Niin ärsyttävää! (Synttärikutsuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

olava

Aktiivinen jäsen
09.03.2006
4 750
1
36
Tultiin kaupasta isännän ja kuopuksen kanssa ja samalla oven avauksella neiti 10v tuli kotiin ja sanoi, että sai kutsun kaverin 10v synttäreille jotka on tänään kuudelta :headwall:
No en tosiaankaan lähde kaupoille uudestaan yhden lahjan takia, varsinkin kun lähimpään saleenkin on melkein 15 kilsaa, saati sitten kunnon kauppaan mistä sais lahjoja. Nyt sitten pähkäillään, että mitä ihmettä me sille keksittäis. Kaiken lisäks sankari on poika ja meillä on kaks tyttöä niin ei meilläkään ole mitään poikien juttuja, käteistä ei ole kun maksetaan aina kortilla.
MIKSEI niitä kutsuja voi antaa aikasemmin? Varsinkin kun kaikki tietää että täälä on kauppoihin matkaa useita kilsoja kun samalla kylällä asutaan. kerpele, ärsyttävää :headwall: |O

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Sanot, että lahja tulee perässä näin myöhäisen ilmotuksen vuoksi.

Ei kai siinä muukaan auta. Ärsyttää vaan niin vietävästi kun ei osata yhtään ajatella. Kaiken lisäks, pojan isä soitti tänään ennenku mentii kauppaan eikä voinu siinä sit mainita vaikka sanoin, että ollaan just kauppaan menossa :headwall:

Mä en välttämättä päästäisi kutsuille. Ei voi odottaa että järjestyy kuljetukset,lahjat etc. jos noin lyhyellä varoitusajalla annetaan se kutsu. Voin taata että muistaa seuraavalla keralla antaa heti sen kutsun kun sen saa.

No kun meillä ei ole kotona käteistä yhtään ja sinne automaatille on myös sen 15 kilsaa. Tunnen pojan hyvin ja hän ei syö mitään pullia/keksejä ollenkaan :S

Tiedän että tytön repussa kutsu ei ole seilannut, kun katson sinne päivittäin katsoessani reissuvihkoa onko siihen tullut mitään uutta. Neiti myös hyvin tunnollisesti kertoo nämä asiat aina itsekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cupcake Housewife:
Mä en välttämättä päästäisi kutsuille. Ei voi odottaa että järjestyy kuljetukset,lahjat etc. jos noin lyhyellä varoitusajalla annetaan se kutsu. Voin taata että muistaa seuraavalla keralla antaa heti sen kutsun kun sen saa.

No synttäreille meno ei ole ongelma kun asuu tuossa saman kadun varrella about 500m päässä

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
No kun meillä ei ole kotona käteistä yhtään ja sinne automaatille on myös sen 15 kilsaa. Tunnen pojan hyvin ja hän ei syö mitään pullia/keksejä ollenkaan :S

Tiedän että tytön repussa kutsu ei ole seilannut, kun katson sinne päivittäin katsoessani reissuvihkoa onko siihen tullut mitään uutta. Neiti myös hyvin tunnollisesti kertoo nämä asiat aina itsekkin.

No sit vaan viet tytön synttäreille ja viette kortin ja onnittelette ja sanot että lahjan saat ensi viikolla. Ja sanoisin myös että olisi lahjakin jos kutsuista olisi tullut tietoa etukäteen.

Jollain se on vaikeaa. Ei jaksa kuskata, eikä esim kymppiä viitsi laittaa kuoreen.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Jollain se on vaikeaa. Ei jaksa kuskata, eikä esim kymppiä viitsi laittaa kuoreen.

Siis ei siinä mitään mutta ainakin mun pikkuveljellä oli ongelma se että ne laput hävisi aina farkun takataskuihin ja lopulta äitini tähän kyllästyneenä ilmoitti yksi kerta että nyt on semmonen homma että et mee kun tää ilmoitus tuli niin myöhään. Rupesi muuten kutsut ja laput tulemaan ajoissa :D

Jos ny tarkotit mua tällä kommentilla ni pointti on se, että tyttö pääsee kävelle synttäreille, laittasin kympin kuoreen tai vaikka kaks JOS sitä käteistä kotona olis, mutta kun EI ole! Me ollaan tämän viikon kauppareissu tehty (käydään kerran viikossa) tänään, joten ei kuulu periaatteisiin yhden ainoan asian takia ajella yhteensä reilua 30 kilsaa, vain sen takia kun joku ei viitsi kutsua ajoissa laittaa!!!!

Edelleenkin se rahalahja on siitä kiinni, että kotosalla ei ole käteistä ja pankkarille on yhtä pitkä matka kun kauppaan lahjaa ostamaan.

Se on kaupunkilaisten vaikee käsittää, ettei täällä maalla mene bussi joka oven edestä 10min välein ja pankkaria ole joka kadunkulmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Edelleenkin se rahalahja on siitä kiinni, että kotosalla ei ole käteistä ja pankkarille on yhtä pitkä matka kun kauppaan lahjaa ostamaan.

Se on kaupunkilaisten vaikee käsittää, ettei täällä maalla mene bussi joka oven edestä 10min välein ja pankkaria ole joka kadunkulmassa.

KIITOS kun joku osaa lukea ja ymmärtää lukemansa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Väsäätte äkkiä jonkun lahjakortin, mutta mikä siinä olisi idea? Viette leffaan myöhemmin sovittuna päivänä?

Muuten loistava idea, mut lähimpään leffateatteriin on semmonen reilu 50 kilsaa :D maalla elämisen huonoja puolia. Mulla ei aivot ny nakuta yhtään... kyl me laitetaan vaan kortti ja sanotaan et lahja tulee ens viikolla :D

KIITOS kun joku osaa lukea ja ymmärtää lukemansa :flower:

:) Samassa veneessä kun ollaan. Meillä tosin kauppamatkaa ei ole kuin muutama kilsa tuohon kylälle, jossa on peruspalvelut (kauppa, pankki, posti apteekki, terveysasema), mut isompaan kauppaan pitää mennä lähimpään kaupunkiin 22km päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Väsäätte äkkiä jonkun lahjakortin, mutta mikä siinä olisi idea? Viette leffaan myöhemmin sovittuna päivänä?

Muuten loistava idea, mut lähimpään leffateatteriin on semmonen reilu 50 kilsaa :D maalla elämisen huonoja puolia. Mulla ei aivot ny nakuta yhtään... kyl me laitetaan vaan kortti ja sanotaan et lahja tulee ens viikolla :D

Mutta sitä mahtavampi lahja se olisi :saint: Nimimerkillä itselläkin lapsena leffamatka 50 km :wave:

Miten tosimielellä toi kutsu on esitetty? Oliko lapsellesi siis annettu tänään kutsukortti kouraan iltaa varten, vai oliko tää synttärisankari ehkä ohimennen pihalla tokaissut "hei mulla on synttärit tänään, tuu sinäkin". Lapsethan ei ihan aina tajua, ettei jokaista vastaantulijaa ole tarkoitus kutsua kemuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Miten tosimielellä toi kutsu on esitetty? Oliko lapsellesi siis annettu tänään kutsukortti kouraan iltaa varten, vai oliko tää synttärisankari ehkä ohimennen pihalla tokaissut "hei mulla on synttärit tänään, tuu sinäkin". Lapsethan ei ihan aina tajua, ettei jokaista vastaantulijaa ole tarkoitus kutsua kemuihin.

Pojan isä oli itse sanonut asiasta eli esitti kutsun tytölle samalla kun haki poikansa koulusta. Tässä nyt taas enää tiedä mistään mitään! Pojan setä taas sanoi eilen oikeen isoon ääneen ettei mein tyttöä ole kutsuttu... :headwall: mennään nyt porukalla käymään ja moikkaan naapureita ja kysyn miten asia on, ilmoitan samalla, jotta lahja tulee ensi viikolla perästä!

Mutta näin maalaisena.. eihän 15km ole matka eikä mikään!!!