APUA neulojalle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
Tarkotus ois ekaa kertaa kokeilla neuloa villahaalari vauvalle, mutta kun en kertakaikkiaan käsitä niitä ohjeita! Siis neulonko sukkapuikoilla vai pyöröpuikoilla? Neulonko ympyrää vai edestakaista? Siis mitä.. tuntuu että en nyt vaan yhtään käsitä..

Neuvokaa mulle ensin vaikka tämä ja YKSINKERTAISESTI, että tyhmäkin tajuaa

Oikea lahje
Luo t.punaisella/t.sinisellä 52-57-62-67-72 s ja aloita joustinneule seuraavasti: (työn op) *2 o, 3 n*, toista *-* krs loppuun. Neulo joustinneuletta raidallisena vuorotellen 6 krs:ta *t.punaisella/t.sinisellä, kirjavalla punaisella/kirjavalla sinisellä, punaisella/sinisellä*, toista *-*. Kun kpl:een korkeus on 8 cm, lisää molemmissa reunoissa 1 s. Toista lisäykset vielä joka 4.-4.-6.-6.-6.krs 8-16-0-12-20 kertaa ja sitten joka 2.-2.-4.-4.-4.krs 16-8-24-12-4 kertaa = 102-107-112-117-122 s. Kun olet neulonut joustinneuletta 30-35-41-48-53 cm, päätä etureunassa (= oikea reuna) joka 2.krs 1x3 s, 1x2 s, 1x1 s ja samanaikaisesti takareunassa joka 2.krs 1x4 s, 1x3 s, 1x2 s, 2x1 s haaraa varten. Jätä loput 85-90-95-100-105 s odottamaan.

Sukkapuikoille on vähän hankala tuollaista määrää silmukoita saada pysymään tai niitä tarvitaan useampi perätysten. Edestakaisin tuon ohjeen mukaan neulotaan, käytä pyöröpuikkoa tai sitten tavallisia puikkoja. Tosin neuleiden ompelua inhoavana saattaisin neuloa pyörönä sukkapuikoilla aina tuohon lisäyksiin saakka, mutta jos et ole kokenut neuloja, niin parempi seurata ohjeita.

Päätä minkä koon mukaan aiot tehdä ja ympäröi vaikka sitä koskevat luvut noista silmukka ja kerrosmääristä, että luet aina oikeaa kokoa.

Ok kiitos! Täytyy myöntää että minulla ei ole edes olemassa semmoisia pidempiä puikkoja koska tähän mennessä olen tehnyt vaan sukkia, lapasia ja pipoja, en mitään isompaa koskaan. Pyöröpuikot löytyy joten eiköhän lähdetä vaikka siitä liikkeelle että alan niillä tekemään :)

Lue ohjeen lopusta työnviimeistely. Jos siellä neuvotaan neulomaan lahkeiden sauma kiinni, niin silloin voi varmasti olettaa, että neulotaan tasona :)
Joskus jos joku kohta on epäselvä, kannattaa lukea koko ohjeloppuun, voi olla että ohje aukeaa siten.

Yhteistyössä