Onko ketään neulomistietoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahlemestari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kahlemestari

Jäsen
02.02.2010
336
0
16
Kun kovin mietin että mikä virka tuolla merkkilangalla on tässä ohjeen pätkässä?

JAKKU:

Etu- ja takakappale: Jakku neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla keskeltä edestä lähtien. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 kamelin värisellä langalla 144-160-180 (196-212) s (sis. 1 reuna-s kummassakin etureunassa). Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta, jatka sitten neulomalla joustinta, kummassakin reunassa kuitenkin 1 reuna-s ja 2 oikeaa s. Kun työn pituus on 3 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja säädä samalla tasavälein määrä s:ita seuraaviksi: 125-137-149 (167-179) s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Neulo seuraava krs näin oikealta puolelta:
1 reuna-s, seuraavilla 120-132-144 (162-174) s M.1A:n mukaan, M.1B (= 3 s) ja 1 reuna-s. Jatka mallineuletta samalla tavalla. Kiinnitä samanaikaisesti merkkilanka 32-35-38 (42-45) s:n päähän kummastakin reunasta = 61-67-73 (83-89) s takakappaleessa merkkilankojen välissä. Kun työn korkeus on n. 19-20-23 (27-30) cm - sopeuta niin, että olet neulonut 2 tai 3 krs sileää neuletta piirroksen "kuviokrs:n" jälkeen - päätä kummassakin reunassa 10-10-10 (12-12) s kädenteitä varten (ts. 5-5-5 (6-6) s merkkilankojen molemmin puolin) = 51-57-63 (71-77) s takakappaleessa ja 27-30-33 (36-39) s kummassakin etukappaleessa. Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

Siis ymmärrän että tarkoitus on vissin helpottaa tuon hihasilmukoiden päättämiskohtaa, mutta eikö ne silmukat voi sitten siinä kohdassa ihan laskea? Kun tuntuu hölmöltä nyt kiinnittää jotaan lankoja tonne kun voi ihan laskeakkin vain...?

Vai onko sillä muuta merkitystä?

Tässä linkki ohjeeseen :)

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=15&lang=fi

Joo ne on sivusaumojen merkit, ei oo muuta merkitystä. Eihän niitä merkkejä tarvii laittaa jos ei haluu :)

Muoks. Niin ja kannattaa muuten olla tarkkana Garnstudion mallien kans, niissä on aika paljon käännösvirheitä..

Kiitos :flower: :heart:

Taidan jättää laittamatta ja tehdä "vaikeamman" kautta :saint:
En ole koskaan merkkilankaa laittanut niin en tiedä miten laitetaan niin ei viitsi alkaa säätämään sitä kun olen niin tohkeissani tätä tekemässä.

Ihana ohje :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:

En ole koskaan merkkilankaa laittanut niin en tiedä miten laitetaan niin ei viitsi alkaa säätämään sitä kun olen niin tohkeissani tätä tekemässä.

mä kerran laiskuuksissani jätin laittamatta ja luotin siihen että ósaan silmukoita laskemalla löytää oikean kohdan. pieleen meni ja helpommalla olisin päässy merkkilangan laittamalla. mutta lykkyä tykö sulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:

mä kerran laiskuuksissani jätin laittamatta ja luotin siihen että ósaan silmukoita laskemalla löytää oikean kohdan. pieleen meni ja helpommalla olisin päässy merkkilangan laittamalla. mutta lykkyä tykö sulle :D

Niin no voihan tässä vielä huonosti käydä :D
Onneksi mulla on neulomisisnsinööri anoppi joka aina pelastaa mun työt jos teen jotain aivan mahdottoman järjetöntä.

Yhteistyössä