Te kaikki ulkomailla asustavat palstalaiset! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taalla Singaporessa ollaan oltu nyt reilu 2vk. Olen tallainen puolisopestilainen. Kaikki on ihan uuden opettelua viela, mm.mista loytaa lansimaisia ruokatavaroita,siis muualtakin kuin Carrefourista. Kaikki toimii todella hyvin . IHmiset eivat ole vakuuttaneet viela kovinkaan paljon, niin kiinalainen ilmio

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Taalla Singaporessa ollaan oltu nyt reilu 2vk. Olen tallainen puolisopestilainen. Kaikki on ihan uuden opettelua viela, mm.mista loytaa lansimaisia ruokatavaroita,siis muualtakin kuin Carrefourista. Kaikki toimii todella hyvin . IHmiset eivat ole vakuuttaneet viela kovinkaan paljon, niin kiinalainen ilmio

Ikeasta saa näkkäriä ja Maraboun suklaata ja korppuja ja karkkipusseja. Ikea löytyy Tampineksesta (onkohan jo avattu?) ja metron länsilinkistä. Lisäksi Sisusta osataan kertoa tarkemmin, mutta joku tuo nimittäin maahan olikohan Fizzin siirediä, mutta sitä myydään vain erään kerrostalokompleksin omassa kaupassa.

Taalla uusi palstalla kavija.Olen asunut usassa nyt 13vuotta.alun alkaen lahdin tanne viettamaan vapaavuotta,olin juuri saanut lakin paahan ja halusin kauas jonnekkin "muihin maisemiin" ja paadyin Oregoniin auPairiksi.perheeni oli liikkuvaista porukkaa ja asuimme osan vkosta nykissa. minulla oli myös omaa aikaa ja kerran eraalla "omalla ajalla" tapasin kanadalaisen pojan johon ihastuin.tapailimme aikamme ja kun kotiin lähdön aika koitti ,halusin unohtaa hanet.mutta kuinkas kavi -hanpa tuli suomeen talvella ja "vei minut mennessaan" ja siita asti tama tytto on ollut taalla usassa.kotimme on nykyisin nykin esikaupunkialueella,ok-talo alueella.en osaa verrata enka halua varrata suomea ja amerikkaa ,koska minulle silla ei ole suurta merkitysta,mutta viihdyn hyvin usassa ja kaikkien vuosien jalkeenkin tykkaan taalla asua. en kaipaa suomesta kuin sukua ja joitakin ystavia,joita toki tapaan useamman kerran vuodessa.ja koska saman "pojan" kanssa elama taalla mennyt on pitkalti kaikki sos,suhteet muodostunut hanen kauttaan ja nykyisin myös lasten. suurin muutos kai ollut se etta synnyin ja vartuin espoon lahiossa,kerrostalossa ja taalla asun isossa kaupungissa omakotitalossa, eli taloudellinen puoli,mieheni suvun/tyon takia on varmaan suurin ero suomeen,ei niin kaan itse maa tai kansalaisuus.

Me ollaan asuttu Enkuissa 5 vuotta. Alunperin lahdettiin ihan katsastamaan paikkaa, ja silla reissulla ollaan vielakin.

Me ollaan viihdytty ihan hyvin, alunperin siihen viihtymiseen vaikutti lapsiystavallisempi, monikultturisempi asenne ja elamantapa. Nuo olen kokenut suurimmiksi eroiksi verrattuna Suomeen.

Tulevaisuudesta en tieda, nailla nakymin mitaan hinkuja ei ole palata takaisin Suomeen, nyt koti on taalla, mutta tavoitteena tulevaisuudessa saattaa olla miehen kotimaa. Tieda hanta sitten.

Nyt on kiire vastailla enempaa, myohemmin ehka lisaa, jos kiinnostaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska (pikaisena):
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:

Ikeasta saa näkkäriä ja Maraboun suklaata ja korppuja ja karkkipusseja. Ikea löytyy Tampineksesta (onkohan jo avattu?) ja metron länsilinkistä. Lisäksi Sisusta osataan kertoa tarkemmin, mutta joku tuo nimittäin maahan olikohan Fizzin siirediä, mutta sitä myydään vain erään kerrostalokompleksin omassa kaupassa.

Juu taalla on 2 Ikeaa, piti siella jo vahan taydennysta kayda hakemassa. Arlan juustot pahus vaan olivat loppuneet, taalla kun tuota hyvaa juustoa ei tahdo saada mistaan. Copperbergin siideria myytiin Ikeassa ja hinta ihan sama kuin Suomessa

Yhteistyössä