niin vaikea ja surullinen tilanne=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joku täällä väitti, ettei ketään voi pakottaa synnyttämään, mutta jos raskaus on jatkunut yli sen 13 raskausviikon, niin ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin synnyttää se.
Sitä ei enää kaavita ulos tuossa vaiheessa.
Eli ihan miten vain tämä sisko tekeekin, niin synnyttämään hän sen sikiön joutuu.

Mutta minusta tämä yksinkertaisesti haiskahtaa kokonaan.

Kuinka pitkällä tarkalleen sisko on?
maha näkyy ja vauva potkii? oletko itse nähnyt, että maha näkyy, kun kerran asutte 200km päässä siskoskostasi?

Tuntuuko vauvan potkut päällepäin?
onko ollut tästä mitään puhetta?
Sillä vauvan liikkeet voi tuntea joku jo viikolla 14 ja joillakin se mahakin näkyy samoilla viikoilla.
Nyt siis arvuutellaan, että onko sisko rv 14-40

ei tässä nyt muuta =)

en tiedä tarkalleen kuinka pitkällä on. mahaa kokeilin, ja on selvästi kasvanut, ja semmonen kova, että siis tosiaan on raskaana. ja kyllä olen siis häntä nähnyt, kun aika usein käydään siellä päin.. ei se suostu enempää nyt puhumaan... mutta yritän taas huomenna josko olis rauhoittunut..

no jos mä soitan vaikka ekana neuvolaan ja kysyn sieltä ohjeita.. yritin tossa netistä ettiä jotain, miten tässä tilanteessa toimitaan, mutta en löytänyt.. kun ei tämä ole mullekaan helppo asia puuttua "aikuisen" ihmisen elämään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no jos mä soitan vaikka ekana neuvolaan ja kysyn sieltä ohjeita.. yritin tossa netistä ettiä jotain, miten tässä tilanteessa toimitaan, mutta en löytänyt.. kun ei tämä ole mullekaan helppo asia puuttua "aikuisen" ihmisen elämään..

mutta ajattelepa että teet vaan palveluksen sille pienellä vauvan alulle, se on täysin viaton eikä sen kuuluis kestää tollasta kohtelua!

Neuvola tai paikkakunnan sosiaalitoimi, ota yhteyttä. NYT.

Lapsi voidaan huostaanottaa heti laitokselta ja tässä on käymässä juuri niin... Lapsi voi syntyessään olla hyvinkin vammainen, jos edes selviää hengissä :o

Kun lapsi sijoitetaan, niin yhteys biosukuun säilyy. Harvoin kuitenkaan sijoitetaan sukulaiselle, sillä siinä on ongelmansa mm, se että onhan sillä lapsella isäkin omine oikeuksineen.

Sijaisvanhemmille maksetaan hoitopalkkiota ja kulukorvausta, terveellä lapsella lienee käteen jää n. 20 e/pv. Mutta harvoin sijoitukseen päätyneet lapset ovat täysin terveitä, kun takana on kuitenkin laiminlyöntejä urakalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Niin, väistämättä välillä käy mielessä että miksi luoja suo lapsia sellaisille, jotka lapsia eivät"tarvitse", ja sitten taas ne jotka lasta todella kaipaavat eivät lasta saa jostain syystä.

tää tuli mullekkin mieleen ensimmäisenä.toiset yrittävät enemmän tai vähemmän ja toiset sitten tehtailevat abortteja.
kyse on kuitenkin pelkästä piittaamattomuudesta.
kenellekkään ei sais pahaa toivoa mutta toivottavasti tää ihminen sitten joskus kun haluaa lapsia,ei niitä saa |O

no niin, soitin sinne nauvolaan... muuten ihan asiallinen täti oli, mutta sanoi, etten minä oikein voi asialle tehdä mitään.. että pitäisi vaan yrittää puhua ja taivutella käymään lääkärissä, josta sais sitten tarvittaessa myös psykiatrista tukea ym. mutta paha vaan että tunen kyllä siskoni, ja jos hän on päättänyt päästä lapsesta eroon, niin tekee sen kyllä.. viimeksi kun oltiin siellä käymäsä niin ntarjouduin viemään hänet lääkäriin ja olemaan hänen kanssaan siellä, mutta ei voinut lähteä kun oli bileet illalla... että siitä jo voitte päätellä millainen tapaus kyseessä...

sitä ajattelin itsekin, että tuolla menollahan se vauva voi hyvinkin syntyä paljon etuajassa... toivon vain, että viikkoja olisi sitten riittävästi, jotta vauva selviäisi ja saisi itselleen apua ja rakastavan perheen, vaikka se sitten en olisikaan minä=(

äiti tietää.. mutta vain sen että hän on raskaana ja aikoo tehdä abortin.. ja en haluaisi äitiä vaivata todellakaan tällä asialla.. koska hänen isänsä kuoli pari päivää sitten ja nyt hänen siskonsa poika makaa teholla toissapäiväisen moottoripyöräonnettomuuden takia. ja äidillä on muutenkin niin rankkaa nyt että en todellakaan halua häntä tähän tämän enempää sotkea.. isästämme taas ei ole tietoa missä on..

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Inhottava tyyppi tuo sisaresi. Mä oon aina ajatellut, että vaikka mikä tulisi, mä rakastan mun veljeä ja siskoa. Mutta tuollaista en oo huomannut ottaa lukuun. En voisi rakastaa sisarenani tuollaista ihmistä. Minusta hänet pitäisi tappaa. Anteeksi, en voi mitään sille, että tunnen tällä tavoin.

Olet tosi urhea, jos jaksat rakastaa siskoasi ja auttaa häntä. Minä syöttäisin sieniä.

Hyvä ja ytimekäs mielipide jota on helppo mukailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa provolta tms., sori mut tulee se fiilis kun kaikki tuntuu olevan niin hankalaa jne. ädille ei voi puhuu kun plaa plaa, isä on jossain...

joo, sinun maailmasi on luultavasti niin ruusunpunainen, että et voi kuvitellakaan että muilla ei asiat ole yhtä hyvin.. onko sitten kaikki jutut mitä lehdissäkin lukee provoja???!!!!!!! eihän tuo ole mitään verrattuna siihen mitä lehdistä saa lukea miten vanhemmat raiskaa omia lapsiaan ym. joo, provojahan ne...

Alkuperäinen kirjoittaja mieti vähän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa provolta tms., sori mut tulee se fiilis kun kaikki tuntuu olevan niin hankalaa jne. ädille ei voi puhuu kun plaa plaa, isä on jossain...

joo, sinun maailmasi on luultavasti niin ruusunpunainen, että et voi kuvitellakaan että muilla ei asiat ole yhtä hyvin.. onko sitten kaikki jutut mitä lehdissäkin lukee provoja???!!!!!!! eihän tuo ole mitään verrattuna siihen mitä lehdistä saa lukea miten vanhemmat raiskaa omia lapsiaan ym. joo, provojahan ne...

mä vaan heitin ilmaan et KUULOSTAIS vähän siltä, kun tuo tilanne kieltämättä vaikuttais olevan niin "uskomattoman" solmussa. arvasin et joku suuttuu kommentistani, voihan toki olla et tilanne on todellisuudessa just tuollainen mitä ap kuvaili.. joidenkin vanhempien raiskaukset ja mun elämänkokemus ei varmaan liity nyt tähän olennaiseen. kaivahan se hernepelto sieltä nenästä äläkä karsi heti kimppuun, kun joku vain ilmaisee oman mielipiteen.

Hyvä jos soitit neuvolaan, mutta oikeampi osoite olla yhteydessä on sosiaalitoimi ja siellä lastensuojelu mielestäni. Minusta tässä vaiheessa on turha miettiä sitä voisiko aloittaja itse adoption kautta tulla lapsen huoltajaksi. Oleellisempaa on huolehtia, että idioottisiskosta, joka on lapsen bioäiti, ei tule lapselle kasvattajaa.
Itse ilmoittaisin lastensuojeluun. Jos sieltä ei heru konkreettista apua tässä vaiheessa (raskauden edetessä) niin seuraisin tilannetta ja jos lapsi saa syntyä niin kantelisin heti siinä vaiheessa bioäitinsä huonosta hoidosta lastensuojeluun (eikös silloin sieltä ole jo pakkokin toimia viimeistään?). Enkä siinä vaiheessa todellakaan jäisi odottamaan josko siskon äidin vaistot heräisivät jos loppuraskaus jatkuu samoissa merkeissä kuin nykymeno. Ihannetilanteessa siskosi tietysti synnyttäisi lapsen ja antaisi tämän adoptioon, jolloin lapsi saisi rakastavan kodin. Tiedätkö lapsen isän - voiko sitä kautta tehdä asialle mitään hyvää tässä vaiheessa?
Et saa kääntää selkääsi vauvalle vaan sinun pitää toimia. Siskosi ei ole nyt se jolle sinun ensisijaisesti pitää olla lojaali ja viime kädessä teet siskollesikin palveluksen toimimalla lapsensa parhaaksi, vaikka hän ei itse sitä koskaan niin näkisikään.

Toi hymiö on kirjoituksessani käsittämättömästi ilmestynyt ja mauton. Ihan tarkoitukseton todellakin (oli joku sulkumerkki tarkoitus olla). Asiahan on vakava oli provo tai ei.