Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti myös:Hyvä jos soitit neuvolaan, mutta oikeampi osoite olla yhteydessä on sosiaalitoimi ja siellä lastensuojelu mielestäni. Minusta tässä vaiheessa on turha miettiä sitä voisiko aloittaja itse adoption kautta tulla lapsen huoltajaksi. Oleellisempaa on huolehtia, että idioottisiskosta, joka on lapsen bioäiti, ei tule lapselle kasvattajaa.
Itse ilmoittaisin lastensuojeluun. Jos sieltä ei heru konkreettista apua tässä vaiheessa (raskauden edetessä) niin seuraisin tilannetta ja jos lapsi saa syntyä niin kantelisin heti siinä vaiheessa bioäitinsä huonosta hoidosta lastensuojeluun (eikös silloin sieltä ole jo pakkokin toimia viimeistään?). Enkä siinä vaiheessa todellakaan jäisi odottamaan josko siskon äidin vaistot heräisivät jos loppuraskaus jatkuu samoissa merkeissä kuin nykymeno. Ihannetilanteessa siskosi tietysti synnyttäisi lapsen ja antaisi tämän adoptioon, jolloin lapsi saisi rakastavan kodin. Tiedätkö lapsen isän - voiko sitä kautta tehdä asialle mitään hyvää tässä vaiheessa?
Et saa kääntää selkääsi vauvalle vaan sinun pitää toimia. Siskosi ei ole nyt se jolle sinun ensisijaisesti pitää olla lojaali ja viime kädessä teet siskollesikin palveluksen toimimalla lapsensa parhaaksi, vaikka hän ei itse sitä koskaan niin näkisikään.
Näinpä juuri. Nyt ei hissuttelut auta, nyt on kyse muustakin kuin siskostasi,joten lopeta siltä kyseleminen, koska sieltä ei kerran mitään järkevää vastausta tule. Ei taida tossa enää ne puhumiset auttaa ja vaaditaan tekoja.