NEULOJAT, vääntäkää mulle rautalangasta mitä tämä ohje tarkoittaa, monta silmukkaa luon yhdelle puikolle ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja te-er-ih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

te-er-ih

Vieras
....ja mitä numero sarjaa seuraan?
*joo olen ekakertalainen*

Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Luo sukkapuikoille nro 2,5 Alpaca-langalla 50-50-54 (58-62) s ja neulo 1 krs sileää neuletta.

Jatka neulomalla seuraavasti:
KOOT 1/3 kk + 6/9 kk + 2 v: 1 o, neulo seuraavilla 16-16-20 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 2 n, M.5 (= 12 s), neulo seuraavilla 16-16-20 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 2 n ja 1 o.
KOOT 12/18 kk + 3/4 v: 1 n, neulo seuraavilla 20-24 s:lla 2 o/2 n -joustinneuletta, M.5 (= 12 s), neulo seuraavilla 20-24 s:lla 2 n/2 o -joustinneuletta, 1 n.

Mitä kokoa sun tarttee neuloa ?
Esim. koossa 58cm, eli tuo 1/3kk silmukkamäärä on yhteensä 50 silmukkaa koko työssä.

Niin joo ja mitä sä tuosta neulot ?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se riippuu siitä, minkä ikäselle/kokoelle lapselle teet tota?

Suljettuna neuleena sukkapuikoille tarkoittaa, että jaat ne silmukat tasan neljälle puikolle, esim. 50s: 4 = 12 s kahdelle puikolle ja 13s kahdelle puikolle. Itse tykkään tollasissa tapauksissa laittaa noi eri silmukkamäärät aina joka toiselle puikolle, eli siis esimerkiksi 1. puikko 13s 2. puikko 12s 3. puikko 13s ja 4. puikko 12s.

Ilmeisesti koko 1/3kk on ensimmäinen numerosarja, 6/9kk on se toinen numero sarjassa, 12/18 kk on kolmas numero, 2-vuotiaan koko neljäs numero ja 3/4v on viides. Muista aina seurata samaa numeroa sarjassa, ettei tuu hulluja mittoja vaatteeseen. Itse tykkään esim. alleviivata aina etukäteen sen koon numeron sarjasta, jota käytän, niin sitten ei tule sekaannuksia.

Oliko tästä apua?:)

Se riippuu siitä, minkä ikäselle/kokoelle lapselle teet tota?

Suljettuna neuleena sukkapuikoille tarkoittaa, että jaat ne silmukat tasan neljälle puikolle, esim. 50s: 4 = 12 s kahdelle puikolle ja 13s kahdelle puikolle. Itse tykkään tollasissa tapauksissa laittaa noi eri silmukkamäärät aina joka toiselle puikolle, eli siis esimerkiksi 1. puikko 13s 2. puikko 12s 3. puikko 13s ja 4. puikko 12s.

Ilmeisesti koko 1/3kk on ensimmäinen numerosarja, 6/9kk on se toinen numero sarjassa, 12/18 kk on kolmas numero, 2-vuotiaan koko neljäs numero ja 3/4v on viides. Muista aina seurata samaa numeroa sarjassa, ettei tuu hulluja mittoja vaatteeseen. Itse tykkään esim. alleviivata aina etukäteen sen koon numeron sarjasta, jota käytän, niin sitten ei tule sekaannuksia.

no tämä selvensi kyllä ja tuo alleviivaus on todella hyvä vinkki, silmissä vaan vilisee nuo numero määrät :D
Suuri kiitos ja kaikille muillekkin suuret kiitokset :)

Oliko tästä apua?:)

suuri kiitos, tämä selvensi kyllä ja tuo alleviivaus oli hyvä vinkki, silmissä vaan vilisee nuo numerot.
ja kiitos muillekkin vastanneille :)

Eli tuo Alpaca on vähän ohuempaa kuin 7Veljestä ?
Mä laittaisin alkuun 8 silmukkaa puikolleen, eli 32 yhteensä ja kokeilisin sillä.
Ellei tule kunnollista kokeilisin eri silmukkamäärällä.

Yhteistyössä