Neuvokaa asiasta tietävät, liittyy armeijaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimo"

Vieras
Eli, mies kävi armeijan vuonna 2010, ja haluaisi armeijaan töihin. Miten tänä onnistuu? Onko erilaisia vaihtoehtoja mitä kautta pääsee ja miten ylentyä siellä? :) kiitos!

No jos sotilasuralle haluaa niin hakupaperit maanpuolustuskorkeakouluun Helsinkiin. Siitä sitten luutnanttina töihin johonkin varuskuntaan varusmieskouluttajaksi ja myöhemmin sitten voi saada ylennyksiä.

Niin ja lisäyksenä vielä että maanpuolustuskorkeakouluun on 26 vuoden yläikäraja opintojen alkaessa. Siviiliammattejahan armeijassa on myös paljon, niihin voi hakea ilman sotilaskoulutusta.

Kannattaa ostaa jotkut maastohousut ja takki. Oma pyssy olisi hyvä olla. Mukavat säänkestävät kengät myös. Eikä pidä pelätä toisen miehen kosketusta tai imemistä.

No ensimmäinen ehto vissiin on se, että ryhdistäytyy ja ottaa ihan itse asioista selvän. Ei armeijassa katsota hyvällä sellaisia, joiden vaimot toimii miehillensä äiteinä ja huoltajina. Aika huvittavaa, että mies haluaa armeijaan töihin ja vaimo sitten kyselee mammapalstalta mitä pitäisi tehdä...

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
[QUOTE="Vaimo";28691641]Eli, mies kävi armeijan vuonna 2010, ja haluaisi armeijaan töihin. Miten tänä onnistuu? Onko erilaisia vaihtoehtoja mitä kautta pääsee ja miten ylentyä siellä? :) kiitos![/QUOTE]
Tuoltakin näkee vapaita paikkoja
Avoimet virat/teht

No ensimmäinen ehto vissiin on se, että ryhdistäytyy ja ottaa ihan itse asioista selvän. Ei armeijassa katsota hyvällä sellaisia, joiden vaimot toimii miehillensä äiteinä ja huoltajina. Aika huvittavaa, että mies haluaa armeijaan töihin ja vaimo sitten kyselee mammapalstalta mitä pitäisi tehdä...

No huhuh! Mies ei tiedä että kysyin, kyselin vain omaksi tiedokseni. Anteeksi jos kovasti häiritsi sinun iltaasi.

Tuskin miehestäsi on armeijan hommiin, jos sinun täytyy tällaiselta palstalta kysellä neuvoja. Armeija on pääosin miesten juttu ja siellä täytyy olla johtajuutta ja toimintakykyä, joka teidän perheessä ilmeisesti on sinulle delegoitu.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
[QUOTE="vieras";28692888]Tuskin miehestäsi on armeijan hommiin, jos sinun täytyy tällaiselta palstalta kysellä neuvoja. Armeija on pääosin miesten juttu ja siellä täytyy olla johtajuutta ja toimintakykyä, joka teidän perheessä ilmeisesti on sinulle delegoitu.[/QUOTE]

älähän nyt, voishan aapeen ukko pyrkiä vaikka varuskunnan ruokalaan kokiksi

Eiks ne yleensä jää sinne töihin? Mulla ainakin kavereista jotkut on vaan jumahtanu sinne kasarmille vuosikausiksi. Ei ne oo sieltä siis palvelusajan jälkeen pois tulleet, vaan suoraan jääneet.

Joo, jumahtaneet vaan sinne. Vähän koominen toi mun viesti, mutta ehkä siitä nyt ymmärsi, mitä ajoin takaa. :D

Eli ei kai sinne armeijaan vuosien jälkeen vaan soitella, et voinko tulla takas sinne. :D
Tai emmä tiiä. En jotenkin usko, että se sinne yhtäkkiä vaan voi "mennä töihin".
Silleen, et "mäpäs haluankin armeijaan töihin" ja sit vaimo hommaa duunit kaksplussalta.

Joo, jumahtaneet vaan sinne. Vähän koominen toi mun viesti, mutta ehkä siitä nyt ymmärsi, mitä ajoin takaa. :D

Eli ei kai sinne armeijaan vuosien jälkeen vaan soitella, et voinko tulla takas sinne. :D
Tai emmä tiiä. En jotenkin usko, että se sinne yhtäkkiä vaan voi "mennä töihin".
Silleen, et "mäpäs haluankin armeijaan töihin" ja sit vaimo hommaa duunit kaksplussalta.

toki armeijaan voi mennä jälestä töihin jos on sopiva koulutus siihen tehtävään mitä hakee

Yhtään sotilasta ei ole irtisanottu eikä sellaista ole näköpiirissäkään. Eli hakemus sisään Maanpuolustuskorkeakouluun, sitten pääsykokeisiin jne.

Toinen vaihtoehto pyrkiä aliupseeriksi, ensin ns. kesäkessuksi varuskuntaan ja sitten käydä kursseja ja toivoa että vakinaistetaan.

Yhteistyössä