mies petti taas luottamuksen

Tuntuu että olisin umpikujassa. Minulla on ihana mies, jota rakastan, mutta yhdessä asiassa hän on täysin epäluotettava, siis raha-asioissa. Hänellä on hieman peliongelmaa, siis rahaa kuluu veikkaamiseen jos rahaa vaan on tilillä. Hän ei osaa yhtään ajatella, että esim. bensaa pitäisi pystyä ostamaan vielä ensikin viikolla. Me ollaan nyt eletty mun rahoilla (äitiysrahalla siis) aika kauan, ja menipä mies tuhlaamaan MULTA KYSYMÄTTÄ mun säästönikin, eli tiukilla ollaan, mikä saa tilanteen tuntumaan vieläkin toivottomammalta. Olen ollut aika anteeksi antavainen tän rahan suhteen, mutta tänä aamuna putosi taas yksi pommi, kun mieheni oli luvannut antaa mulle 400 euroa, ja kun kysyin rahaa, hänellä oli siitä summasta jäljellä vaan 30e!!! Eikä oikein osannut selittää mihin rahat olivat kadonneet. Itse en ole mitenkään materialistinen, mutta kyllä ruokaa pitää pöytään saada. Miehelläni ei ollut edes käynyt mielessä jossain vaiheessa sanoa, että rahaa ei tulekaan, jolloin olisin elänyt säästeliäämmin(mä käyn siis kaupassa ym. hoidan raha-asiat meidän perheessä)..tulee vaan mieleen, että eikö ukko osaa/viitsi kantaa vastuuta tuon vertaa. Ja siis nuo 400 euroa hän oli saanut kulutettua alle viikossa. Ajatuksemme käyvät täysin ristiin myös siinä asiassa, että mieheni mielestä lainaaminen on ok, kun taas mun mielestä ensin pitäisi yrittää itse venyttää pikkasen penniä, koska lainattu raha ei ole mitenkään ylimääräisenä saatua, vaan se pitää ensi tilistä maksaa takaisin. Ja se ainaien lupailu:"ensi kuussa saat rahaa, ensi kuussa ei tartte lainata, maksan laskuja ym. ym." Mutta kun ensi kuu tulee, ei ole rahoja ja mä oon nalkuttava nainen jos edes niiden perään kyselen. Siis luottamus on mennyt, en tiedä edes pystynkö elämään kauan enää tällaisessa tilanteessa. Enkä saa miestäni ymmärtämään, että hänenkin täytyy kantaa vastuuta perheestään, onhan meillä lapsikin. Jotenkin tekisi jopa mieli antaa samalla mitalla takaisin, mutta en keksi miten, pitäisikö jättää ruuat tekemättä miehelleni, sanoa vaan että huomenna sitten, tai ylihuomenna..Hermot menee, auttakaa!!

clivia
Jos mies ei pysty hoitamaan raha-asioita sanot että ainoa tapa jatkaa suhdetta on se että kaikki rahat tulee yksin sinun tilillesi ja sinä hoidat raha-asiat.
Mä elin vuosikausia exän kanssa niin että sen palkkakin tuli yhteiselle tilille johon vaan mulla oli nosto-oikeus,sen vuoksi että muuten meillä ei olis ollu koskaan rahaa.

RAPARPERI
Tuleeko sinun kodinhoitotuki ja lapsilisä omalle tilillesi?
Onko miehelläsi tiliisi nosto-oikeus?
Jos on ,käy kiireesti pankissa tekemässä sopimus jossa miehelläsi ei ole tuota nosto-oikeutta.
tällöin tiedät ainakin että tuo summa on vain ja ainoastaan sinun käytettävissäsi.
Älä anna miehellesi rahaa ...siis älä yhtäkään kopeekkaa.sano että sinulla pitää olla nämä rahat ruokaan ym.Suuria summiahan et edes saa.
osta vain itsellesi ja lapsellesi ruokaa...miehesi saa ostaa itselleen omat.
Miehesi pelihimo vaikuttaa jo sairaudelta.jos hän ei ITSE pysty sitä hallitsemaan on paikkoja jossa saa hoidon.Vähän niinkuin alkoholistitkin.
Oletteko naimisissa?Yksi ratkaisu jos ette ole tehdä sosiaalitoimistossa miehellesi ns. maksusopimus ,että hän maksaa sinulle elatusmaksua.Silloin teidän on kylläkin asuttava eri osoitteessa.
Tuollainen mitä teillä nyt on ei kyllä pidemmän päälle toimi.Miehesikin pitää se ymmärtää.
Älä laita mihinkään lainaan tai velkakirjaan nimeäsi mukaan mitä miehesi ottaa...joudut niistä vastuuseen.
Toivon että vähän edes sait jotain neuvoja.

Maamikki harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2004 klo 13:17 RAPARPERI kirjoitti:
Tuleeko sinun kodinhoitotuki ja lapsilisä omalle tilillesi?
Onko miehelläsi tiliisi nosto-oikeus?
Jos on ,käy kiireesti pankissa tekemässä sopimus jossa miehelläsi ei ole tuota nosto-oikeutta.
tällöin tiedät ainakin että tuo summa on vain ja ainoastaan sinun käytettävissäsi.
Älä anna miehellesi rahaa ...siis älä yhtäkään kopeekkaa.sano että sinulla pitää olla nämä rahat ruokaan ym.Suuria summiahan et edes saa.
osta vain itsellesi ja lapsellesi ruokaa...miehesi saa ostaa itselleen omat.
Miehesi pelihimo vaikuttaa jo sairaudelta.jos hän ei ITSE pysty sitä hallitsemaan on paikkoja jossa saa hoidon.Vähän niinkuin alkoholistitkin.
Oletteko naimisissa?Yksi ratkaisu jos ette ole tehdä sosiaalitoimistossa miehellesi ns. maksusopimus ,että hän maksaa sinulle elatusmaksua.Silloin teidän on kylläkin asuttava eri osoitteessa.
Tuollainen mitä teillä nyt on ei kyllä pidemmän päälle toimi.Miehesikin pitää se ymmärtää.
Älä laita mihinkään lainaan tai velkakirjaan nimeäsi mukaan mitä miehesi ottaa...joudut niistä vastuuseen.
Toivon että vähän edes sait jotain neuvoja.
Juu, näihin uhdyn minäkin. Pois oikeus käyttää sinun tilejäsi ja kaikki mahdolliset rahat tulemaan sulle. Jos saisit sen laittamaan oman palkkansakin (oliko se nyt töissä, en enää muista) sinun tilillesi ja antaisit sille sit aina käyttörahaa.

Suzu
Ihan samaa mieltä. Jos tilanne on tämä, poista mieheltäsi tilien käyttöoikeudet, ja raha-asioiden hoito pitää siirtää sinulle. Jos jotain ylimääräistä jää laskujen ym. jälkeen, sen voitte sitten tuhlata puoliksi (eihän sitä tahdo jäädä.. :( )

radiossa oli yksi päivä ohjelmaa että peli riippuvuus on yleistynyt. "Oireet" oli juuri noita samoja. Puhelepa jollekin asiasta, neuvolaan tai jonnekin osaavat varmasti auttaa. siihen on ihan terapiaa. tai ehdotat rahapeli lakkoa....?

Asiansa hoitava
:headwall: Olen pahoillani, että olet joutunut moiseen tilanteeseen. Tuskin lohduttaa, ettet ole ainoa tuollaisessa tilanteessa tarpova. Tiedän monta samanlaista tapausta, eikä itsellänikään kauas liippaa.

Älä hyvä ihminen anna enää hänen käyttää tiliäsi, äläkä lainaa rahaa. Riittää kyllä se, että huolehdit laskut ja ostat ruokaa.

Itse olen välillä miettinyt pitäiskö mennä jonkun talousneuvojan puheille tai parisuhdeterapiaan, mutta höpsöltä toisaalta meidän tilanteessa tuntus, minä kuitenkin pystyn hoitamaan asiat, ja mieksin pystyisi jos ei olisi muiden ihmisten raha-asioiden kanssa joutunut vaikeuksiin. (lainannut, turvannut jne.) Että todella hänellä on sitäkin, että pyrkii hoitamaan raha-asioita, mutta millä hoitaa kun ei ole rahaa.

Mutta siitä en pidä kun hän sanoo, että maksaa jonkun (vaikka oman ) laskunsa, mutta ei sitten ole maksanutkaan, ja sitten tulee karhua, ja perintään menossa... ja kukas sitten pelastaa tilanteen, no, vaimo-kulta tietenkin. Pakko se on kun samassa pesässä ollaan.

Mutta sinun tilanteessa sinulla on vielä mahdollisuuksia laittaa hommalle suitsia kaulaan koska miehelläsi ihan tolkutonta touhua jos pelaa ja kadottaa rahaa. Puhuuko hän peliongelmasta tmv. Nykyäänhän on peliriippuvuushoitojakin olemassa.

Minua huvitti kun tällä palstalla joku jonkun aikaa sitten moitti naisia, että kun olette miestenne elättejä! Minä kyllä tunnen useamman sellaisen kokoonpanon, että nainen on sekä joka käytännössä perheen elättää!

Toivon, että tilanteenne selkiintyy, ei kannata antaa sen jatkua. Toivon, ettet pahoittanut ainakaan lisää mieltä tästä mun höpötyksestä, josta ei tainnut paljon selkoa saada! Sisua, mutta ei liikaa... joskus syytä "luovuttaa" ja sanoa, että nyt meidän pitää alkaa hoitaa homma toisin!!! :wave:

Yhteistyössä