Neulojat: Mitä teette jämälangoista?

hihh
[QUOTE="vieras";27013184]Tässäkö selitys miksi mää en koskaan ehdi neulomaan: meillä kun ei ole telkkaria... :D Upeat villahousut, kelpais mullenkin![/QUOTE]

Kokeile ensiavuksi vaikka areenan tai ruutu.fi:n ohjelmia. ;)

Seurasin aikanaan (mm.) yhtä amerikkalaista sarjaa, joka kertoi poliisin erikoisjoukkojen toiminnasta. Siinä tuli kudottua sukkapari jos toinenkin (ja jämälankavarasto kasvoi :))
 
Mulla on uus koulu enkä oo viä uskaltanu koittaa mikä on reaktio jos otan kutimen esille tunnilla. :whistle: Auttaas kyllä paljo asiaa, että vois tunnilla kutoa niin sais tehtyä nopiemmin näitä tilaustöitä!
Rohkeesti vaan :D

Mulle on välillä käynyt hassuja sattumuksia kun joku opettaja on jäänyt jutteleen ja kyseleen mitä kudon :D eikä kukaan oo (ainakaan vielä) tunnillakaan käskenyt laittaan käsitöitä pois.
 
Hienot sukat ja housut!

Eiköhän tässä saa aikasiks jotain kivaa noista! Ajatukset vilistää jo hirmusta tahtia jämien suhteen!
Niin, ja eilen sitten illalla kaupassa käydessä tarttui muutama kerä lankaa mukaan :)

On se niin että kädet oppii neulomaan ihan ittekseen ja aivot voi tehä jotain ihan muuta (tai olla tekemättä).
Telkkaa katellessa aina neulon.
Kesälomareissuilla tuli autossa istuttua paljon ja siinä sit sukkaa syntyi ihan ittekseen samalla kun ihailin maisemia ja höpöttelin ukon kanssa.
Ukko naureskeli että se on aina sukka per autoreissu. No ei ihan, mutta kyllä 3 tunnin ajossa pääsee jo hyvinkii pitkälle, sukassakin
:)
 
"Vieras"
Jämälankoja on liikaaa, siksi yritän olla enää jättämättä niitä. Kun ostan lankakerän, teen samantien lopusta jotain. Joko yhdistän toiseen lankaan, uuteen tai vanhaan tai teen jotain pientä. Junasukat, nuken peiton, nukelle pipon tai sukat.
 
"akka"
Mulla on kaksi paikkaa kaupassa minkä ohi en koskaan pääse ostamatta mitään, toinen on lankahyllyt ja toinen tuoksukynttilät.
Äijä on oppinut luotsaamaan mut jo eri kautta marketeissa missä lankahyllyjä on. =D
Aina saa ostaa uusia lankoja ja jämälangoista virkkailen isoäidin neliöitä tai teen raitasukkia.
 
Neulon tytön barbeille/nukeille peittoja, vaatteita tms..
Käytän myös villasukkiin/lapasiin ja pipoihin..

Viimesin työ oli kuitenkin tilkkupeitto, tulevalle pienokaiselle.. :heart:
Hyvin sain laatikollisen lankoja tuhottua ja peitosta tuli haussun kirjava :D
En jaksanut tehdä samaan aina-oikeaa, vaaan tein pieniä ruutuja ja sitten harjottelin samalla erilaisia pintoja ja malleja.. Hauskan erilainen tuli, ei oo yhtään samanlaista ruutua, eikä kyllä oikeen samanväristäkään, sillä jos lanka ei riittäny koko ruutuun tein loppuun erivärillä ja pienet keränloput meni sitten raitalangoiksi..
 
  • Tykkää
Reactions: Sikke1
[QUOTE="vieras";27019494]Voit vitsit kun ei ole noin tajunnut niitä neliöitä ikinä neuloa! Vähän hieno :)[/QUOTE]

Joo en oo mäkää hoksannu noin tehdä! Mutta arvaa iskikö ny into ottaa koukku käteen ja tehdä tuollaasia neliöötä. :D Pakko kuitenki tehdä nuo säärystimet loppuun ku ne haetaan perjantaina.
 
[QUOTE="jaa";27009791]Olen alkanut tekemään jämälangoista sukkia ja kahdesti on jo käynyt sama juttu. Sukat on toista kärkeä vaille valmiit kun oikea lanka loppuu. Onneksi äidilläni on vielä enemmän jämälankoja.
Lapset ottavat myös jämälankoja askarteluihinha.[/QUOTE]

Mä hokasin, että kun neulon kahta sukkaa yhtäaikaa (enkä tosiaan niillä pyöröpuikoilla, mä hirttäydyn niihin ja siihen ohjeeseen, vaan kaksilla sukkapuikoilla)
Jaan jämäkerän kutakuinkin kahtia, tai neulon vyyhdin alku- ja loppupäästä aina muutaman kerroksen kerrallaan, niin saan sukista samanlaiset ja kunkin langan riittämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27019637:
Mä hokasin, että kun neulon kahta sukkaa yhtäaikaa (enkä tosiaan niillä pyöröpuikoilla, mä hirttäydyn niihin ja siihen ohjeeseen, vaan kaksilla sukkapuikoilla)
Jaan jämäkerän kutakuinkin kahtia, tai neulon vyyhdin alku- ja loppupäästä aina muutaman kerroksen kerrallaan, niin saan sukista samanlaiset ja kunkin langan riittämään.
Eikä sukkien tarvitte olla samaa paria kuten huomaa noista mun tekemistä sukista. :D Nuo on kyllä aivan tahallaan tehty noin koska tuollaaset multa toivottiin.
 
Scarlett harmaana
Mä olin just tulos laittamaan tätä samaa linkkiä tänne. :LOL: :D Arvaa iskikö piru ja tuli mieleen lähettää tuo entisen koulun parille opettajalle... No taidan jättää väliin. :D Mä kyllä tunniilla osallistuun keskusteluuhin enemmän ku moni niistä jotka räpläs kännykkää, piirteli paperiin, rapisutti karkkipussia, nuokku... Ku ei kutominen mun kuuntelu- ja keskittymiskykyä vie! Sitte ku kutominen kiellettiin niin alko mullaki se tunnilla nuokkuminen...
 
Kypsä
Lankoja ei ole koskaan liikaa :D eli aina lupa ostaa lisää.
Jämälangoista voi tehdä vaikka sun mitä, mielikuvitus ja mieltymykset rajana. Mua ärsyttää se lankojen päättely monella langalla tehdessä, joten jatkan langat solmimalla (olen laiska)
Tuolla tavalla on nopea tapa (ohje alkaa n. 00:50 ja kestää minuutin, muuten ylimääräistä tuossa videossa)
http://www.youtube.com/watch?v=-nq_7EXTWHE
 
"vieras"
Mulla on kaikki korut sikin sokin laatikossa. Ajattelin et virkkaan kaikille omat pikku pussukat niin ei kärsi nuo korut kun pyörittää niitä tuolla lootassa. Korut suurin osa rihkamaa ja siks niitä suht paljon. Tykkään et voi vaatteiden mukaan vaihdella.
 

Yhteistyössä