Tuntuu että olisin umpikujassa. Minulla on ihana mies, jota rakastan, mutta yhdessä asiassa hän on täysin epäluotettava, siis raha-asioissa. Hänellä on hieman peliongelmaa, siis rahaa kuluu veikkaamiseen jos rahaa vaan on tilillä. Hän ei osaa yhtään ajatella, että esim. bensaa pitäisi pystyä ostamaan vielä ensikin viikolla. Me ollaan nyt eletty mun rahoilla (äitiysrahalla siis) aika kauan, ja menipä mies tuhlaamaan MULTA KYSYMÄTTÄ mun säästönikin, eli tiukilla ollaan, mikä saa tilanteen tuntumaan vieläkin toivottomammalta. Olen ollut aika anteeksi antavainen tän rahan suhteen, mutta tänä aamuna putosi taas yksi pommi, kun mieheni oli luvannut antaa mulle 400 euroa, ja kun kysyin rahaa, hänellä oli siitä summasta jäljellä vaan 30e!!! Eikä oikein osannut selittää mihin rahat olivat kadonneet. Itse en ole mitenkään materialistinen, mutta kyllä ruokaa pitää pöytään saada. Miehelläni ei ollut edes käynyt mielessä jossain vaiheessa sanoa, että rahaa ei tulekaan, jolloin olisin elänyt säästeliäämmin(mä käyn siis kaupassa ym. hoidan raha-asiat meidän perheessä)..tulee vaan mieleen, että eikö ukko osaa/viitsi kantaa vastuuta tuon vertaa. Ja siis nuo 400 euroa hän oli saanut kulutettua alle viikossa. Ajatuksemme käyvät täysin ristiin myös siinä asiassa, että mieheni mielestä lainaaminen on ok, kun taas mun mielestä ensin pitäisi yrittää itse venyttää pikkasen penniä, koska lainattu raha ei ole mitenkään ylimääräisenä saatua, vaan se pitää ensi tilistä maksaa takaisin. Ja se ainaien lupailu:"ensi kuussa saat rahaa, ensi kuussa ei tartte lainata, maksan laskuja ym. ym." Mutta kun ensi kuu tulee, ei ole rahoja ja mä oon nalkuttava nainen jos edes niiden perään kyselen. Siis luottamus on mennyt, en tiedä edes pystynkö elämään kauan enää tällaisessa tilanteessa. Enkä saa miestäni ymmärtämään, että hänenkin täytyy kantaa vastuuta perheestään, onhan meillä lapsikin. Jotenkin tekisi jopa mieli antaa samalla mitalla takaisin, mutta en keksi miten, pitäisikö jättää ruuat tekemättä miehelleni, sanoa vaan että huomenna sitten, tai ylihuomenna..Hermot menee, auttakaa!!