* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Ihanaa Ystävänpäivää kaikille :)

Äiti maa: Mulla alkoi vuoto jo sunnuntaina, tai niin luulin.. Tää on ihan outoa vuotoa, ei tule yleensä siteeseen mitään,mutta kun käyn pissalla niin joskus lorahtaa ja joskus ei :( En oikein oireista tiä, muutakun et yleensä mun menkka oireet on loppunu kun eka päivä on ohi, nyt niitä on koko ajan. Eilen iltapäivällä ovistestiin sain samanväriset viivat?! Tänään ap raskaustesti oli ihan puhdas nega. Päätin että raskaana en ole, joku hormooni häikkä mulla kaikkien muitten häikkien lisäksi ;( Ei auta muu kuin lääkäriin meno!! Ehkä siksi aloin miettiin, kun esikoisestahan mulla oli paritkin menkat, mutta ne oli oudot just et lorahti ja sit ei mitään yms. No siihen en nyt usko,muuten nuppi sekoo ;) Suuret halit sinulle!!

Täällä ovistestiin tänään tummenevaa viivaa. Ei kontrolliviivan vahvuista, mutta viiden päivän päästä on mun paras arvaus, joko kp 18 tai 19. Mulla yleensä ennen ovisplussaa on montakin päivää melko vahvaa viivaa ja sitten kunnon plussa pari päivää. :)

Saitkos Keiju aiemmin jo plussaa, tuolta toisesta ketjusta vakoilin, kun siellä oon itsekin? Oisko sullakin kemiallinen tai jokin vastaava menossa? Eikun sorppa, se olikin Neiti-81, samantyyppiset nikit, niin tää täällä sekoilee... :headwall:

Viimeksi muokattu:
Ompa merkilliset oireet keijulla. Kyllä se varmasti hyvä on lääkärissä käydä selvittämässä. Kyllä sen aika hyvin vaistoaa itsekkin, ettei kaikki ole ok. Ja vaikka oliskin, niin saapa sitten sen mielenrauhan. Tsemppiä kovasti, toivottavasti saat ajan pian ja kaikki selviää.

Wandii: :D Mulla on ihan samanlailla, siks varmaan sen ihan ekan tikuttamani oviksen missasinkin kun en tajunnut, et ne viivat menisi vieläkin tummemmiksi. Mulla näkyy niissä myös aina haamu, mut tasan oviksen aikaan ne on tosi tummat ja sen pari päivää.

*haukotus* mikä siinä onkin kun saisi aamulla vähän pidempään nukkua niin onkin ylhäällä ennen kukon laulua..:mad: ja illalla taas silmät ihan ristissä ennen ysiä..

Huomenta!

Wandii: En ole juu plussannut ;) Entiä mitä tää on,mutta outoa on.

Äiti maa : Joo,mulla on lääkäri jo varattuna ens viikolle. Jos ei toi outo vuoto ois alkana ja sekin niin outoon aikaan niin oisin ollu aika arma että olen raskaana. Noh nyt en mieti raskautta,vaan alan odottelemaan seuraavaa ovista ;) Inhaa vaan kun selkää särkee ja vatsaa särkee oudosti. No mitään kovin vakavaa se tuskin on koska olen gynellä ja papassa käyny tässä ihan tovi sitten.

Ihanaa kun on loma alkaa kohta, enään 3päivää kuskausta :)

Keiju: No hyväet noinkin hyvin ajan sait! Eiköhän se siellä sitten selvinne :) On nää naiseuden ihmeet niin kivoja..|O

(.) Ja ihmettelen taas.. Eilinen r-testi ihan heti ensimmäisestäaamun wc-reissusta antoi aika haalean viivan. Tän aamuinen, ei todellakaan pidätelty ja kahvimukinkin olin kitannut ennen tikkuun suhauttelua, oli tummempi kun eilinen.. Ei tod mikään mega tumma.Mut jos tommonen tulis kun menkat olis myöhässä niin olisin ollu ihan et jippii..
Tää alkaa kyllä olemaan ihan naurettavaa.. Digin yritän venyttää perjantaille ja kattoo mitä se sitten sanoo. Mietin jo, et meenkö vaan ä-neuvolaan asiakkaaksi, pääsisimpä helpommin ultralle.. :xmas:

Äiti Maa: Neuvolaan vaan, plussa mikä plussa. Ja pyydät päästä ultraan vaan ajoissa..

Taas tuossa yllätin itseni haaveilemasta vaunulenkistä...:headwall:Ei tästä päänsisäisestä haahuilusta taida päästä ilman vauvaa..........

bulla: Niin kai, mä nyt tän viikon vartoon, et lähtiskö se haalenemaan tai muuta konkreettista. Katotaan sitten ens viikolla tilanne uudestaan.

Nii, voithan sä täälä ajatuksia vaihtaa vaikkei yritys oliskaan ihan pääasiana. Vaik äkkiä siitä se tulee kun täälä näitä juttuja käy lukeen ;).. Et tervetuloa vaan takasin :heart:

Ainiin, arvatkaa mitä toi mein kuopus sanoi eilen. (On siis 2v9kk) "Ei tun matutta oo vauvaa"..:'( Mistä noin pieni "tietääkin" noin. Kyllä meinas poru päästä, vaikken mä nyt koe tätä kauhean raskaasti koska mä en oo koko raskaudesta missään vaiheessa varma ollut. Pettynyt joo, muttei maailma kaadu niskaan.

korvapuustin pikkuiselle paranemisia :hug: :heart:
Äiti maa Toivotaan että asiat kääntyy parhainpäin.. oletko vielä testaillut? Ja miten muuten voit?
ON meillä kans tuo pikkuvauveli 6kk kauheessa flunssassa. Kaks yötä menny sen kans valvoessa, meillä kyl mieski on mukana yövalvomisissa mut aina sillon ku joku lapsi sairastuu ja valvottaa yöllä niin miehellä sattuu just sillon ollen yövuoro, just niin mun tuuria :(
mä testasin eilen negan :( aloin siks testaan ku koko ajan paha olo ja väsyttää enemmän ku normaalisti japosket hehkuu tulikuumina jatkuvasti.. En sitte tiedä mistä johtuu ku jos en raskaanakaan ole :O
Mullahan oli siis tuo ihmeellinen muutaman päivän vuoto toss kp 18-20 ja tiiä oliko ne jotku ihme menkat vai välivuotoo vai mitä et oon nyt ihan pihalla onko mulla nyt kp 27 vai kp 9.. joten en siis tiiä odotellako tässä menkkoja, ovista vai vieläkö testailla jos ei menkkoja ala kuuluun.. ahdistaa tosi paljon ku ei tiiä missä mennään.. Nyt kai se on pakko lähtee nukkuun jos tai siis kun joutuu varmasti taas vauvelin kans yöllä valvoskeleen :(

Paranemisia pienille! Pahinta on kun lapset sairastaa. Meillä ei esikoinen saa edes sitä kaikista tarttuvaisinta oksennustautia, sillä on ihan julmettu vastustuskyky, keskimmäinen sairastaa kaikki taudit, nuorin oli just reilun vuoden ikäisenä elämänsä eka kertaa kuumeessa, ja vain yhden päivän. Mutta se on nuollutkin kengänpohjia ja syö mielellään (meillä siis eläimiä ja sotkua) lattialta, joten vastustuskykyä löytyy. :D

Täällä hieman tummenevia viivoja ovistestiin taas. Vasta kp15 ja jo kohta kontrolliviivan vahvuista... Tulee varmaan aikaisin ovis/kp oli pitäny alottaa jo kun ekat veriviirut tuli, siinä oli monta päivää väliä. Anyway, onneksi on tikkuja, ja jos ovi on lähellä niin pitänee tehdä "jotain" asialle. :D :heart:

Tuu sit heti kertoon Äiti maa digiuutisia. Ei nyt ihan suoraviivaisesti tunnu haihtuvan tuo hcg sinusta. Oisko siellä sittenkin jotain... ;)

Ikuinenkuumeilija:Kyllä on tullut testailtua, nyt alkaa viiva haalentumaan. Ja pakko sanoa, et hyvä! Niin ei sitten tarvi mitään kaavintoja tai muuta. Ihan hyvin voin :heart: kiitos kysymästä. Sullakin jännä tilanne, ton kierron kanssa. Ja paranemisia pienelle!

Korvapuusti: Paranemisia teidänkin pienelle!

Wandii: Noup matkustajaa, aamuinen viiva oli ihan hailunen. Eli on haalistumassa. Et säästän digiä sitten parempaan kertaan. :) Kyllä sen jotenkin tiesi, kun ei minkäänlaisia oireita ollu. Vaikka kaippa voi samalla ihmisellä olla oireeton ja oireellisia raskausksia, mutta siltikin.

Meillä kans aika vähän lapset sairastaa (*koputan puuta*) Kuopuksen korvakierre on ainut mikä on tuonut harmaita hiuksia, 3kk ikäisestä alotti ja 1.5v sai putket. Siihen väliin mahtu ainakin 12 korvatulehdsta..:kieh: Esikoinen on vähän ja keskimmäinen vielä vähemmän, se on hassua kun hän on kaikista pienin, syö kaikista huonoiten ja silti on kaikista tervein :). Minä olen varmaan tänä talvena ollut eniten kipeänä..:snotty:

Unohdin mainita, että siis en omaa minkäänlaista itsehillintää :ashamed: (noloa..) ja siinä istuin taas vessassa ja tuijotin digin vilkkuvaa tiimalasia.. Raskaana 1-2 joten sepä oli harvinaisen turha reissu taas.

alkaa tottavie ahdistaan ettei tyhjeneminen(KÄÄN) suju ihan niinkuin pitäs..

ÄITI MAA Voi, sua nyt koetellaan, helpottaisi jos olisi joka tai ja tietäisi tilanteen.. :/

Meillä pikkuinen edelleen kuumeessa mutta toivon mukaan paranee tästä pikku hiljaa.. Meillä esikoinen tosi terve tapaus, toinen myös vaikka yhden korvatulehduksen kyllä sairasti 3vnä ja pikkumies sitten se joka saanut kaikki taudit sun muut. Mutta, kyllä se siitä toivon mukaan vielä reipastuu, jos ei muuta niin immuunipuolistus ainakin ollu käytössä kunnolla ennen hoitoon menoa syksyllä ;)

Mies jää tänään, tai siis tämän työpäivän jälkeen 1vkon lomalle, ihanaa! <3

Korvapuusti (näyttää taas lumimyräkkä tulevan..)

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille :)

Täällä alkoi koko perheellä nyt hiihto/talviloma!!

Voi Äiti maa, tsemppiä!! Toivottavasti asia ratkeaisi johonkin suuntaan (, mutta mä olen edelleen sitä mieltä, että kyllä sulla matkustaja mukana on :) ) Ja älä kysy mistä tiiän, mulla on vaan "0sellainen" fiilis :LOL:

Täällä tarvisi TAAS malttaa viikko odottaa... tai no tein mä jo kolme testiä ihan tollai testailu mielessä noiden "oireideni" takia..., mutta kaksi niistä ihan selkeitä negoja...., mutta siihen kolmanteen kyllä piirtyi jotain, mutta mitä niin en kyllä osaa sanoa :| Ei ollut kyllä selkeä viiva, eikä mun mielestä haamukaan, mutta jotain niiden väliltä :eek: Viivanpaikka? Tämäkin voi olla mahdollista... edelleen tulee "allergista" kutina ihottumaa ajoittain, väsyttää mutta ei nukuta, kahvi ei oikein maistu vaikka mieli tekee, vatsa pömpöttää ihan hassusti (vaikka eihän mulla muutenkaan mikään pieni masu ole :D ) alaselkä ja maha vähän ovat hassun tuntuiset... ja noi tissit tai tarkemmin nännit ovat TODELLA arat, itku meinää päästä kun neiti nappaa kiinni tai muuten "leipoo" niitä :'( Mutta nyt tänä aamuna tuli jotenkin vaan sellainen olo, että nyt olisi kyllä voinut tärpätä, enkä osaa kyllä tätä tunnetakaan kyllä selittää... Nooh, kyllä se nyt kohta sitten taas jo selviää =)

Mutta mä täällä kans päätin, että jos ei nyt "natsaa" niin "höllätään" mun osalta touhua ja mä yritän keskittyä tohon painon pudotukseen. Mulla voi olla sekin ettei ole tärpännyt. Eihän mulla paljoa ylipainoa ole, mutta ne kilot ovatkin sitten niin tiukasti mun vyötäröllä :headwall: Edellisestä raskaudesta olisi vielä muistona 6-8kg ja ne kyllä pistää ahistamaan, kun se on juuri sen verran, että vanhat vaatteet menevät päälle, mutta esim housuja ei saa kiinni tai paidat ovat ihan totaalisen naisten malleja :( Niin tai onhan mulla noita "raskauskiloja" vähän enemmänkin jo ihan ensimmäisestä raskaudesta, tällä hetkellä sinne alkupainoon on noin 22kg :D Mutta sitä painoa en kyllä taida enää ikipäivänä nähdä jollen lopeta syömistä ;) No jos ton 6kg saisi pois niin olisin tyytyväinen.

Joku jossain kohtaa kysyi synnytyksistä niin meillä
Esikoinen syntyi 41+5 alkoi supistuksilla, vauhditettiin oksitosiinilla synnytyksen kesto noin 13,5 tuntia
Keskimmäinen syntyi 40+1, vesien menolla (menivät laskettuna) mutta synnytys käynnistyi vasta seuraavana päivänä ja ekasta supistuksesta meni 2 tuntia 43 min niin poika oli pihalla
Kuopus 39+2 vesien osittaisella menolla, eka supistus vasta sairaalalla sisätutkimuksen jälkeen ja tästä meni tasan kolme tuntia niin tyttö oli maailmassa (sama syntymäpäivä kuin hänen tädillään ja serkun tytöllä ;) )

Mutta nyt tarvii mennä aloittelemaan pullataikinan tekoa laskiaispullia varten ja hernekeiton tekoa :)

Hyvää viikonlopun ja laskiaisen jatkoja kaikille (käyn lueskelemassa kyllä) ja tules kertoilemaan Äiti maa kuulumisia jos saatais se kunnon plussa sulle nyt :heart:

Natusani

siis meinasin vaan kommentoida että luen tääl taas teidän juttuja, kuuntelen hyvää musaa, nautin alkoholipitoisia juomia ja vietän rentoa iltaa isännän kanssa. menkat alkanee viikon päästä... mä en vaan voi olla haaveilematta vauvasta.
en.
mies osti mulle vinkku-pullon lahjaksi tänään. siis ihan muuten vaan ;) sillä taitaa olla jotai mieles ;) hihiii

no, älkää välittäkö tästä, mä uneksin siis vauvasta, lämpimästä kesästä, tilipäivistä ja lintujen liverryksestä... daa.aaaa.aaa joskus ne haaveet voi toteutua. mutta palan tän palstan listoille kunhan on haaveilut varmemmalla pohjalla. mies haeskelee taas tila-autoja :D ahhahhhhhhhhhhhaaa , mutta tiedä tätä sitten koska tärppäää.

*mur-mur* :heart: Tasan samaa. testiin samaa hailua plussaa, ja samaa hyvin niukkaa vuotoa.. Olen menossa ihan muusta asiasta verikokeisiin keskiviikkoja ja ajattelin, et josko ne sen hcg:n voisi ehkä katsoa siinä samalla :)

Jotain pientä jomotusta välillä, niin vatsan puolella kun selässäkin..On tää kans ihanaa :xmas:

FG::LOL:

natusani: Suuren suuret peukutukset!

Päivää!!

Mä olen täällä NIIN onnellinen, meidän perheeseen tuli jo viikonloppuna uusi jäsen... pienen pieni hauva vauva :heart: Kahden kuukauden ikäinen Leonbergin poika!!! Edellisestä omasta haukusta onkin lähes kuusi vuotta aikaa :'(

Kiitos äiti maa =)

Hassuja sattumia: Isäni sanoi eilen että kyllä teidän nyt täytyy alkaa miettimään yläkertaan laajentamista. Minä siihen, että kyllä sopu sijaa ajantaa (meillä siis 5h+k ttällä hetkellä yhdessä tasossa, laaj.mahd. yläkertaan on) Isäni: Kohta teillä on ahdasta kun sinne vielä yksi pieni tulee! Minä: Ai, noinko meinaat? Isäni: Hmmmm... (ja taputti vatsaani) :snotty: Isäni kyllä tietää tästä neljännen toiveesta, mutta hän on aikaisemminkin "tiennyt" asioita etukäteen :whistle: Voisiko...?? Lauantaina pitäisi alkaa.... hmmm.... jos kuitenkin hakisi testin....

Äiti maa kysäsespä vaan ja HETI tänne tuloksia kertomaan :LOL: Nyt todella paljon ++++ :whistle: sinne!!

Nyt tarvii alkaa laittamaan lapsosiselle päivä murkinaa kun olivat iskän kanssa jo lumihomissa aamuste :) Ja sitten hankkimaan vaaville vähän toisenlaisia vaavitavaroita =)

Kuulostellaan!!!

Natusani

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Onnea natusanille uudesta hauvasta ja toivotaan ettei menkat lauantaina alkaisikaan.

Tule Äiti maa sitten kertomaan uutisia!

Omaan napaan tuijotellen:
Vielä viikko ni sitten pitäis menkkojen alkaa. Toivottavasti ei. On niin turvonnut olo ja toiset hajut saa voimaan pahoin. Mies avasi eilen sipsi pussin ja se haju tuntui niin pahalta että meinasi oksu tulla, joutui mies syömään sipsit toisessa huoneessa :LOL:
Koko ajan tuntuu jotain outoja pieniä oireita vaikka aikaisemmilla kerroilla oireet on alkanut silloin kun menkkojen pitäisi alkaa. No pitää yrittää unohtaa viikoksi asia jos vaikka aika kuluisi nopeammin ja näkee et tarviiko testailla. Vielä on varmaan liian aikasta...

natusani:Oi että :heart: sinäpä ihanan vauvan jo saitkin!! Leot on kyllä niin ihania. Meillä edellinen oli pitkäkarvainen saku, seuraava (sitten joskus pitkän ajan päästä) on joku ihana pieni pallo. Mitteli tai kleinpitz. Mulla ei oo ikinä ollu mitään pientä niin täytyy semmonenkin koettaa. Tosin tipsukin olis ihan perusihana. :) Koirat on niin lähellä sydäntä. Mut otan vasta sitten kun voin semmosen ottaa "vauvan" korvikkeeksi. ;)
Toivottavati isäsi olisi saanut "etiäisen" :)

Joo, mä sitä kysäsen ja todellakin ilmotan heti sitten teille :) Kävi hullusti, mun piti sinne kokeisiin mennä oikeasti jo tänään, mutta unohdin aamulla olla syömättä..:LOL::ashamed:

Joo ja kun noita ovistikkujakin tossa on niin olihan niilläkin vielä leikittävä kun ei just r-testejä ole. 1 vko ja 4 pvää ne on nyt näyttänyt "komeaa" plussaa.. Se siis edelleenkin menee tummemmaksi kun kontrolli. Voi hyvää päivää. :kieh:
Wandii Eikös ne o-testit sullakin aika kauan palanu punasena?

Viimeksi muokattu:
MInäkin odottelen menkkoja alkavaksi jo näin etukäteen. Jätin nimittäin pillerit pois ihan isännänkin toiveesta ja tyhjennysvuotoa sitten odottelen. Ensi kuu menee kroppaa herätellessä, joten ehkä joulukuun pinoon?:heart:
Tosin pillerit jää senkin takia, että multa ne vie halut totaalisesti ja eihän se isännälle passaa:whistle:Lisäksi päänsisäinen olo ei niillä helpottunut vaan pieni pyörii vaan päässä. Mutta stressaa en aiheesta vaan väistellään tai hyödynnetään tärpit tunteen mukaan..

Tervetuloa takaisin sieltäkin päästä! :D Ei se ole aina yksinkertaista...

natusani: Onnea vauvasta! Meillä on kaksi koiraa, 11-vuotias pieni terrieri ja isompi kasrvaturri. Minäkin ajattelin Äiti Maan lailla kasvattaa nyt tätä laumaa yhdellä ihmisjäsenellä. Koiria meille tulee vasta sitten, kun tuosta nuoremmasta turrista aika jättää. On sen verran haastava (ja myös erittäin lahjakas harrastuskoira, niinkuin usein haastavammat on) tapaus, että keskityn mieluusti sen kanssa kisaamiseen, kun lapset vähän kasvaa.

Jos en ihan väärin arvaa, niin huomenna tulee plussat ovistestiin kp 20. Tänä iltana siis pistetään herra numero 4. alulle. :D Mulla on näemmä asettunu hyvin 34 päivään tuo kierto. :)

No joo, suurin piirtein tuon aikaa,mulla oli ovistestit punaista. Alan nyt epäilemään kyllä, että jos ei tuo ole pysyvä raskaus, niin sulla on keskeytynyt keskenmeno ja raskausmateriaalia on vuodosta huolimatta jäänyt kohtuun. Nyt kipin kapin sinne lääkäriin! Ei enää kyllä Hcg:n mittaus riitä, pitää jo ultrata, että onko kohdussa jotain.
Jos käytät koko ajan samaa testiä ja se on hailakka, niin voisko olla, ettei siihen vahvempaa viivaa saakaan?

Äiti maa - tosiaan, minkä firman testiä sie oletkaan dippailut?
(siis CB:n lisäksi)
..ja olen samaa mieltä kuin Wandii..
Pitäishköhän siun jo lääkärin pakeille mennä ultrattavaksi.:|..ettei tule mitään pahempaa, tulehdusta vaikka..toivon, jotta ei sinne kohtuun(tai vaikka muuanne - munanjohtimiin?)jotain ole jäänyt ja siksikin vuoto viipyilisi?..

Parempia vointeja:hug:..ja sitä ihmettä kovasti siulle toivon:kiss:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä