* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Kaivan verta nenästäni.. (sori oma napaisuus).. Kuuluukohan asiaan, et ovistestit tässä mun tilanteessani vaan tummenee? *Stupid* tein taas piruuttani yhden, viiva ihan välittömästä näkysällä ja lähes musta. Paljon tummempi kuin kontrolli.. *huoh* pitääkin itteään kiusata.. :kieh:

Koskas testit tulee Äiti maa?

Toivon sulle vahvoja viivoja! :) Peukut pystyssä. Mun keskenmenossa viivat ovisviivat oli tosi vahvat varmaan viikon, sitten siitä alkoivat menemään hailakammiksi. Että ei ne mun mielestä kuuluis tummentua ainakaan. :)

Jännittää,tuu heti kertoon (kuvan kanssa). :D

Tänään puolenpäivän aikaan postipoika polkee.

Joo, mä kerron kyllä aivan välittömästi, kuvasta en uskalla mennä ihan takuuseen, kun kone toimii vähän sillon kun itse haluaa. Yrittää voin kyllä :D.
Kyllä alkaa jo muakin jännittää.. Kuinkahan korkealta sitä taas putoaa..?

Äiti maa: En minäkään usko niiden testejen vahvistuvan joten voisiko olla...? Tuu sitten kertomaan! Jännityksellä odotetaan :)

Itsellä alkaa pää jo todella seota kun ei millään jaksais oottaa et selviää miten täs kierros kävi... Kaikki mahdolliset vauva jutut netissä pitää kattoo ja ihailla kaikkia tutteja ja muita mihin saa tekstin :) Mun äiti alkaa pitää mua jo kajahtaneena... Niin kyl minäkin.

Believe (24)
kp 7/30
yk 7
lapset: 12/2007 03/2009 ja 04/2010

Ekaa kertaa täällä palstalla mutta päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella :)
Olin raskaana viime keväänä ja meni kesken viikon 12 tienoilla. Kohtutulehduksenkin sain. Lääkärin suosituksesta odotettiin muutama kierto ennen kuin aloimme yrittämään uudestaan (minulle neljättä ja miehelle esikoista).

Ollaan yritetty ottaa asia huolettomasti, mutta nyt alkaa olemaan jo turhautunut olo kun aikaa kulunut noin paljon ja kaikki ympärillä tuntuvat tulevan raskaaksi pelkästä katseesta. Yritän edelleen ottaa asian rennosti, mutta joka kerta kun rättipäivät alkaa, sorrun kyyneliin.

Voiko saamani kohtutulehdus vaikuttaa? Jälkitarkastuksessa sanoivat että on lähtenyt, mutta onko voinut vaikuttaa jotenkin?

EDIT. Lisään vielä että keskenmenon jälkeen kierto piteni 28. päivästä 30. päivään. En tiedä vaikuttaako mitenkään mutta ajattelin lisätä.

Viimeksi muokattu:
Äiti maa mulla ei kyllä kestäisi hermot enää, olisin juossut jo vaikka miten päin labraan :D koitas nyt sitten sinne lähipäivinä päästä ja heti kertomaan meille ;) Mä kyllä uskon, että sinulla siellä on pieni mukana :heart:

Ja tätä mun malttamattomuutta kuvaa ehkä varsin hyvin tämän hetkinen tilanne, eli kp:t taitaa olla 24/33-44 ja NYT jo tuntuu olevan oireita vaikka muille jakaa :headwall:

Toisaalta takaraivossa huutelee pienen pieni ääni ettei niitä oireta ja tuntemuksia vielä voi olla, eilen oli viimeinen "limapäivä" ja aikaisin mahdollinen hedelmöittyminen olisi voinut olla 4.pvä, mutta jos tosiaan ovis tapahtuu vasta viimeisenä limapvä:nä niin eihän vielä voisi mitään oireita ollakaan :snotty:

Piti eilen illalla kaivaa oikein vanhat kalenterit ja niistä katsoa miten ekassa raskaudessa oireet olivat menneet :LOL: Nyt on meinaan samanlaisia tuntemuksia ja silloin en todellakaan kuvitellut olevani raskaana vaikka sitten loppujen lopuksi olinkin :whistle:

Taitaa nyt vaan yrittää olla ja odottaa ensi vko:n loppu puolelle (niin varmaan). Voisiko imetys "vahvistaa" oireiden tuntemista. "Oireina" siis: TODELLA arat nännit, ihottuma (ei allergioita, ja tätä oli esikoisestakin), vessassa ravaamisen tarve... kahvi ei oikein maistu... hmmm.... tai korvien välissä vikaa :LOL:

Minä myös uskon että Äiti maa on saanut salamatkustajan. =)

Kiva jännätä jonku toisen mukana, vaikka oma haave koki kolahduksen.

Kuopuksen plussauksen mie tiesin jo ennen testin tekemistä. Mulla pahoinvointi alkoi 8 päivää oviksen jälkeen ja jatkui melkein 4 kuukautta. Lämmöt oli koholla myös. Nythän ainoa oire oli huimaus. :kieh:

No ovisteisteillä mennään ja katsotaan koska tärppää.

Hellunmartta kp 6/28-38

Voi teintin kanssanne :D:heart: Kyllä mä natusaniaijon huomenna sinne labraan ajella, ainut vaan et on työpäivä joten jotenkin täytyy taas sumplia, ei pph:na oo se lähteminen ihan niin yksinkertasta :confused:
Mä en varmaan itse tule uskomaan koskaan, niin kummalliseksi tää nyt on mennyt. Ikinä ei ole ollut menkkoja ja plussaa, aina on ollut pahoinvointia heti alussa.Nyt mä en ees uskalla ajatella, et onko jotain oireita. Mun pilvilinnani on niin haurailla kannattimilla nyt. Tähän asti joko ON ollut, tai EI ole ollut raskaana, ikinä ei ole ollut ehkä ihan pikkasen vaan raskaana..:snotty:

Voi Hellu. On se kova kolaus, aina. Mutta jostain luin, et km:n jälkeen osalla naisista raskautuminen on entistä helpompaa. Toivottavasti kuulut niihin :heart:

Ja natusanille hurrrrjat peukutukset, et oireet ainakin enteilis tulevaa! =)

Varmaan mun omasta km:sta johtuen uskon Äiti Maan kohdalla tuohon alkuraskauden keskenmenoon, jos r-testin viivat ei ole yhtään vahvistuneet neljässä päivässä ja sitten tavallista runsaampi vuoto. : /
Toivotaan kuitenkin ihan toisenlaista tulosta. Ja toisaalta nuo ovistestit antaa taas vinkkiä toiseen suuntaan. :)
Mutta joutuu ne varmaan ottamaan susta toisenkin verikokeen, että näkevät, mihinpäin se hcg on menossa, ylös vai alas. Eikun siis ne halus pissanäytteen... :headwall:
Anteeksi vaan, mutta järkeä siinä oikein on. Ei niillä siellä tk:ssa sen fiksumpia testejä ole. IHan samanlaisia. Plussa sieltä tulee, eikä ne sen testauksen jälkeen tiiä asiasta yhtään sen enempää. Tottakai pitää verikoe ottaa tuossa tilanteessa. Äh! Kyllä ne on sitte fiksuja siellä.
Jaksamista Äiti maa, testailehan vaan, jos se viiva lähtis vahvenemaan! ;)

Viimeksi muokattu:
Mä en tiiä mihin uskoa, en siis usko mihinkään..

Wandii:No niimpä, mitä hittoa ne millään pissatestillä tekee:kieh: Raivostuttavaa. Mut siis, ei mitään runsasta vuotoa ole ollut, tota hemmetin tiputtelua vaan. Pyyhkiessä voi olla paperissa, mitään suojaa ei ole tarvinnu. Pari kertaa pvä:ssä olen bongannut ruskeaa valkkarin olosta möhnöö ja se on kestänyt nyt menkoista asti... Tiiä sitten mitä sekin sitten on *huoh*.. Oli se tän päivänen ehkä asteen tummempi kun nuo muut, mut no.. Katotaan aamulla uudestaan, mitä se sitten mahtaa näyttää. On tää sitten kans upeeta.. :LOL:

Heippa!

Tervetuloa kaikille uusille, kiva saada poppoota lisää :)

Äiti maa: saanko udella että millä ovis testillä olet testaillut? Mulla täälä hiukan outo tilanne päällä niin kiinnostais kovasti. Millon testailit, siis mitkä oli kp:t tai dpo:t

Keiju-81:Iik! Kerro heti! :D (utelias on toinen nimeni) Noita wondfo vai miten se sitten kirjotetaankaan, taisivat molemmat olla niitä r ja o-testit. Kp oli perjantaina 8 ja dpo jotain 23 paikkeilla kai.. Tosta dpo:sta en tod mee takuuseen.

Mullahan tuli nyt alkuraskauden keskenmeno ja oikeasti maanantaina kun oli selvääkin selvempi plussa ja keskiviikkon alkoi vuotamaan. PErjantaina testasin ja hailakkaakin haaleampi haamu oli jäljellä (oikeasti kun kunnolla tihrusti niin sen näki) ovistestin tein samaan aikaan ja ovistestin viiva oli samallainen haamu. Sen jälkeen onkin ovis ollut puhdas nega. Nyt sitten testaan ovista vain kartoittaakseni kiertoa.

Muuta mietittävää onneksi on. Me mennään vihille tämän kuun viiminen päivä. Salaa! Mukaan otetaan yksi todistaja ja lapset. =)

Mukava kuiten jännätä muiden mukana.

• Tykkää
Reactions: Wandii
Oi onnea Hellun martta! Mekin mentiin noin naimisiin, salaa. Hääpäivä on meillä sama kuin ensimmäinen tapaaminen oli, josta seurustelu alkoi kymmenen vuotta aiemmin.

Mutta kyllä ne sitten ottaa sut verikokeeseen, kun sanot Äiti Maa, että kuukautiset just loppui ja siksi outo plussa, siis sen pissatestin jälkeen. Tsemppiä odotteluun, sitähän tämä on. Minäkin vaan odotan, että vois alkaa ovisdippailuun loppuviikosta.
Vois tietty kokeilla eri merkkistä r-testiäkin. Nuo Davidin testit ainakin, mitä mulla on (herkät) antaa aika hailukoita viivoja, vaikka esim apteekin testi on jo ihan punainen. Sekin voi vaikuttaa. Ja jos se nyt on hiipuva raskaus, niin kyllä sen pian pitäis testistäkin kadota (jos ei sit oo jääny jotain kohtuun... ). Inha tilanne. Ja jos oot niinkun minä, niin ravaat siellä vaan huoneen päästä päähän, etkä osaa keskittyä mihinkään ja löydät vaan itses koneelta kirjoittamassa googleen "myöhäinen plussa"... :D

Muuten, tuliko sulla ny sit kunnon menkkavuotoa lainkaan Äiti maa, vai tiputteliko vaan? Jos ei kunnolla tullut, niin sit olisin jo paljon toiveikkaampi. Minä jostain ymmärsin, että holisemalla tulee, mutta taisin ymmärtää väärin... :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Tuossa aiemmin joku mainitsi että tuntuu kun kaikki muut tulisivat raskaaksi pelkästä katseesta. Olen itsekin huomannut saman. Joka paikassa kaikki on raskaana ja koko ajan tuntuu että joku tuttu ilmoittaa raskaudesta oli se toivottu tai ei. Siinäkin yksi syy miksi ei ole niin helppoa vain odottaa ja antaa luonnon tapahtua omia aikojaan. Mutta kyllä me kaikki vielä se plussa saadaan :D

Sitten kun se plussa tulee niin koska teillä on ollut tapana kertoa muille (lapsille, ystäville ja suvulle) tulokkaasta? Meillä on aiemmin kerrottu heti plussan jälkeen mutta keskenmenon takia en tiedä uskaltaako enää heti kertoa. Ei ollut mukavaa ilmoittaa kaikille ettei sitä vauvaa tulekkaan ja kuunnella sääliä ja voivottelua... Vaikka kuinka hyvää tarkoittaisivatkin.

Isot halaukset :hug: Hellun martalle ja onnea häitten johdosta!

:wave: Minä tuun raskaaksi pelkästä katseesta... :ashamed:

Tai ainakin olen ennen tullut. Heti ekasta yrityskerrasta olen plussannut jo kolmesti. Karseet paineet, jos ei nyt heti nappaa. Ikävästi hiipii heti ajatuksiin, että kyllä tässä näitä lapsia jo onkin, kun en toivois näille kahdelle viimeiselle kovin suurta ikäeroa ja työkuviotkin menis ehkä vaikeammiksi jne... : /

Nämä on näitä helposti raskautuneitten "murheita". "Voi ei, kun tulee loppuvuoden lapsi" jne. yhtä tyhmää, joka kuulostaa pitkään yrittäneistä suorastaan vittuilulta ja rienaukselta. :ashamed:

Wandii:Siis joo, oli ihan normi menkat. Suht niukat ja 3 pvää, mutta niin ne on aina.
Tein aamulla testin, ja paljon haaleampi oli kun mitä eilen. Joten.. En mä taida viittiä sinne labraankaan ihan turhaan ajelemaan. Kyllä tää alkaa olemaan aika selvää pässinlihaa jo. Nyt tekis mieli vaan hakee apteekista pillerit ja unohtaa koko projekti.. Mutta huomenna varmaan onkin jo ihan erimieli.. :D

Vaavihaave:Mä oon kans aiemmin kertonu läheisimmille heti plussasta, mutta en kans taida enää itsekkään uskaltaa. Rv12, ultran jälkeen.

Hellun Martta:Voi kun ihanaa!:heart: Onnea tulevalle Rouvalle!

Mä en kyllä taida päästä edes marraskuun jännääjiin, koska ovis pitäs olla nyt viikonloppuna.. Voihan tylsyys.:$

:heart:Hyvää ystävänpäivää joka iikalle!

Heippahei! Nopsasti nyt tänne kirjottelen kun kiirettä pitää.. mulle kävi siis niin et sillon ku kirjottelin tänne et tulee sitä ruskeeta niukkaa vuotoa (kp18) niin se alkoikin sit vuotaan kuitenki oikeen kunnolla. Kolme päivää eli kp18-20 vuosi reilusti ja sit loppu ku seinään.. en nyt sit tiiä oliko ne menkat vai ei, ku normaalisti mulla menkat kestää sen 7 päivää loppuakohti niukentuen ja muuten todella runsaasti. Et olikohan nuo nyt sit vai ei.. eli en tiiä sitäkään onko mulla nyt sit kp 25 vai kp 7...??? Nyt ei siis enää moneen päivään oo ollu mitään vuotoo.. Pitäisköhän mun varmuuden vuoks tehä testi vai ootella vielä, mitä mielt ootta? pahaa oploa ja väsymystä on, mut se voi johtua (ja luultavammin johtuuki) ihan muusta.. Mitä mä ny oikeen teen :kieh:

Me ollaan kerrottu uudesta tulokkaasta aina vasta viikon 12 tienoilla eli eka ultran jälkeen..lähimmille ystäville oon saattnu aiemminki jo kertoo..

Äitimaalle suuret halaukset :hug: samoin hellun martalle :hug:

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille rakkaille, iahna et oote olemassa muuten tää kuumeilu olis aika yksinäistä ja raskastakin ilman vertaistukea :heart:

Esikoisesta kerrottiin heti ekan ultran jälkeen eli rv 12. Sitten oli 2 km (rv 8, 13) joista ei ehditty kertoa ennen mutta joillekin kyllä jälkeenpäin. Toisen kanssa en oikein muista milloin kerrottiin mutta viikkoja taisi kyllä olla toi 12+. Kolmannen kanssa vasta rv 22 koska tiedettiin että sukulaiset ei suhtaudu kolmanteen lapseen hyvin. Kun kerran noista kahdesta ekastakaan olla onniteltu (miehen suku). Kaverit tietty iloitsee.

Korvapuusti

Meillä kerrotaan lapsesta, kun alkaa näkymään ja jo edellinen raskaus joka ehti viikolle 6, oli jo pian kertomisvaiheessa. Mulla näkyy raskaudet todella varhain. Olen semmoinen suht koht hoikka ja mallia lauta, eli pienikin pyöristymä figuurissa kiinnittää heti huomion... Ja alan kyllä turpoamaan ihan nätisti alusta asti. Varmaan hormonit jotenkin vaikuttaa, koska kohtu on kuitenkin niin pieni ettei sen nyt pitäis näkyä. Ja vaikka km:sta on nyt jo aikaa, niin mulla roikkuu maha vieläkin vähän ja normisti siis ei todella tälleen roiku... :D

Mä taas saisin vauvan salattua vielä rv 23 viikollakin. :D Vaikkei juuri ylämäärästä olekkaan. Kuulemma kohtu tosi takana, et se ainakin asiaan vaikuttaa. Ja tietty sekin, et lapset on ollu aika pieniä. Se oli ihan hullua, kun kakkosesta oli joku rv 37 niin ei kukaan meinannu uskoa, et se syntyy ihan just. Mahan olis saanu hyvin collegellakin piiloon :D
Eikä mulla myös koskaan vatsa "laskeudu" vaikka vauva oliskin. Se on napakasti tissien alla, mihinkään oo siitä menny.

Mäkin odotin esikoista rv 40 saakka ilman että naapurit tajusin mun olevan raskaana :D Käytin ihan normi vaatteita koko raskauden ajan. Silloin BMI semmonen 18,5 eli pikkuinen mäkin silloin. Mulla kohtu takana, vaikuttaa varmaan asiaan. Rv 22 kolmaskin alkoi vasta mulle itselleen näkymään ja silloin alettiin kertomaan sukulaisille. Omille lapsille varmaan vasta joskus tyyliin rv 35 :D

Korvapuusti

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :flower:

Juu, ei se todella hoikkuudesta ole välttämättä kiinni. Ystäväni, joka odotti esikoista ja myös toista lastan samaan aikaan kanssani oli ihan viimeisilleen vain kuin hiukan lihonut. Kohdun asento on kyllä varmaan se määräävin tekijä. Meikäläisen kohtu roikkuis varmaan haaruksista, jos ois enää yhtään nykyistä "ulkonevampi"! :LOL:
Repsahtaa heti eturepuksi kun sinne joku asettuu... :D

Yhteistyössä