Neuvoja ja mielipiteitä kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonko?

Vieras
Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Seurustelen ja olen työtön. Valmistuin kaksi kuukautta sitten ja olen hakenut aktiivisesti sekä oman alan töitä, että kaikkia mahdollisia töitä joissa voisin pärjätä. Tulin raskaaksi syksyllä, mutta 12+0 ultrassa selvisi että kyseessä olikin tuulimuna. Raskaus piti keskeyttää. Odotettiin yhdet kuukautiset ja nyt jouluna olisi mahdollisuus yrittää uudestaan, kunnes mies sanoi eilen illalla ettei halua lasta tällaiseen elämäntilanteeseen.
Asumme vuokralla ja tarkoitus olisi hankkia omistusasunto. Kokoajan parhaani mukaan yritän työllistyä ihan minne vain jottei minimillä joutuisi elämään jos äitiysloma olisi edessä. Nyt tämä ei enää miehelle käy ja sanoi että odoteltava kunnes saan töitä. Ongelmana on myös endometrioosi. Toisinsanoen en kovin helposti raskaaksi tule ja mitä pidempään vitkutellaan sitä pahemmaksi tauti menee ja raskautumisesta tulee entistä vaikeampaa..
Sanoin etten kestä. En voi käsittää.. Tottakai itsellänikin on huoli etten koskaan työllisty kuin pätkätöihin mutta mieluummin elän köyhänä kuin kapsettomana.

Mitä ihmettä tämän asian kanssa pitäisi tehdä? Tuntuu että elämältä lähti pohja pois. Miksi mies edes suostui yrittämään lapsia kanssani?!?
Mitä sinä tekisit?

Minkä ikäinen olet? Ilmeisesti aika nuori. Mä hankkisin töitä kyllä ihan ehdottomasti ensin. Et ole edes kovin kauaa hakenut duunia, joten yritä nyt vaan virittäytyä ajatukseen että voit elättää ensin itsesi ja hankkia työkokemusta ja sitten vasta perustatte perheen miehen kanssa.

No voi sinua :(
Kauhean vaikea sanoa mitään äkkiseltään..
Itsekin haluaisin yrittää työnhaun lomassa kun ei sitä tiedä kauanko menee ennen kuin tärppää..
Oletko varma että se on miehesi todellinen syy, ettei mennyt pupu pöksyyn..? Miten suhtautui keskenmenoon?

Miehesi on oikeassa. Ensiksi talous kuntoon niin voi sitten voi tehdä lapsen. Huono rahatilanne saa molemmat stressaamaan ja vaikuttaa lapseen, kun ilmapiiri on huono. Hoitakaa asiat kuntoon niin huoleton ja tasapainoinen koti on hyvä lapselle. KÄYTÄ AIVOJASI.

[QUOTE="Muusa";29350347]Miehesi on oikeassa. Ensiksi talous kuntoon niin voi sitten voi tehdä lapsen. Huono rahatilanne saa molemmat stressaamaan ja vaikuttaa lapseen, kun ilmapiiri on huono. Hoitakaa asiat kuntoon niin huoleton ja tasapainoinen koti on hyvä lapselle. KÄYTÄ AIVOJASI.[/QUOTE]

Hei! Muusa, olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä että talouden on oltava kunnossa lapsen elättämistä varten. Mutta meillä on myös vaakakupissa painamassa endometrioosi. Saattaa jo nyt olla mahdotonta saada lapsia ja sitä suuremmalla syyllä ei pitäisi lopettaa yrittämistä. Kumpikin kun oikeasti haluaa lapsia, mutta näköjään vain eri aikaan.
En itsekään tahdo jäädä elätettäväksi ja kotona masentelevaksi äidiksi. Mutta toisaalta, meillä miehen ja minun tämän hetkisillä tuloilla olisi jo vara ostaa oma kerrostalo asunto ja elämiseen, lainanlyhennykseen sekä ylimääräiseen saataisiin jopa rahaa jäämään säästeliäästi elämällä. Mutta meillä ei ole mahdollisuutta siihen unelmien omakotitaloon, ja siitä unelmasta mies ei ole näköjään valmis luopumaan, ehkä!?!

Nimittäin eilen illalla hämmennettiin soppaa vielä lisää. Tilanteet lämpesi ja päädyimme peittoa heiluttamaan.. Sanoin toiminnan jälkeen että jos haluat sekoittaa minun pään sisällön niin nyt olet onnistunut. Sovittiin ettei varsinaisesti yritetä lapsia, mutta jos tulee niin on tullakseen.

Yhteistyössä