytetään. Voi kun saisit puhutta sisarellesi järkeä päähän, että ottaisi yhteyttä itse sosiaalivirastoon tai Pelaan ja keskustelisi adoption tai sijoutuksen mahdollisuudesta. Moni perhe ottaisi vauvan riemusta kiljuen omakseen, kotimaan adoptioissa on tällä hetkellä jopa 5 vuoden jonot.

Ja tiedän yhden tuttujen sijaislapsen, jonka äiti on alkoholisti ja lapsi on ihan normaalin näköinen, mutta hänellä on oppimishäiriö. Hän ei ole vammainen, eikä heikkolahjainen. Vähän pienen kokoinen on tosin.

Keskeytyksen voi saada 24rv asti, jos on syytä olettaa, että lapsi olisi sairas.Ennen 20rv täyttymistä voi keskeytyksen saada muustakin painavasta syystä, terv.huollon oikeusturvakeskuksen luvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja sanoi, että vituttaa kun tuo vauvakin potkii, ja aina lyö kovaa mahaan kun se liikkuu...

:'(

Tuli mieleen, että hän ei varmasti pysty omaa mahaansa niin lyömään, että pahoinpitelee vauvaa..? Sikiöllä on kohdussa hyvä suoja. Ensimmäisenä hän satuttaa itseään sillä jos ketä, eikä varmaan kukaan ala itseään hakkaamaan ihan tosissaan. Mutta, silti tosi inhottavaa, tuo viha. :(

joo, mutta eikös adobtiossa ole aika kovat vaatimukset.. ja minä niitä tuskin täytän, kun avoliitossa asun.. ja eikös vaatimuksena ole, että pitää olla useampi vuosi naimisissa?

Periaatteessahan adoptiovanhemmilta vaaditaan 25 vuoden ikä molemmilta sekä avioliitto. Myös adoptioneuvonta tulee käydä läpi. En ole kuullut tuollaisesta PahaSilmän kertomasta esimerkistä, että vauvan voisi antaa kelle haluaa, käsittääkseni sosiaaliviranomaiset päättävät aina, minne lapsi sijoitetaan, mutta biologisen äidin toiveita kyllä kuullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptioäiti:

Periaatteessahan adoptiovanhemmilta vaaditaan 25 vuoden ikä molemmilta sekä avioliitto. Myös adoptioneuvonta tulee käydä läpi. En ole kuullut tuollaisesta PahaSilmän kertomasta esimerkistä, että vauvan voisi antaa kelle haluaa, käsittääkseni sosiaaliviranomaiset päättävät aina, minne lapsi sijoitetaan, mutta biologisen äidin toiveita kyllä kuullaan.

tuskimpa tommosessa tapauksessa bio äidin juttuja kuunnellaan. Mutta ainaskin vanhempien lasten kohdalla lapsi voidaan sijoittaa(kuten sijaisperhe)bio sukulaisten hoiviin. Oisko tämmöinen mahdollista? kenties..
tai sitten ei..koska pienestä kyse joka ei tunne/tiedä sukulaisiaan

Niin ja vielä, avoliitossa ei voi adoptoida, mutta yksinään kyllä. En tosin tiedä, onnistuuko yksinadoptio kotimaassa... Soita ihmeessä Pelalle ja kysy neuvoja, ne on siellä sitä varten! Pela siis hoitaa kotimaan adoptioita.