neuvoja miten rahat riittäisivät 26 päivään asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Rahaa tilillä siis noin 95 euroa ja sanotaanko suoraan että en osaa käyttää sitä ja siksi täällä neuvoa kyselen että mitenkä saisin ton rahan riittään tohon 26 päivään asti ilman että tarvisi lainata mistään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rahaa tilillä siis noin 95 euroa ja sanotaanko suoraan että en osaa käyttää sitä ja siksi täällä neuvoa kyselen että mitenkä saisin ton rahan riittään tohon 26 päivään asti ilman että tarvisi lainata mistään?

ensi viikolla tarvis elää vain kaksi ja sit tulee kotiin taas toi 16v jolloin meit on 3 ja toi murrosikäinen on kova syömään.

Niin ja siirryin itse polttaan sätkiä kun ei ol varaa ostaa tavallista tupakkaa. Siskolta ja niiltä varmaan sit saan tota nikotiini purkkaa kun ovat jostain saaneet isoja määriä niitä jos semmonen tilanne tulee. Kun ajattelin että noi rahat on pakko riittää ku kerran lainaa ni siihen kierteeseen jää ja siitä yritän päästä nyt irti.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
joo siis 95? jaettuna 15 pv:llä tekee noin 6,30? päivää kohti, eipä sillä paljon saa..mulla riittäis ehkä kolmelle päivälle tuo summa.

niin oon aatellu tehdä semmoista ruokaa että riittäisi useammalle päivälle!

joo siis 95? jaettuna 15 pv:llä tekee noin 6,30? päivää kohti, eipä sillä paljon saa..mulla riittäis ehkä kolmelle päivälle tuo summa.

vai tarkotatko että sul riittää toi 95 e kolmelle päivälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Pitääkö sun ostaa jotain muuta kui nruokaa?

tavallaan ei pitäis jos lopettaisin tupakan polton mut oon siirtynyt sätkävehkeisiin ja mahdollisesti saisin siskolta nikotiinipurukumia jos ei ois rahaa ostaa sätkävehkeitä mut lähinnä tärkeintä on et saa jokapäivä ruokaa ja lähinnä kaipaan neuvoja miten valitsen noi ruuat et onko kellään apuja? Itse aattelin mennä huomenna ostaan 20 eurolla pakasteeseen lihaa/kanaa /makkaraa mistä saa sit tehtyä ruokaa. Et tarvii siihen sit riisiä/perunaa tai makaroni.

Kannattaa tosiaan tehdä isoja satseja ruokaa, vaikka lihamakaronilaatikkoa ja jotain keittoa. Ovat halpoja ja tuota laatikkoa ainakin voi pakastaa.
Samaten joku kiusaushässäkkä, peruna ei paljoa maksa ja kiusauksen voi tehdä vähän laihemmaksi eli pienellä liha/ kalamäärällä.

Jos pääset leipomonmyymälään niin osta joku iso, edullinen leipäsäkki josta piisaa pakkaseen. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen jolla pystyisi säästämään.

tavallaan ei pitäis jos lopettaisin tupakan polton mut oon siirtynyt sätkävehkeisiin ja mahdollisesti saisin siskolta nikotiinipurukumia jos ei ois rahaa ostaa sätkävehkeitä mut lähinnä tärkeintä on et saa jokapäivä ruokaa ja lähinnä kaipaan neuvoja miten valitsen noi ruuat et onko kellään apuja? Itse aattelin mennä huomenna ostaan 20 eurolla pakasteeseen lihaa/kanaa /makkaraa mistä saa sit tehtyä ruokaa. Et tarvii siihen sit riisiä/perunaa tai makaroni.

Niin ja tällä hetkellä joudun vielä tolle kuopukselle ostaa vaippoja mutta olen päätyny ostaa noit lidlin 8 euron vaippoja maksaa 8 euroa paketti ja mei paketissa on 44 kpl.

Eipä siihen oikein muita vinkkejä oo, kuin että vähennät röökausta ja teet riittoisia edullisia ruokia (keittoja, laatikoita, patoja, puuroja). 95 egellä saa ihan hyvän satsin sapuskaa, jos ostaa perustarpeita ja edullisia vaan sekä tonkii kauppojen punaisilla lapuilla merkatut. Joissain kapungeissa on myös eu:n tai kirkon ruokajakelua, jota kantsii tietty kans hyödyntää, jos on mahdollisuus.

tee ruuiksi jotain soppaa iso kattila kerrallaan(hernekeitto, kaalikeitto, kasvissosekeitto, makkarakeitto, jauhelihakeitto), leivo itse leivät, makarooni on halpaa. Seurakunnilta voi käydä kysymässa ruoka-apua, joissaun kaupungiissa on näitä "leipäjonoja", joista saa kauppojen ylijäämäruokaa. Mieti oisko teillä myytävää johonkin divariin, tai tavaraa kanikonttoriin. Tai muuta myytävää, laita kaupan ilmoitustaululle ilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kannattaa tosiaan tehdä isoja satseja ruokaa, vaikka lihamakaronilaatikkoa ja jotain keittoa. Ovat halpoja ja tuota laatikkoa ainakin voi pakastaa.
Samaten joku kiusaushässäkkä, peruna ei paljoa maksa ja kiusauksen voi tehdä vähän laihemmaksi eli pienellä liha/ kalamäärällä.

Jos pääset leipomonmyymälään niin osta joku iso, edullinen leipäsäkki josta piisaa pakkaseen. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen jolla pystyisi säästämään.

no meempä heti huomenna lähimpään leipomoon ei oo pitkällä:)

lihaa/kanaa /makkaraa mistä saa sit tehtyä ruokaa. Et tarvii siihen sit riisiä/perunaa tai makaroni.

makaronilaatikkoa jos tekee, tai jauhelihakiusausta, sitä saa tehtyä ison kulhollisen alle viidellä eurolla ja riittää kyllä useammalle ruualle. leipien hinnoissakin on hirveitä eroja, ja leikkeleet on useimmat tosi kalliita...
kaupoissa on usein niitä punaisen lapun tuotteita joita kannattaa ostaa, meilläpäin etenkin lauantaisin ja pienemmissä kaupoissa sunnuntaisin on hirveät määrät aleruokia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

kyllä mulla menee kolmekymppiä vähintään kerralla kauppaan

Juu, niin mullakin. mutta en mä kyllä käy jokapäivä kaupassa.

Käytkö sä joka päivä kaupassa? mulla menee kerralla aina varmaan jotain kuusikymppiä paitsi tänään kun meni sataviisikymppiä, mutta en mä käy joka päivä kaupassa vaan kerran tai pari viikossa ja mun kauppalaskussa on mukana vaippoja ja kaikkea ei-niin-tarpeellista ja kun esikeoinen o nvielä moniallerginen niin leivät on pakko ostaa maidottomina ja viljattomina ja riisimaitokin maksaa ainakin kolme kertaa niin paljon kuin lehmänmaito

Alkuperäinen kirjoittaja salla:

Juu, niin mullakin. mutta en mä kyllä käy jokapäivä kaupassa.

Mullakun on se paha tapa ollu et jokapäivä kaupassa käyn ja turhaa tullu ostettua. Mut maitoa meillä menee myös ton neidin kuopuksen takia paljon kun on ranttu ei syö puuroja,muroja, taitaa ol enempi niitä mitä ei syö makaroonilaatikkoa syö tai toisaalta sekin on vaihtelevasti koska syö ja koska ei. Mut esikoisen ollessa kotona tuo iso makarooni laatikko menee yhdessä päivässä. Viikko aikaa siis elää tosi pienissä menoissa kun ensiviikolla sit on taas kolme syöjää?

Mullakun on se paha tapa ollu et jokapäivä kaupassa käyn ja turhaa tullu ostettua. Mut maitoa meillä menee myös ton neidin kuopuksen takia paljon kun on ranttu ei syö puuroja,muroja, taitaa ol enempi niitä mitä ei syö makaroonilaatikkoa syö tai toisaalta sekin on vaihtelevasti koska syö ja koska ei. Mut esikoisen ollessa kotona tuo iso makarooni laatikko menee yhdessä päivässä. Viikko aikaa siis elää tosi pienissä menoissa kun ensiviikolla sit on taas kolme syöjää?

No jos teet vaikka pastakastiketta jauhelihasta, sipulista, tomaattimurskasta ja porkkanasta ja sen kanssa laitat makaronia, niin se kyllä riittää suursyömärillekin kun vähän säännöstelee sen kastikkeen määrää niin että lautasella on enemmän makaronia kuin kastiketta. Riisi on myös halpaa, ja siinä sama juttu eli niitä kalliimpia ainesosia vaan vähemmän.
Mutta siis mä ole nkyllä ruokkinut mut ja miehen pienemmälläkin rahalla vaikka mies syö ihan tajuttomia määriä.

No jos teet vaikka pastakastiketta jauhelihasta, sipulista, tomaattimurskasta ja porkkanasta ja sen kanssa laitat makaronia, niin se kyllä riittää suursyömärillekin kun vähän säännöstelee sen kastikkeen määrää niin että lautasella on enemmän makaronia kuin kastiketta. Riisi on myös halpaa, ja siinä sama juttu eli niitä kalliimpia ainesosia vaan vähemmän.
Mutta siis mä ole nkyllä ruokkinut mut ja miehen pienemmälläkin rahalla vaikka mies syö ihan tajuttomia määriä.

Juu oon päättänyt et tota päiväruokaa syödään päivällä eikä silloin kun menee nukkuun puuroo löytyy kaapista ja pojal tarvii se men kalloon. Prismasta saa 3 eurolla ison klöntin juustoa mut poikapa oli sit oikeen puukolla veistelly sitä yks kerta et meni kahessa päivässä olinpa vihainen silloin ku pelkkää juustoa tarvii vartavaste syödä! Mul onneks viel keskenkasvuinen et jospa se ei ihan niin paljon vielä syö kuin aikuinen mies!?

Mun mielestä aina ei tarvi olla juustoa tai leikkeleitä. Joskus voi sipasta pelkkää Floraa (tai halvempaa) päälle tai keitellä kananmunia jne. leivänpäällysiks.

Alkuperäinen kirjoittaja leivänpäällysistä vielä:
Mun mielestä aina ei tarvi olla juustoa tai leikkeleitä. Joskus voi sipasta pelkkää Floraa (tai halvempaa) päälle tai keitellä kananmunia jne. leivänpäällysiks.
joo, munat on aika edullisia..ja lauantaimakkarapötkö.