* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Onnittelut Natusanille! =)

Mulla on kierto sekaisin. Maanantai-Tiistai näytti ovistesti positiivista ja tänään alkoi vuotamaan. Normi menkka vuodolta vaikuttaa. Keskenmenosta on nyt siis reilu 2 viikkoa. No vitutuksen määrän voitte varmaan arvata. No minä kokoilen itseni rippeitä ja yritän katsoa eteenpäin.

Äiti maalle peukut jotta sieltä jotain löytyis. <3

Hellunmartta yk 3??? kp 1/???:mad:

Voi perseensuttura.. Niin helvetin turha reissu ettei todellakaan.

Näin tää nyt vaan menee, koita jaksella.. Eli nla lääkäri 5.3 ja np sitten viimestään joskus.. Mut tokihan sä voit yksityiselle mennä.. Joo niin *ittu voin, vaan millä stanan apurahalla.. :kieh:

Jotta nyt ottaa pahkulaan. "Et soittelet sitten päivystykseen, et pääset sitten sitäkautta polille, JOS alkaa kipuilemaan tai vuotakaan enemmän".. |O

EI SAATANA OO TOTTA!!! :mad: ARGH! |O:O
Ei oikeesti ihmisiä voi tuollai kohdella! Ja kun vielä keskenmenoepäily perkele! Joudut puoltoista viikkoa odottamaan ja miettimään. No nii, kiva juttu. Voi vittu, sanon suoraan, että on siellä myötätuntoinen terkka ollu asialla... :kieh:

Täälläpäin on vähän toisenlaista palvelua.
Mulla tuli pientä vuotoa silloin keskenmenossa, mutta vaikka se loppui niin olin aika varma keskenmenosta ja menin neuvolaan (olin varannu ajan, mutta olin vääränä päivänä siellä) Ja vaikka mulla ei ollu aikaa, niin neuvolatäti näki että olin hädissään ja otti minut saman tien ja ultrasi. Siinä todettiin, ettei siellä viikkoja vastaavaa elämää oo. Lääkärille laittoi samana päivänä kiireellisesti. Lääkäri tutki paremmin ja sanoi, että sairaalaan tyhjennykseen tulee lähete sitten pian postissa. Minä siinä eteisessä itkua tuhersin, että viikkojako tässä pitää vielä odottaa, että saa lääkkeet, vaikka kehitys pysähtynyt jo kuukausi sitten. Minun neuvolatäti tuli kysymään eteiseen, että miten meni ja sille tämän vuodatin. Tämä paineli saman tien lääkärin luo "vähän antamaan neuvoja" ja lääkäri sitten juoksi minut ulko-ovelta kiinni ja sanoi, että laittaa päivystyslähetteen ja voin lähteä sairaalaan vaikka heti.
Mun neuvolatäti on ihana ja sama täti on hoitanu mua kaikkien raskauksien ajan ko kymmenen vuotta. :kiss:

Jep.. Ja hauskinta tässä on se, et mun mielestä tuolla koko lafkassa ei edes ole ultraa.. Et mahtaako selvitä edes sitten viides päivä.

Täälä mennään vaan byrokratian rattaiden kanssa, just sääntöjen mukaan.. Hienoa. Täytyy ruveta niitä yksityisiä sitten vissiin katteleen.. :kieh:

Voi ei Äiti maa :hug:

Tästä voisi siis päätellä, että neukkutäti nyt olettaa / pitää sua raskaana..., mutta mutta..., jos nyt asia olisikin niin ettet olisi niin kaikki mahdolliset tarvittavat toimenpiteet voidaan aloittaa vasta tuon np-ultran jälkeen? Siis jos ei itsestään ala selviämään :O Onko hän ihan uusi siellä? Vastavalmistunut? Jotenkin tuntuu oudolta ettei "varmistettaisi" nyt mitenkään... Etteikö voisi edes siihen hcg mittaukseen verestä laittaa labraan lähetettä, eikö se jo kertoisi jotain? Mitkä sulla ois nyt muuten viikot? Siis sillä oletuksella, että olet raskaana :D

Mulla on ollut nyt noissa kaikissa kolmessa edellisessä ollut eri neukkutädit, mutta jokainen ollut ihan jees. Keskimmäisen kanssa oli "vähän" vanha ja sen mukaisia neuvoja / ohjeita, mutta kun vähän käytti omaakin järkeä niin kyllä toimeen tuli ;)

Vähän tiedustelua viikonlopun ratoksi: Meinaatteko ottaa tulevan nelosen sukupuolta selville jos / kun se on mahdollista? Oletteko aikaisemmissa ottanut miten selville? Me ei otettu kahdesta ekasta, isäntä kyllä sanoi nähneensä tokalla pallit (itse käänsin pään pois kun lääkäri varoitti mahdollisuudesta nähdä) vaikka ei sydäntä nähnyt vaikka keskellä ruutua pamppaili :LOL: En ihan tuota uskonut, vaikka itsellä takaraivossa takoikin tuo "fiilis" pojasta ja tuosta kolmannesta sitten jo kysyttiin kun molempia jo yksi löytyi :) Ei sillä sukupuolella periaatteessa väliä, kunhan olisi terve!!

Nyt on "pakko" mennä pizzaähkyä helpottamaan sohvalle, mutta hyvää viikonloppua kaikille :flower:

natusani: Joo, näin hän olettaa näemmä. Sanoikin, että alkuraskauden vuodot on ihan normaalia.. Siihen, ettei testi näytä juuri mitään, ei kommentoinut mitään. Ja on ihan useampia työvuosia takana, varmaan useita kymmeniä koska varmaan hipoo viittäkymppiä ellei ole ylikin.

Täälä on näemmä nykyään käytäntö, että ennen np ultraa käydään hcg mittauksessa, et se olis sitten vko 10 mentävä sinne.. Viikkoja olis, jos olis niin 7+4..Kivaa, eipä ainakaan tule joulukuun vauvaa, tuskin tammi tai helmikuunkaan... :(

Ja vastauksia tiedusteluun. Me kysyttiin esikoinen ja kolmonen. Keskimmäinen jätettiin salaisuudeksi. Uskon aika vakaasti, et jos vaan ultraaja on mukava niin kysyn sitten jos joskus pääsen niin pitkälle..Mulle on se hetki jotenkin niin ehkä herkkä, et mä en uskalla kysyä jos toimenpidettä tekevä on kuin harjanvarsi p*rseessä.. Keskimmäinen jäi osittain siksi kysymättä, ei se sillai harmittanut kyllä, mut jotenkin se on kiva tietää. Meillä ainakin on kertaa osuttu oikeaan.

Mä 1% toivoisin poikaa niin olisi 2 kumpiakin ja koska esikoinen toivoo kovasti pikkuveljeä :) Hän on kuulla omin sanoin hätää kärsimässä siskojensa kanssa :D

Äiti maa - voi kurjuuden kurjuus, p**ka reissu siulla kyllä ollunna:O
..anteeksi vahva sanavalintani:ashamed:
..harmittaa vaan kyllä niin siun puolestais:hug:

Mie toivon siulle hyvää oloista ja sitä ihmettä:kiss::heart:

Viimeksi muokattu:
Me kysyttiin toinen ja kolmas. Poikiahan meillä on tosiaan kaikki ja oikein on tiedetty. Esikoisen aikaan ultraaja ei osannut sitä katsota (!) tai ei halunnut sanoa. En tiiä miten jatkossa, jos tässä joskus vielä raskaana ollaan. Mennään vähän tilanteen mukaan, mutta jos itseni tarpeeksi hyvin tunnen, niin haluan tietää etukäteen viimeisestäkin pojasta. ;)

Sun pitää Äiti maa varmaan sit testailla vaan ja olla kuin että RKTT (Raskaana kunnes toisin todistetaan). Jos viiva vahvenee hitaastikin, niin olisin ihan toiveikas. :)EI kai kaikilla nouse hcg välttis niin nopeesti. Teeppä se digitesti uudelleen hetken päästä, se kyllä pitäisi kertoa nouseeko Hcg vai ei. Jos ei ole noussut, kai se todennäköisesti sitten on keskeytynyt km/raskausmateriaalia kohdussa.
Uskomaton tilanne kyllä, eivätkä ota tk:ssa todesta...:headwall: Minä varmaan myisin jo kodin irtaimistoa tai panttaisin vihkisormuksen, että pääsisin yksityiselle tutkimuksiin. :D Eli tulisin todennäköisesti hulluksi odottaessa.

T: Wandii (kärsivällisyys on toinen nimeni... :D)

Ja mitään oireita ei ole näköpiirissä, tämä kierto meni kyllä niin harakoille, äh!

Viimeksi muokattu:
Vuoto näyttäisi pikku hiljaa tyyntyvän, joten pääseepi pian harjoittelemaan..
Voi Äiti Maa, on varmasti tosi turhauttavaa!!!
Ite olen pikku paikkakunnalta mutta täällä on kyllä loistopalvelu! Heti alkuun pääsee omalla paikkakunnalla alkuraskauden ultraan ja siitä kohta jo Np-ultraan. Sen saa valita ultrataanko täällä hiukan huonommilla vehkeillä vai lähteekö 160km:n päähän keskussairaalaan. Siellä 3D.. Aina ollaan siellä käyty. Sit keskussairaalaan rakenneultraan ja loppuraskauden ultra vielä omassa kunnassa. Et aika hyvin! Tarvittaessa toki Tk:n puolella joku lääkäri voi ultrata jos sattuu edes suurin piirtein osaamaan. Näin kävi nuoremmaiseni kanssa kun loppuajasta liukastuin pihalla. Kaikki oli ok, mut lääkäri ei ihan varma kuitenkaan ollut kun lähinnä löysi vain istukan. Toki ymmärrettävää jos sellaista ei juuri joudu tekemään.
Kaikilta ollaan sukupuoli kysytty etukäteen ja niin varmasti sittenkin, jos neljäs joskus ilmoittaa tulostaan..
Hyvää viikonloppua kaikille!

NATUSANILLE Onnittelut! Aivan mahtavaa!! Pieni ikäero teidän lapsille tulee nyt :) Onnea matkaan!

ÄITI MAALLE taas pahoitteluni :( Tutulta kuullostaa, täälläkin joutuu 1-2 vkoa odottaa pääsyä UL jos vuotaa ja epäillään KMa.. :/

WANDIILLE ymmärrän täysin sua! Kk taas siirtyy eteenpäin ja elämää mietittävä taas kerran vähän uudestaan..

Meillä taitaa keskimmäinen olla kuumeessa kun nukahti tohon lattialle.. Toivon mukaan vaan kuume eikä influenssaa, kuten pikkuveljellä viime viikolla..

Me ei olla otettu sukupuolesta selvää eikä otettais nytkään, jos meille 4. tulee. 2 ekaa oon veikannut pojaksi ja kolmas tytöksi, eli väärin mennyt joka kerta ;) Tosin pojan raskaus erosi tyttöjen joten olisi pitänyt tajuta. Nlassa sydänäänet vaan ihan samaa luokkaa joten oletin että tyttö.

Nyt tortilloja syömään!

Hyvää viikonloopua! Miehen loma loppuu sunnuntaina ja arki alkaa taas.. Nyyh!

Korvapuusti

Ja taas.. ne eiliset, vai oliko ne torstaiset (mä en enää muista koska edelliset testaukset oli) mutta taas tänään testatut viivat ei lähelläkään negaa ollu. Ei mitään upeita tummia, mut ihan selviä värillisiä viivoja kumminkin. En vaan käsitä. Voiko ne tollai muka vaihdella..?

Kävin kahdesta ei yksityisestä kattomassa aikoja, aikaisin aika gynelle olis vasta 5.3 jollon mulla se lääkäri on anyway.. :xmas:
Ihan älytöntä.

Meille on huomenna tulossa mun äiti miehineen syömään. Eipä ihan kauheesti huvita mut en peruakkaan enää viitsi kun lapsetkin jo heitä odottaa. Mutta nyt taidan kyllä heittäytyä sohvalle ja napata jonkun kirjan. :)
Mukavat viikonloput kaikille! :heart:

Oli kyllä turha reissu Äiti maalla. |O

Täällä turhautumisella ei ole rajaa. Jotenkin ottaa oikeasti aivoon. No josko nyt sitten tämä kierto normalisoituis (tai sitten ei). No ovistestejä on muutama vielä jäljellä taidan ne käyttää ja sen jälkeen heitän miettimästä koko kiertoa. Hakemalla haen jotain positiivista siihen ettei meille vielä ole vauvaa tulossa. No ei oikein tahdo löytyä. Mies sanoi että saadaanpa ottaa skumppaa hääpäivänä. Ja ainoa asia mikä saa mulla pienen innostuksen nousemaan on, että mulla on täysi moottoripyöräkesä edessä. (Toissa kesänä kävin moottoripyöräkortin ja ostin itselle moottoripyörän, viime kesänä ensin olin raskaana ja synnytyksen jälkeen en uskaltanut ajaa kun vatsakrampit synnytyksen jälkeen oli melko kovia ja sellaista ei kestä ajonaikana tulla. )

Mutta plussatuulia kaikille.

Hellunmartta yk3 kp 3/28-38?

Näinhän se on Hellun martta positiivisuuksia etsittävä.. Mulla tuo vaan on juuri se, joka vaakakupissa aina painaa raskautumisen suhteen. Eli hevosen selkään ei juuri sitten ole asiaa. Mutta nyt yritän olla näitä miettimättä ja antaa elämän viedä niin kuin parhaaksi näkee. Eihän nuo pollet tuosta mihinkään häviä.. Ja yritän pitää myös turpani kiinni, etten miestä rasita viiden minuutin välein muuttuvilla tunteilla(tätä oli siis aiemmin). Ei sekään asioista jauha mutta huomaan, että vauvaa toivoo ja se on ihanaa ja harvinaista. Meillä kuumeilun olen aiemmin hoitanut aina minä!
Mietin vaan, et kehtaiskohan iteki aloittaa ovistikkuleikin..ei olis niin tylsää tämä yritys:LOL:Mikä olis halpa ja hyvä merkki? Mielenkiinnolla kyllä katsos, onko ovista pillereiden lopetuksen jälkeisenä kuuna ollenkaan..

Sunnuntai huomenta kaikki!!

Iso kiitos kaikille :heart: Tulette kohta perästä (ja vielä ei ihan uskalla "nuolaista") Nyt on tullut "oireena" tämä varmistelu, kun koko ajan sellainen olo, että jotain hulahtaa pöksyyn :( Eilen aamulla vielä testasin, hieman tummempi, mutta ei mikään oikein tumma... ensi lauantai aamuna ajattelin tehdä sen digin, jos ei ole alkanut :D Saa tuo anoppi synttärilahjan ;)

Wandii tuo oli kyllä hyvin keksitty: "RKTT (Raskaana kunnes toisin todistetaan)" :LOL: mutta samoilla linjoilla kyllä olen ja varsinkin jos Äiti maa on saanut selkeitä viivoja (vaikka ei tumma olisi ollutkaan). Eikö jossain ole joskus ollut, että ei niiden tarvitse edes olla yhtä tummat vaan sekin, että on selkeä värillinen niin riittäisi positiiviseen tulokseen?

Täällä odotellaan kauhulla huomen aamua, kun mies lähtee töihin ja mä jään tänne noiden lasten kanssa keskenään, en siis noita karvattomia vaan toi karvallinen. Se on ollut nyt ihan mahdoton, saa aivan hervottomia hepuleita ja kuvittelee, että noi mun lapsukaiset on puruleluja :O No tietty kuuluu tuohon ikäänkin sillä, mutta toi nuorin ei ihan ymmärrä sitä kun yrittää raukka päästä karkuun niin ihanaa nallea mikä yrittää maistaa pakarasta kun pikkainen on kävelyllä olkkarista keittiöön : /

Kai tuokin sitten kohta helpottaa (toivottavasti) , mutta nyt jo kauhulla aattelen sitä mahdollisesti parin viikon päästä alkavaa pahoinvointia ja tän talouden pyörittämistä. Olenkohan ollut nyt ihan järkevä? Noilla kaikilla kolmellahan on ihan hyvät ikäerot (tytöllä ja pojalla 4v10kk, tytöllä ja tytöllä 8v5kk ja pojalla ja tytöllä 3v7kk) ja nyt sitten olisi tulossa 1v 6,5kk tuolle nyt nuorimmalle ja tälle "rääpäleelle" Toisaalta on tämä nyt ihan kiva kokea tämä "pienikin" ikäero (sitä yritetäänkin) ja sanoin miehelle, että en kyllä paljon myöhempää enää olisi aloittanut tekemään kun ei tässä nyt enää itse hirveästi nuorru :whistle: Tässäkin on takana omien vanhempien ikä, isäni on "jo" tänä vuonna saavuttamassa 64v ja äitini olisi täyttänyt 68v! Anoppi ja appi ovat siinä +50 vuotiaita ja jotenkin se oli itsestä aina hirmuisen noloa koulussa kun kavereiden kesken keskusteltiin vanhempien iästä... No onhan ne ajat muuttuneet ja toisaalta tällä hetkellä esikoisen luokalla me taidetaan olla hänen luokkansa nuorimpia vanhempia :D

Nyt laittamaan pyykkikone päälle, että päästään iltapäivällä lumitöihin koko poppoo :D

Meilläkin on ensimmäisen ja toisen lapsen välillä 1,4kk ikäeroa ja hyvin toimi! Tosin nyt osaavat tapella myös urakalla!!!!!
Laskeskelin tuossa, että kun tuskin tähän kiertoon vielä tärppää ja jos olettais, että toinen kierto tuottaisi tulosta..kierto 28pv..olisi laskettu lähellä jouluaattoa....

Meillä on ekan ja tokan välillä SENTÄ ( :D ) 1v5kk.. Alku olis ollu ihan jees ilman vauvan koliikkia. Se 7kk itkuparku oli aika rankkaa, muuten ei ihmeitä, esikoinen ei tajunnut olla mustasukkanen eikä muutenkaan ottanut vauvaa mitenkään negatiivisesti vastaan. Kakkosen ja kolmannen välillä onkin JO ( :D ) 1v9kk.. Tämänkin alun teki vauvan korvakierre haastavaksi, muutei ei mitään pahaa sanottavaa. Oikein vähän "jänskättää" kun tällä kertaa nykynen kuopus ehtiikin täyttää 3v hyvinkin ennen kun uutta tulisi, tätä menoa varmaan lähenee jo 4v.. |O

Tänään ei olekkaan enää tiputellut, vuoto on muuttunut ihan rehelliseksi valkkariksi, onkohan se hyvä vai huono sitä km:ää ajatellen? : / Tosi, tosi, tosi hailun plussan sain aamupäivällä. Vitja, tässä kuussa on rahaa palanut taivaan tuuliiin raskaustestien muodossa..:kieh: Ja tosiaan kun kolmonenkin 3v on ihan näillä näppäimillä niin byebye kotihoidontuki..Tarkotushan oli, ettei tarvis kovin kauaa sitten sen loppumisen jälkeen olla töissä, vaan toisin kävi. Ikinä, ei ikinä kannata suunnitella mitään kovinkaan varmaksi..:headwall:

bulla:lle peukut joululahjasta :heart:

Bongasin tuon RKTT:n tuolta vanhempien kuumeilijoiden pinosta. Siellä on kiva tapa. Piinailijat ovat tuon otsikon alla kunnes täti tulee. :)

Meillä on eka parilla kaksi vuotta ikäeroa ja sen olisin toivonut tälle toka parille myös. Varmaan meilläkin jouluun tähdätään, nyt dpo 3-4. Jotain nippailuja on, mutta en laske niitä miksikään. Ihan hyvin voi nippailla muutenkin tuhannesta eri syystä ja todennäköisesti tekeekin (mutta silloin en sitä huomaa, kun en tarkkaile itseäni) :). Varmaan silti testailen jossain vaiheessa (=liian aikaisin :saint:).

palaan ketjuun :wave: työ vakinaistui kuin ihmeestä :) tila-autot syyningissä, menkat loppumassa. harjoiteltu ollaan ahkerasti ;) eli nyt saa vauva tulla jos sattuu kohille osumaan :)

kauhea vauvakuume onkin, veli sai just pari päivää sitten vauvan, ja mä oon ihan töttöröö ajatuksesta :D

sen verran vaan kommentoin et jos rahaa pistää kaiken maailman tikkuihin ja testeihin, niin miks ei olis varaa laittaa varhaisultraan yksityiselle rahaa????
meillä se maksaa 42 euroa. mikä on siis noin neljän raskaustestin hintainen... ite en testaa en sitten mitään ennenkuin se pari viikkoo on menkat myöhässä.

kun näitä juttuja lukee, huomaan alkavani stressaamaan enemmän asiasta. joten koitan pitää pään viileenä :D mikään ei vaikeuta raskautumista yhtä paljon kuin stressi. ottakaapa rennommin :heart:

edelleen neljättä kuumeileva, fourth gift

Niin, no mulle varhaisultra maksoi aiemmassa keskenmenneessä (ei huomattu km:a silloin) 150 euroa ja tikut kahdelle kierrolle (ovis ja raskaustestitikut yhteensä) noin 17 euroa. On siinä hiukan eroa joo. Ja en kyllä ymmärrä, mistä ostat testisi, jos noin kallista on. Huh! Raskaustestiliuskat maksaa pari euroa kappale ja ihan ovat samanlaisia kuin kalliisti pakatut, suosittelen tutustumaan nettikauppoihin, esim. raskauskeiju, mammaksi... Noilla on Davidin testejä myynnissä ja niillä on hyvä maine, ei juurikaan turhia plussia.
Ja mitä se varhaisultra sitten merkkais tuossa vaiheessa, kun näyttää vahvasti varhaisraskauden km:lta ja hoitoonpääsy on muutenkin noin nihkeää. Ei välttämättä mitään, jos ei vuotoa tai oireita ole.

Toivon tassut ristissä täällä, että se lääkäri otattaa sulta Äiti maa ne verikokeet ja saat selvyyden tuohon tilanteeseen. Kaksi verikoetta kertoo HCG:n tilanteesta, jatkuuko raskaus vai onko mennyt kesken. Joskus se yksikin jo kertoo, jos on todella alhainen. Vaadit päästä siihen verikokeeseen, jos ei ultraa ole!

Menin Natusani ihan sekaisin sun lasten ikäeroista, luin aika moneen kertaan, että häh?! :D. Jämynä vaan sen pennun kanssa. Niskasta kiinni, jos puree. Ja jos ei usko, niin lykkää hetkeksi arestiin johonkin suljettavaan huoneeseen. Tuo kyllä kuuluu tosiaan ikäänkin ja loppuu aikanaan. Tsemppiä! :)

Hellun Martta: Moottoritie on kuuma, pidä se mielessä. Minä yritän pitää raksan maalaushommelit ja kaakeli ja vesieristyshommat ja kaikki muu myrkyllinen, johon pystyn, jos en oo raskaana. Olen kuitenkin 2-4 päivänä päässyt raksalle aina viikossa tekemään koko päiväksi, ja se on jo aika paljon.

Mutta nyt kyllä edelleen korpeaa se laiskuus oviksen aikoihin oikein urakalla. Aaarg! Maanantain kunniaksi:

[video=youtube;_PbWsF-8aJU]http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU[/video]

wandii jos soitan yksityiselle ja tilaan VAIN varhaisultran, se maksaa sen päälle 40 e. jos on muutoinkin enemmän asiaa ja tutkittavaa, tottakai se maksa sitten enemmänkin.

ja clearbluen kallein vaihtoehto lie se missä on kaksi digitaalista ja varminta testiä, ne on päälle kympin luokkaa. ihan tarkkaan en eurolleen muista. on toki halpojakin testejä, mutta ite ajattelin nyt vaan raamittaa tän jutun näin. sori jos siitä joku veti herneen nenään..

Mun mielestä tuo oli aika ikävästi sanottu, kun tilanne ei ole mikään ihana... Musta tuntuu, että nuo testit kertoo tilanteesta tällä hetkellä paremmin kuin ultra tekisi. Toiset testaa mahd. pian ja paljon, toiset kerran ja myöhään. En alkais tuosta asiasta ketään arvostelemaan...

Onnea uuteen kiertoon Vaavihaave!

Täälä maksaa yksityisellä ultra vähintään 120€.. Et aika naurettavaa mennä olettamaan, et sama raha menee testeihin, kun et mitä menis ultraan. Et ehkä fg sun "raamis" ei ihan päde kun sun omaan pikku elämääs..

Ja ihan säästän rahani np ultraan jonka aika on 21.3. Hirveesti sori jos nyt olen ollut hullun ärsyttävä ongelmani kanssa. Lupaan etten ole sitä toiste.. :saint:

Äiti maa minusta on ainakin mielenkiintoista lukea sinun ongelmista etkä minusta ole "hullun ärsyttävä" :) Onhan se ymmärrettävää että jos asiat ei mene suunnitellusti ja tulee ongelmia niistä haluaa avautua ja mikäs sen mukavampi paikka on kuin tämä. Minä ainakin haluan tietää miten sinun tilanne etenee!

• Tykkää
Reactions: Äiti maa ja Wandii

Yhteistyössä